Na začátku letošních prázdnin jsme se i my v Sunu konečně dočkali zpřístupnění dynamického remarketingu na Facebooku. Pro mě to byla velmi očekávaná událost, na kterou jsem se strašně těšila. Pojďme se tedy po půl roce využívání podívat, jak se reklamy nastavují a jakých výsledků kampaně dosahují.
O tom, co je dynamický remarketing, jsme se tu již mnohokrát zmínili. Pokud byste si ho přece jen chtěli připomenout, doporučuji článek Dynamický remarketing a jeho využití pro e-shopy . Zjednodušeně řečeno však, ve standardním nastavení, umožňuje zobrazovat reklamu uživatelům, kteří si prohlédli, přidali do košíku, nebo nakoupili dané produkty. Tudíž můžeme zobrazit konkrétní produkt konkrétnímu uživateli v námi zvoleném čase.
Abyste mohli začít s tvorbou kampaní v Power Editoru, měli byste mít splněny následující body:
Ve chvíli, kdy máte všechny body splněné, můžete se pustit do nastavení kampaně. Tu však můžete aktuálně vytvořit pouze v Power Editoru.
Zvolte účel kampaně „Prodej z katalogu produktů“ a přiřaďte daný produktový katalog.
Před tím, než se pustíte do tvorby reklamní sady, doporučuji se zamyslet nad celou strukturou kampaně. Je dobré si roztřídit produkty do kategorií (dle ceny, marže, značky, prodávanosti - určitě si projít výsledky z Google Analytics), vymezit si jednotlivé fáze v rámci nákupního procesu na webu (produkty, které byly uživatelem prohlédnuty, přidány do košíku, či nakoupeny), rozčlenit si i okruh uživatelů dle sociodemografických požadavků a mnoho dalších. Až budete hotovi, je čas na tvorbu reklamní sady.
Doporučuji sadu pojmenovat vždy dle plánovaného cílení, nastavte rozpočet a časový plán stejným způsobem, jako jste zvyklí u běžných reklam.
První novinkou, na kterou při tvorbě narazíte, je výběr sady produktů. Zde si můžete vytvořit libovolné seznamy produktů dle dostupnosti, značky, kategorie, typu produktu a ceny. Já jsem zvolila např. veškeré vybavení pro zvířata, jejichž cena je vyšší než 1 000 Kč.
Další neznámou v rámci facebookových kampaní pro vás bude tvorba okruhu uživatelů. Zde je potřeba mít propojen správný FB pixel. Pak si již můžete tvořit varianty z nadefinovaných typů cílení dle fáze nákupu, ve které se uživatelé na webu vyskytovali. Nebo si můžete vytvořit (stejně jako v ostatních systémech) vlastní kombinace.
Navolený okruh uživatelů pak následně můžete ještě zpřesnit geografickým, sociodemografickým cílením, zájmy, chováním a spojením (stejné jako u běžných FB reklam). Pokud však s dynamickým remarketingem začínáte, doporučuji nekombinovat všechny typy cílení, ale spíše v rámci průběžného vyhodnocení vytvářet nové sady dle sledovaného výkonu. Pak již stačí vybrat umístění, kde doporučuji rozdělit sady dle zařízení (mobily, stolní počítače), nastavit cenovou nabídku a případně upravit typ doručení.
Nejdříve je potřeba propojit reklamu s vaší FB stránkou a poté přichází na řadu tvorba obsahu :)
utm
parametrů.
utm
parametry, které jsme v druhém kroku u URL webu vynechali. Parametry se za konkrétní URL z XML feedu automaticky připojí, tudíž nevyplňujte žádný „připojovací“ znak.
Nyní máte vytvořenou 1 kampaň s 1 sadou a 1 reklamou. Do každé kampaně doporučuji vytvořit větší množství sad dle kategorií, cílové skupiny a umístění. A do každé sady pak alespoň 2 reklamy. Pokud jste tvořili se mnou, myslím si, že váš dnešní program je jasný :). Výsledky však stojí za to!
Jakého výkonu dosáhly kampaně využívající dynamický remarketing, v porovnání s „klasickými“ remarketingovými kampaněmi?
Dynamický remarketing u našich stanovených klíčových indikátorů vykazoval lepší výkon. Reklamy, které zobrazují uživatelům již známé produkty nejen více zaujmou, jsou také více proklikávány a poté i častěji nakoupí. Navíc frekvence zobrazení reklam 1 uživateli je 3,5x nižší, než u klasického remarketingu. Určitě také potěší, že cena za fanouška (která je u tohoto typu spíše „vedlejším produktem“) je o 90 % nižší.
Je skvělé, že Facebook zpřístupnil tento typ kampaní a doufám, že brzy budeme nadšení třeba novinkou v podobě automatického trackování :)