Zbloudilý banner v obsahové síti - mýtus, nebo pravda?

Je ospalé pondělní ráno, popíjím kávičku, prodírám se čerstvými emaily. Právě zapínám reklamní účty, chci si připravit... ((ty-dy-dy ty-dy-dy)) zvoní mi telefon od klienta.

Klik. „Dobrý den, ...“

„Dobré ráno, máme na internetu špatné bannery! Na akci s bundami se nám zobrazuje spacák a ještě s nějakým podivným obrázkem! Můžete to prosím prověřit?!“

Zatraceně, nově nasazované bannery jsem několikrát kontroloval. To není možné, aby běžela stará akce a vůbec, přece jsem nestřelil spacák k bundám!

„Dobře, prověřím to. Máte prosím screenshot nebo web, na kterém se banner objevil?“

Uf, máme screenshot, to je ta lepší varianta.

Ještě než mi klient screenshot zašle, otvírám operní duo AdWords & Sklik, kde kontroluji bannery. Projíždím obsahovou síť, dívám se na remarketingové sestavy a nevidím chybu. Okej, promnu si ještě jednou oči, upiji více kávy a aaaa, ještě Adform! Ale přece v něm nebyla žádná kampaň aktivní.

Má klient ještě vedené kampaně jinde? Nemá. Co takhle duch či prapodivně ztracený banner cestující binárním vesmírem? Občas je spatřen, ale stopy nezanechává.

Jsem z toho...

image

Mezitím mi kolega vypráví sci-fi příběh o uložených cookies, kdy RTB systém čas od času nedokázal schroupat nově nahrané bannery namísto původních. Docházelo tak k podobnému jevu. To přece nééé.

Zoufalství se prohlubuje, chci požádat kolegyni, aby mi zkontrolovala bannery. Nakonec si to rozmlouvám, kontrola bannerů bude snad za chvíli moje prostřední jméno.

A je to tady! Dostávám od klienta email, se slibovaným screenshotem. To, co jsem ale zrovna zahlédl, jsem ještě nikdy neviděl. Opravdový banner-duch!

image

Zbloudilý banner

Hned jako Sherlock poznávám ikonku v pravém horním rohu. Hmmm, AdWords - je to definitivně remarketingový banner, kde text sedí na textový inzerát, ale co ten obrázek Watsone?

Volám do Google.

Z telefonátu jsem zjistil, že se jedná o relativně novou funkcionalitu, která je ve fázi testování. Jde o Automatické rozšíření o obrázky pro textové reklamy.

V nápovědě AdWords jsem našel ještě tuto děsivou větičku:

Díky automatickému rozšíření o obrázek spáruje algoritmus Google zobrazené textové reklamy s ilustračním obrázkem z daného obchodního odvětví.

Aháááá! Google vzal pro můj inzerát s outdoorovými bundami ilustrační obrázek spacáku, který je v „daném obchodním odvětví“.

Ničeho se ale nemusíte bát, tuto funkcionalitu je možné (trvale!) vypnout pomocí následujícího formuláře. Je to tedy na vás a na klientovi, jestli ponecháte zapnuté.

Tímto mé pátrání po zbloudilém banneru končí, z mýtu se stala pravda.

Mýtus, nebo pravda?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

11. února 2016

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné