#mktfest 2015 aneb jak Brno na 3 dny přetvořit v ohnisko mezinárodního online marketingu

Nedokážu se rozhodnout, zda byl letošní Marketing Festival lepší než ten loňský či předloňský. Co však vím jistě je to, že byl super.

O tom, že brněnský Marketing Festival není žádný akademický sjezd páprdů, se šlo přesvědčit již dva dny před jeho zahájením při nočních workshopech, které každoročně Marketing Festivalu předchází. Kde jinde byste potkali sebranku lidí z cca čtyř až pěti pražských online agentur, jak u jednoho stolu hučí směšnou angličtinou pubertální (velmi mírně řečeno) vtipy do nějaké blonďaté Finky. Prý to s nimi vydržela táhnout až do 6 do rána. Já jsem v duchu hesla "hlavně nepřepálit start" strategicky ustoupil a šel se vyspat na zítřejší dopolední workshop o Google Tag Manageru.

image

GTM

Politováníhodným nedopatřením, které se mi stává maximálně jednou za deset let, se mi podařilo necelou půlhodinu zaspat. Naštěstí workshop o GTM, který vedl znalostmi nabušený a mírně roztržitý (a mně tolik sympatický) Brit Phil Pearce, byl en retard ještě více než já - o celých 45 minut. Uvolněná a neformální atmosféra Marketing Festivalu je na workshopech ještě více patrnější než na standardních přednáškách. Phil nás nekompromisně jako na základní škole sesadil do dvojic, ať si můžeme při nastavování GTMka vzájemně pomáhat. Bodrý zrzavý Brit si jako PPCčkař prošel jak malou, tak větší agenturou i in-house působením ve velké korporaci, aby to nakonec zakotvil v menší agentuře v Dánsku. Sice jsme až tak moc "GTM-stuffu" nenastavili, nicméně poslouchat jeho zkušenosti bylo k nezaplacení! Workshop však byl také naprosto výborný - Phil GTM bere velmi ze široka: demonstroval, jak s jeho pomocí lze velmi snadno vylepšit implicitní nedostatky přítomné v měření webů pomocí Google Analytics. Rovněž poskytl několik cenných tipů a argumentů, jak přesvědčit klienty, že GTM s sebou nese - pokud víte, co děláte - jen výhody.

image

Verča byla na workshopech úspěšnější. Krom nových vědomostí si odnesla i plyšáka.

Druhý workshop pro mě osobně nebyl až tak zajímavý co do nového obsahu, avšak ať již z publika nebo z úst vedoucího workshopu jsem slyšel názory, které byly dost protichůdné tomu, co jsem pokládal za samozřejmé. Mám o čem přemýšlet.

Na večírek přímo předcházející festivalu jsem dorazil lehce před půlnocí a jestli jsem o pár řádků výše hovořil o uvolněné atmosféře, přiznám se, že se mi nedostává slov pro to, čeho jsem byl svědkem zde. Nevěřil byste, jakých tanečních kreací jsou některá známá jména českého onlinu schopná.

Další den už klasický festivalový hektický kruh - nacpat se nemalým množstvím vynikajícího jídla > dvojité kafe > pár slov ve spěchu s tím či oním známým > zastavit se na náš sunní stánek > ukořistit (na poslední chvíli) místo v hledišti > přednáška > jídlo > a tak dále až do večera - naplno začal!

Představte si, že poslední víkend před volbami obsadí nějaké náměstí najednou 6 politických stran. Místo volebního guláše je tam ale džus z čerstvě lisovaných pomerančů a důchodcovské průkazky nahrazují vizitky. Tak nějak zhruba vypadalo vrchní patro brněnské opery okupované cca čtyřmi online marketingovými agenturami. Nejvíce živo bylo samozřejmě u nás. Simulátor formule byl naprosto bezkonkurenční, co si budeme povídat!

image

Je libo projet se ve formuli?

Kolegové v dalších článcích z Marketing festivalu se rozepíšou podrobněji o těch nezajímavějších přednáškách. Já si nejvíc užil prezentaci Martyho Neumeiera, z kterého, neumím to říci jinak, aura zkušeností a moudrosti přímo zářila. Mladíček s vysokým hlasem Daniel Gilbert zase vyownoval všechny přítomné PPCčkaře tím, že díky "data-centric" přístupu posunul PPC o pět levelů výše než je standard většiny agentur. Druhý den mě dostal svou novátorskou přednáškou neuropsycholog Bart Schutz. Nejen že velmi umně aplikuje psychologii v online marketingu, zároveň vypadá a přednáší jako kdyby zrovna utekl ve svěrací kazajce z křesla opravdového psychologa. Show spojená s nesmírnou inovací - tak to má být! Koho zmínit dále? Headliner celého festivalu Larry Kim opravdu nezklamal. Obsah jeho přednášky si vezme do parády Verča.

Těšte se na další články mých kolegů!

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

2. prosince 2015

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné