Summit, e-shopisti, Čepího hnízdo aneb Seznam fakt končí? #ESS16

Jak vypadal první ročník E-shop Summitu z pohledu řadového vojína ze Sunu? Kdo všechno na akci vystoupil? Co důležitého bylo na přednáškách řečeno? Našli jsme saunu? Jaké to bude v roce 2020? A jak je to tedy s tím Seznamem?

Jedeme na E-shop Summit 2016!

Před pár týdny se nám dostalo pozvání na první ročník konference E-SHOP SUMMIT 2016, akce se specializací na e-shopy, tedy hlavně pro jejich provozovatele, jejich klíčové zaměstnance, digitální agentury a konzultanty.

Neváhali jsme, vybrali výjezdní tým, rozdali role a než jsme se stihli pohádat, kdo s kým pojede v autě a bude na pokoji, tak tu byl odjezd směr jih.

Ve čtvrtek, poslední březnový den, se první část naší Squadry Azzury vydala směrem České Budějovice, jmenovitě Verča, Barča a Lukáš aka řidič, čtvrtý do party Čepí čekal na místě, poněvadž se do města, kde by údajně chtěl žít každý, vydal již ráno, aby měl čas se pořádně vysaunovat a dát si v klidu kávičku, teda vlastně pracovat celý den. Zbytek party, Jiřík a Mates, měli dorazit v pátek ráno rovnou na první přednášku, což se jim naštěstí celkem podařilo.

První noc & první den

Cesta utekla rychle. Minuli jsme Čepího hnízdo, Písek, Tábor, ubytovali se v penzionu, setkali se s Čepím a odebrali se na první party v místním fajném klubu - pivo, gintonic, kořalka, hnusná mrkev v kelímku, "tanec", marketingové hvězdy a hvězdičky, naštvaná Verči spolubydlící (krycí jméno Bára) a brzy domu spát (díky Báro).

Možná by se hodilo zmínit, že při postávání před fajným klubem jsme potkali Milana Šmída, manažera služby zbozi.cz na Seznamu, který nám oznámil, že to balej a končej, na což Čepí nemohl reagovat jinak než "Cože, Seznam končí?". Poměrně zásadní odhalení už první večer, jehož pravdivost nám v podstatě potvrdil i Filip Podstavec na své přednášce.

image

Co ta neoznačená pracka vlevo! Čí asi je?

Na začátek prvního dne jsme dorazili mezi prvními, proběhla rychlá registrace, zabrali jsme nejlepší místa i pro Jiříka s Matesem, kteří dorazili na jistotu v 10:00, a šlo se na to. Honza Kalianko představil konferenci, plány měl údajně rozmáchlejší, nakonec vše vyřešil lowcostově, aby vše mohlo vzniknout, a předal slovo prvnímu přednášejícímu Honzovi Mayerovi, u kterého cením, že vypadá a mluví jako kdyby předchozí večer šel spát po zprávách, což víme, že se nestalo. Jeho přednáška byla jednou z těch, která se hodila více nám PPCčkarům, tedy analýza konkurence, představení nástroje TrendLucid, a podobně.

V dopoledním programu jsme se dozveděli, že Facebook skutečně prodává. Od dvou dam ze Zasilkovna.cz jsme dostali data k případnému exportu do zahraničí, poté nám Kuba Kašparů vysvětlil, že jedna z nejdůležitejších otázek při správě PPC pro e-shopy je zjistit, jestli zákazníci v daném oboru nakupují opakovaně, čímž zakončil dopolední blok pátečního programu. Následoval oběd, na který byla fronta přes půlku Budějovic, ale nějak jsme to zvládli, nejlépe Čepí, který to vzal po kladensku výtahem a byl skoro první na řadě.

