Rok 2015 na sociálních sítích

Rok se s rokem sešel a dříve, než na vás začneme chrlit novinky ze světa sociálních medií, je na čase si uplynulý rok lehce zrekapitulovat. Co se stalo nového, kam se média posunula a jaká témata hýbala společností? Pojďme se na to podívat.

Počet uživatelů sociálních sítí v roce 2015 trhal rekordy ve všech směrech, stále více lidí se připojuje na sítě prostřednictvím mobilních telefonů. Téměř 900 milionů uživatelů si denně prohlíží Facebook raději ze svého telefonu než přes počítač, prudký nárůst zaznamenaly také jeho aplikace Messenger a WhatsApp. Rok 2015 by se tak dal nazvat mobilním rokem!

FACEBOOK

Dle průzkumu firmy GlobalWebIndex Facebook využívá již více než 80 % uživatelů internetu ve věku 16 – 64 let. V srpnu 2015 se podařilo Facebooku překonat statistiky, když se k němu připojila více než miliarda lidí po celém světě. Téměř 80 % teenagerů uvedlo, že na něm tráví v podstatě celý den, nicméně v popularitě u mladší věkové skupiny byl Facebook předběhnut YouTube, Snapchatem a Instagramem, který ovšem spadá pod Facebook.

Největší sociální síť nezahálela a v roce 2015 oznámila řadu novinek. Velké emoce vyvolala zmínka o dlouho žádaném tlačítku „Dislike“, nakonec by novou možností na reakci k příspěvkům měly být emotikony v podobě smíchu, potěšení, smutku či rozčílení.

image

Zdroj: facebook.com

Také videa získala velkou oblibu, v listopadu 2015 jejich denní počet zhlédnutí na Facebooku přesáhl 8 miliard. Není divu, že se Facebook zaměřil na vylepšování práce s videi a představení nových formátů, jako třeba 360° videa.

Dále jsme na Facebooku přivítali obrázky ve formátu GIF. Mimochodem ke konci roku byly všechny sociální sítě plné gify se zmateným Travoltou. Ty nejlepší si můžete prohlédnout ve videu.

Jak již bývá zvykem, Facebookem hýbala také řada společenských témat, která nešla přehlédnout. Během roku sociální síť zaplavily duhovým filtrem zabarvené profilovky, poté co v USA povolil soud manželství homosexuálů. Později pak profilové fotografie v podobě francouzské trikolory po teroristickém útoku v Paříži. Vedle vážnějších témat společnost rozvířila otázka ohledně barvy šatů. V Čechách se zase vášnivě debatovalo, co udělal kluk s řetízkem. Pokud jste pečlivě sledovali sociální média, určitě vám správná odpověď neunikla.

image

Zdroj:facebook.com/ Kluk, co ukradl řetízek

INSTAGRAM

Pro Instagram byl rok 2015 významný, patřil mezi nejrychleji rostoucí sociální síť a představil spoustu novinek. Nyní již uživatelé nejsou omezeni čtvercovým formátem fotografií, ale mohou nahrávat obrázky v původním obdélníkovém formátu. Vylepšeny byly rovněž zprávy, do nichž již lze zaslat fotografii. Největší událostí na podzim bylo spuštění reklamních příspěvků. A kdo ke konci roku na Instagramu nesdílel svých devět nejlepších fotek roku 2015 jako by nebyl.

image

Zdroj:2015bestnine.com

TWITTER

Ani Twitter nezůstal pozadu, spustil hromadný chat či rychlé nahrávání a sdílení třicetivteřinových videí, nabízí zároveň jednoduchý editor, kde je možno videa na 30 sekund zkrátit. Ke konci roku také zavedl ankety o dvou možnostech zvanou Poll. Diskutovanou změnou byla také náhrada hvězdičky, kterou lidé označovali oblíbené příspěvky, za srdíčko. Nicméně Twitter oznámil, že mu tato výměna zvedla počet interakcí o 6 %.

Pokud vás zajímá, jaké téma je zrovna trendy v online světě mrkněte na Whatstrending.

Sociální média se zkrátka stala neodmyslitelnou součástí našich životů. Přiznejte se, kdo z vás několikrát za den kontroluje, co se stalo nového na Facebooku, posílá zprávu přes Messenger nebo WhatsApp či se inspiruje pěknými fotkami na Instagramu?

Jaký byl rok 2015 na sociálních mediích?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

14. ledna 2016

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné