Je ospalé pondělní ráno, popíjím kávičku, prodírám se čerstvými emaily. Právě zapínám reklamní účty, chci si připravit... ((ty-dy-dy ty-dy-dy)) zvoní mi telefon od klienta.
Klik. „Dobrý den, ...“
„Dobré ráno, máme na internetu špatné bannery! Na akci s bundami se nám zobrazuje spacák a ještě s nějakým podivným obrázkem! Můžete to prosím prověřit?!“
Zatraceně, nově nasazované bannery jsem několikrát kontroloval. To není možné, aby běžela stará akce a vůbec, přece jsem nestřelil spacák k bundám!
„Dobře, prověřím to. Máte prosím screenshot nebo web, na kterém se banner objevil?“
Uf, máme screenshot, to je ta lepší varianta.
Ještě než mi klient screenshot zašle, otvírám operní duo AdWords & Sklik, kde kontroluji bannery. Projíždím obsahovou síť, dívám se na remarketingové sestavy a nevidím chybu. Okej, promnu si ještě jednou oči, upiji více kávy a aaaa, ještě Adform! Ale přece v něm nebyla žádná kampaň aktivní.
Má klient ještě vedené kampaně jinde? Nemá. Co takhle duch či prapodivně ztracený banner cestující binárním vesmírem? Občas je spatřen, ale stopy nezanechává.
Jsem z toho...
Mezitím mi kolega vypráví sci-fi příběh o uložených cookies, kdy RTB systém čas od času nedokázal schroupat nově nahrané bannery namísto původních. Docházelo tak k podobnému jevu. To přece nééé.
Zoufalství se prohlubuje, chci požádat kolegyni, aby mi zkontrolovala bannery. Nakonec si to rozmlouvám, kontrola bannerů bude snad za chvíli moje prostřední jméno.
A je to tady! Dostávám od klienta email, se slibovaným screenshotem. To, co jsem ale zrovna zahlédl, jsem ještě nikdy neviděl. Opravdový banner-duch!
Hned jako Sherlock poznávám ikonku v pravém horním rohu. Hmmm, AdWords - je to definitivně remarketingový banner, kde text sedí na textový inzerát, ale co ten obrázek Watsone?
Volám do Google.
Z telefonátu jsem zjistil, že se jedná o relativně novou funkcionalitu, která je ve fázi testování. Jde o Automatické rozšíření o obrázky pro textové reklamy.
V nápovědě AdWords jsem našel ještě tuto děsivou větičku:
Díky automatickému rozšíření o obrázek spáruje algoritmus Google zobrazené textové reklamy s ilustračním obrázkem z daného obchodního odvětví.
Aháááá! Google vzal pro můj inzerát s outdoorovými bundami ilustrační obrázek spacáku, který je v „daném obchodním odvětví“.
Ničeho se ale nemusíte bát, tuto funkcionalitu je možné (trvale!) vypnout pomocí následujícího formuláře. Je to tedy na vás a na klientovi, jestli ponecháte zapnuté.
Tímto mé pátrání po zbloudilém banneru končí, z mýtu se stala pravda.
Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!