Po obědě přišla první na řadu panelová diskuze provozovatelů e-shopů, kde jsme zjistili, že v ČR existuje svaz Maďarů a že jsou všichni v zisku. Super! Dále Milan Tříska, že prý ten Facebook opravdu může vydělávat. Když už to tvrdí druhý člověk za jeden den, tak na tom třeba něco bude. Pája by měla radost. Případové studie byla další část programu, kde jsme například zjistili, že Homecredit udělal 13% konverzní poměr na žádostech o mikropůjčku, nebo že Mall.cz dokázal díky cílení na zájmy v obsahovce Skliku dosáhnout stejného konverzního poměru jako v retargetingu. Když to tak pěkně začalo fungovat, tak je škoda, že ten Seznam končí.

Po případovkách přišel Jan Ambrož s celou španělskou vesnicí, ale šlo prý o legislativní úskalí e-shopů v roce 2016, tak nejspíš tedy mluvil o povinnosti informovat o sbírání cookies, a podobných nutnostech. První den uzavřel Honza Tichý přednášející o věcech, které v Analytics nejsou, takže o PNO, ROI, CLV a RFM aneb kolik znáš zkratek, tolikrát jsi analytikem.

Tím uzavřel plodný první den, a Honza Kalianko nás všechny pozval na neformální party do dalšího místního fajného klubu, tentokrát K2.

image

Filip Podstavec dorazil z roku 2020

Druhá noc a druhý den

Naše uskupení se navečeřelo a pánská část se rozhodla pro podvečerní saunování. Vydali jsme se tedy do prvního nalezeného saunového klubu, bohužel přišel první aprílový fórek, když na vstupních dveřích visela cedule "od 1. 4. 2016 zavřeno". Vlastně to moc apríl nebyl, opravdu zavřeno. Ještě, že jsme měli s sebou největšího znalce místních saun, Čepího, a jeli jsme do jeho dá se říct domácího fitness, kde strávil celý čtvrtek. Dorazili jsme tam ve 20.30. Měli otevřeno do 21 hod. Slečna nás poslala pryč. Smutek.

Alespoň bylo více času hodit se do gala (= zůstat v tom, co jsme měli na sobě celý den) a vyrazit na jedno malé do K2. Nakonec jsme měli dvě malá, našli jsme tučňáka a šli v poklidu ve 2 ráno domů. Verča dokonce bosa. Nevim, kam na ty nápady chodí.

Druhý den odpálil Michal Krutiš s oznámením, že jeho přednáška bude nejdůležitější na summitu a s tím, že bychom měli více kupovat holkám kytky. Následovala další panelové diskuze o marketingu e-shopů, kde někteří z přítomných koukali stále do stropu a ostatní shrnovali, co bylo již řečeno.

Poté dorazil (již druhý a jiný) Jan Ambrož, tentokrát bez Španělů, zato s content marketingem speciálně pro e-shopy. Adam Fendrych nás naučil, že setkání s uživateli by pro nás nemělo být jako setkání s UFO, a že testování webů je jako čištění zubů. Následně byl přivezen Filip Podstavec z budoucnosti s tradičně nejzábavnější přednáškou a oznámením, že v roce 2020 Google na dotaz "seznam" vrací sám sebe, takže je to fakt pravda, díky Milanovi za spoiler!

Po obědě následoval Michal Špaček s přednáškou o bezpečnostních útocích, načež nám vzápětí hacknul notebooky a tablety a nechal nám z nich vyhrávat imperiální pochod, což je ovšem to nejmenší co nám mohl provést aneb nikdy na nic "divného" raději neklikejte a nic nevyplňujte. Program se chýlil ke konci, Jakub Čižmař s automatizovanou komunikací, Jirka Chomát s prezentací produktů v e-shopu a Pavel Ungr s indexací stránek ukončil celý den a zároveň celý E-Shop Summit.

image

Účastníci zájezdu

Díky, bylo to fajn, jsme zase o něco chytřejší, máme zase o něco více známostí a na další podobné akci se vidíme.

Nemáte dost našeho řádění na konferencích? Dejte si některý se starších reportů:

Zcela vážně o #ESS16

  • Celkový průměr hodnocení: 4.33 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5. dubna 2016

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné