Digitální exportní akademie od Google a CzechTrade

Tři dny plné případovek, best practice, exportních strategií a online nástrojů pro úspěšnou expanzi za hranice československé kotliny.

Třídenní školení o digitálním marketingu se zaměřením na export připravil CzechTrade ve spolupráci s Googlem a třemi online agenturami, mezi kterými jsme nemohli chybět. Školení bylo připraveno tak, aby vybraným zástupcům ze společností mající za cíl proniknout na zahraniční trhy ukázalo, v čem jim digitální marketing pomůže. Semináře byly od počátku koncipovány pro pokročilejší posluchače, záměrně jsme tak mohli vynechat obvyklé úvody a vrhnout se rovnou na best practices, případové studie a pokročilejší možnosti online kampaní.

Den 1

První den byl věnován úspěšným exportním strategiím. My si pozvali svého klienta Mirka Sobotku z Hayashi, kterému spravujeme PPC kampaně ve Spojených státech a u kterých se nám podařilo v průběhu 6 měsíců dostat na výrazně lepší čísla, než byla očekávána. Kromě samotné kampaně pak byla představena strategie vstupu na exportní trh, specifika amerického trhu v oblasti sportovních doplňků i administrativní překážky, které musí každý exportér před samotným vstupem vyřešit. Vyčleněný čas na přednášku se nám sice zejména vlivem následných dotazů dodržet nepodařilo, ale zpětně byly právě praktické zkušenosti našeho klienta hodnoceny velmi pozitivně.

Případová studie exportní kampaně Hayashi

Den 2

V druhém dnu jsme se posunuli k obsahové strategie, Iveta představila koncept See-Think-Do-Care žijící online legendy Avinashe Kaushika a naše pozvání k prezentaci praktického přínosu přijal Marek Kopča z Union pojišťovny. To, že framework funguje a není to jen další z řady teoreticky-pěkný-v-praxi-nevyužitelných metod demonstroval Marek výsledky za tento rok a za které se nám dostalo velmi pěkné pochvaly!

image

Naše Iveta a Marek Kopča z Union pojišťovny ukazují STDC framework v praxi

Druhá část Ivetiny přednášky byla postavena na výběr KPIs, důvodů jejich stanovení a možností měření. Opět šlo o co největší zaměření na export, proto byly ukázány rozdíly v měření na jednotlivých trzích a příklady z praxe, kdy a na co si dát pozor. To, že kápéíčka v mnoha ohledech práci zjednodušují a ne naopak, byla jedna z výzev, se kterou se Ivet popasovala na jedničku.

Komunikační a obsahová strategie, marketingové ukazatele

Den 3

Závěrečný den, u kterého začali mnozí účastníci přeplánovávat své exportní strategie na pozdější data, se odehrával v duchu optimalizace kampaní, sumarizace a panelové diskuze. Veronika ukázala co vše je dohledatelné v Google Analytics, jak tyto data pro export využít a jak si cíle vyhodnocovat. Vše na reálných příkladech z exportních kampaní.

image

Verča diktuje

Úplný závěr semináře byl pak vyhrazen pro panelovou diskuzi. V ní kromě Verči zasedl i náš Honzík, který byl i v průběhu celé třídenní konference k dispozici na individuální konzultace účastníkům. Nejeden účastník seminářů tak po zásluze nabyl dojmu, že bez pomoci se exportní strategie rodí těžce a přípravu se nehodí podcenit.

Google Analytics

Tak zas někdy příště!

Chystáte export do světa? A udělali jste si domácí úkoly?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

26. listopadu 2015

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné