Jak na dynamický remarketing na Facebooku?

Na začátku letošních prázdnin jsme se i my v Sunu konečně dočkali zpřístupnění dynamického remarketingu na Facebooku. Pro mě to byla velmi očekávaná událost, na kterou jsem se strašně těšila. Pojďme se tedy po půl roce využívání podívat, jak se reklamy nastavují a jakých výsledků kampaně dosahují.

O tom, co je dynamický remarketing, jsme se tu již mnohokrát zmínili. Pokud byste si ho přece jen chtěli připomenout, doporučuji článek Dynamický remarketing a jeho využití pro e-shopy . Zjednodušeně řečeno však, ve standardním nastavení, umožňuje zobrazovat reklamu uživatelům, kteří si prohlédli, přidali do košíku, nebo nakoupili dané produkty. Tudíž můžeme zobrazit konkrétní produkt konkrétnímu uživateli v námi zvoleném čase.

Co je zapotřebí k úspěšnému nastavení kampaní?

Abyste mohli začít s tvorbou kampaní v Power Editoru, měli byste mít splněny následující body:

  1. Mít založený FBBM neboli Facebook Business Manager – tento účet je nezbytný pro nahrání produktového katalogu (viz bod 2), tudíž se bez něho neobejdete.
  2. V účtu FBBM musí být nahraný produktový katalog, který obsahuje XML feed, pomocí kterého lze dynamický remarketing na Facebooku využívat. Velkou výhodou je, že FB podporuje stejný formát jako Google Merchant Center. Pozor však na měnu – pokud nemáte ve feedu uvedenou měnu, Faceebok vám automaticky přiřadí USD. Tudíž pak produkt nebude stát 250 Kč, ale 250 dolarů…
  3. Upravit remarketingový FB pixel - je zapotřebí, aby programátor upravil stávající FB pixel a my pak díky tomu mohli pracovat s produkty, které byly prohlíženy, přidány do košíku nebo nakoupeny.
  4. Propojit produktový katalog s FB pixelem.
  5. Pokud jste, stejně jako my, agentura, je zapotřebí mít katalog i pixel nasdílený do vašeho FBBM (v případě, že se jedná o klientský účet a produktový katalog i pixel tvoří klient). To se provede jednoduše přes tlačítko „Assign Agency“ na kartě produktového katalogu a pixelu.


Ve chvíli, kdy máte všechny body splněné, můžete se pustit do nastavení kampaně. Tu však můžete aktuálně vytvořit pouze v Power Editoru.

Vytvořte novou kampaň

Zvolte účel kampaně „Prodej z katalogu produktů“ a přiřaďte daný produktový katalog.

image

Tvorba nové kampaně

Před tím, než se pustíte do tvorby reklamní sady, doporučuji se zamyslet nad celou strukturou kampaně. Je dobré si roztřídit produkty do kategorií (dle ceny, marže, značky, prodávanosti - určitě si projít výsledky z Google Analytics), vymezit si jednotlivé fáze v rámci nákupního procesu na webu (produkty, které byly uživatelem prohlédnuty, přidány do košíku, či nakoupeny), rozčlenit si i okruh uživatelů dle sociodemografických požadavků a mnoho dalších. Až budete hotovi, je čas na tvorbu reklamní sady.

Vytvořte novou sadu

Doporučuji sadu pojmenovat vždy dle plánovaného cílení, nastavte rozpočet a časový plán stejným způsobem, jako jste zvyklí u běžných reklam.

První novinkou, na kterou při tvorbě narazíte, je výběr sady produktů. Zde si můžete vytvořit libovolné seznamy produktů dle dostupnosti, značky, kategorie, typu produktu a ceny. Já jsem zvolila např. veškeré vybavení pro zvířata, jejichž cena je vyšší než 1 000 Kč.

image

Tvorba sad produktů

Další neznámou v rámci facebookových kampaní pro vás bude tvorba okruhu uživatelů. Zde je potřeba mít propojen správný FB pixel. Pak si již můžete tvořit varianty z nadefinovaných typů cílení dle fáze nákupu, ve které se uživatelé na webu vyskytovali. Nebo si můžete vytvořit (stejně jako v ostatních systémech) vlastní kombinace.

image

Volba okruhu uživatelů

Navolený okruh uživatelů pak následně můžete ještě zpřesnit geografickým, sociodemografickým cílením, zájmy, chováním a spojením (stejné jako u běžných FB reklam). Pokud však s dynamickým remarketingem začínáte, doporučuji nekombinovat všechny typy cílení, ale spíše v rámci průběžného vyhodnocení vytvářet nové sady dle sledovaného výkonu. Pak již stačí vybrat umístění, kde doporučuji rozdělit sady dle zařízení (mobily, stolní počítače), nastavit cenovou nabídku a případně upravit typ doručení.

image

Nastavení cenové nabídky a doručení

Vytvořte reklamu

Nejdříve je potřeba propojit reklamu s vaší FB stránkou a poté přichází na řadu tvorba obsahu :)

  • Typ reklamy - určitě doporučuji vytvořit oba typy reklam – jak s jedním obrázkem, tak i Multi-Product, který si nyní ukážeme.
  • Adresa URL webu - web, kam chcete uživatele odkazovat, v tomto kroku bez
    utm
    parametrů.
  • Text – je důležité si uvědomit, pro jakou skupinu produktů a uživatele jsme zacílili v rámci reklamní sestavy. V našem případě se jedná o vybavení pro zvířata. Již v hlavním textu reklamy lze využít proměnné, tedy libovolného pole z katalogu produktů.
  • Titulek – do titulku je nezbytné zahrnout proměnnou, z důvodu jeho relevance s obrázkem. Zde mi nejlépe funguje proměnná název či cena. Nedoporučuji zvolit popis, pokud využíváte stejný feed jako v Google Merchant Center, z důvodu délky (popis je moc dlouhý a v reklamě se zobrazí první slova a dále tři tečky).
  • Popis odkazu – rozšíření titulku v méně viditelné podobě. V odkazu nejraději využívám kombinaci textu a proměnné.
  • Výzva k akci – můžete či nemusíte přidat tlačítko.
  • URL tagy - zde můžete přidat
    utm
    parametry, které jsme v druhém kroku u URL webu vynechali. Parametry se za konkrétní URL z XML feedu automaticky připojí, tudíž nevyplňujte žádný „připojovací“ znak.
  • Sledování konverzí – zvolte „Sledovat všechny konverze ...“.

image

Tvorba dynamické reklamy

Nyní máte vytvořenou 1 kampaň s 1 sadou a 1 reklamou. Do každé kampaně doporučuji vytvořit větší množství sad dle kategorií, cílové skupiny a umístění. A do každé sady pak alespoň 2 reklamy. Pokud jste tvořili se mnou, myslím si, že váš dnešní program je jasný :). Výsledky však stojí za to!

Jakého výkonu dosáhly kampaně využívající dynamický remarketing, v porovnání s „klasickými“ remarketingovými kampaněmi?

image

Výkon dynamického remarketingu x "klasický" remarketing

Dynamický remarketing u našich stanovených klíčových indikátorů vykazoval lepší výkon. Reklamy, které zobrazují uživatelům již známé produkty nejen více zaujmou, jsou také více proklikávány a poté i častěji nakoupí. Navíc frekvence zobrazení reklam 1 uživateli je 3,5x nižší, než u klasického remarketingu. Určitě také potěší, že cena za fanouška (která je u tohoto typu spíše „vedlejším produktem“) je o 90 % nižší.

Je skvělé, že Facebook zpřístupnil tento typ kampaní a doufám, že brzy budeme nadšení třeba novinkou v podobě automatického trackování :)

Jaké máte výsledky vy?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

18. prosince 2015

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné