Facebook Insights

Spravujete nebo se chystáte vytvořit fan page (fanouškovskou stránku) na Facebooku? Používáte na webu tlačítka Like nebo Share? Pokud ano, tak by Vás mohly zajímat Facebook Insights.

Co to vlastně je?

Facebook Insights jsou užitečným nástrojem pro analýzu online aktivit uživatelů vašich fan stránek a webů, které používají některý z jeho sociálních pluginů (např. Like button). Po značném zjednodušení se dají přirovnat ke Google Analytics.

Fan pages

Existují dva hlavní způsoby, jak Insights využít. Zaprve k analýze vlastní fan page, zadruhé webu, kde používáte sociální pluginy. Pokud se rozhodnete pro monitoring fan page, máte k dispozici dvě základní nabídky - users a interactions. První je zaměřena na uživatele. S její pomocí můžete sledovat aktivní fanoušky a jejich chování. Jak už název napovídá, aktivní fanoušek je takový, který si stránku zobrazil nebo s ní jinak pracoval. Konkrétně ten, který si zobrazil stránku, napsal na její zeď, kliknul na tlačítko Like nebo okomentoval příspěvek.

image

Statistiky uživatelů

Pro každý den můžete sledovat počet nových i zrušených likes. Další možnost, kterou Insights poskytují, jsou sociodemografické údaje.

image

Sociodemografické údaje

Jinak řečeno zde najdete procentuální zastoupení uživatelů podle věku, pohlaví, státu, měst nebo jazyka. To vám může pomoci s výběrem obsahu. Pokud například zjistíte, že většina fanoušků je z Brna a jedná se o ženy ve věku 25 - 35 let, zvolíte pro komunikaci s nimi styl odpovídající této věkové a místní skupině lidí. Můžete také při propagaci své fanouškovské stránky na Facebooku zvolit filtr vylučující zobrazení reklamy ostatním věkovým skupinám a lidem žijícím mimo Brno. Poslední část zachycuje statistiky zobrazení stránky, záložek, využití médií a externí zdroje, ze kterých uživatelé přicházejí.

image

Aktivita fanoušků

Využitím médií je myšleno kolik videí, zvukových stop a fotek uživatelé zhlédli. Samozřejmě jsou započítávána pouze média umístěná přímo na Facebooku, nikoli videa na YouTube atp.<s></s> Druhou nabídkou jsou interactions. Ty se dělí na likes, komentáře a unsubscribes.

image

Statistiky interakcí

Interakce patří k tomu nejzajímavějšímu z Insights. V kontextu s daty příspěvků poskytují informace o reakcích na jednotlivé příspěvky. Můžete na jejich základě snadno zjistit, zda obsah příspěvku zaujal, otrávil nebo dokonce přinutil uživatele ke skrytí kanálu v news feedu (unsubscribes). Můžete tak analyzovat, zda přispíváte se správnou periodicitou nebo zda volíte dostatečně zajímavý obsah. K dispozici máte také jednoduchou analýzu příspěvků. U každého příspěvku je zobrazen počet impresí a feedback, přičemž feedback je počítán jako (komentáře + likes) / imprese. Impresí se myslí každé zobrazení příspěvku v prohlížeči. Aby se Insights využívaly jen na stránkách, kde mají své opodstatnění, zavedl Facebook hranici 30 fanoušků. Pokud stránka tohoto minima nedosahuje, nemá Insights k dispozici.

Vlastní web

Jestliže se rozhodnete pro monitoring vlastního webu, musíte pro využití Insights v první řadě potvrdit, že jste jeho majitelem. To uděláte přes tlačítko Insights for your domain, zobrazený HTML kód následně vložíte do hlavičky webu. Zobrazí se vám statistiky kliknutí na Like tlačítko, nebo například informace, jak hojně jsou jednotlivé položky sdíleny. Stejně jako v případě pages uvidíte i zde základní sociodemografické údaje.

Data

Data jsou agregována po dnech a zveřejňována po 24 hodinách. V případě použití pro web je výhodou, že data jsou uchovávána neustále, takže k nim máte přístup ihned po nasazení. Nevýhodou Insights naproti tomu je zpoždění, se kterým jsou data uveřejňována. Podle vyjádření Facebooku se ale na vyřešení tohoto nedostatku intenzivně pracuje. Data z Insights lze i vyexportovat, tuto možnost však využijete jen ve starší verzi. K té se dostanete přes Facebook.com/pages/manage, View Insights a nahoře Export data, kde si můžete vybrat typ reportu i typ souboru. Poslední verzi naleznete na Facebook.com/insights.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.67 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

27. července 2010

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné