Máte již svou strategii na mobilní marketing?

Inzerujete na mobilech? Přináší vám to očekávané výsledky? Nebo jen víte, že vám nějaké mobilní kampaně běží a o víc se nestaráte? Pojďme se podívat, jakým směrem by se měli ubírat vaše prvotní úvahy před tvorbou mobilní strategie a proč je tak důležitá.

Podle informací ze školení Google, asi 40 % hledání v České republice pochází z mobilních zařízení, zbytek z desktopu a tabletu (v USA je to 60 %). I proto má smysl o tom mluvit. O Google Mobile Event 2015 a velikosti m-commerce trhu jste se mohli dočíst od kolegy zde. Jestli vás zajímá, jak je to s neplatnými a omylnými kliknutími na mobilní reklamy, asi jste už četli tento článek.

Já bych se dnes chtěla podívat na to, jak přemýšlet nad mobilní strategií a proč bychom si měli vytvořit samostatnou strategii pro mobilní marketing. Mobilní marketing můžeme definovat jako způsob komunikace se zákazníky na jejich mobilních zařízeních, zatímco komunikace probíhá ve správný čas, na správném místě, při vytváření hodnoty pro klienta. To zní celkem logicky, že? Jak toho ale dosáhnout? Podle Cindy Crum, autorky Mobile Marketing: Finding Your Customers No Matter Where They Are: uživatelé vyhledávající na mobilech jsou připraveni utrácet peníze, jen neví, kde je utratit.

image

60 % všech vyhledávání ve Spojených státech je z mobilních zařízení

Zamyslete se nad mobilem jako marketingovým nástrojem, kterým zacílíte masy lidí, ale na rozdíl od TV, rádia nebo internetu cílíte na „svého“ člověka ať je kdekoliv – doma, v práci, venku, na dovolené… Zákazníci mohou tak ihned reagovat na váš inzerát – telefonátem do vaší firmy, stažením vaši aplikace, jestli máte lokální podnik jako restaurace nebo kadeřnictví, můžou vás hned navštívit. Proces Oslovení reklamou -> Odpověď zákazníka nikdy nebyla tak plynulý, jako je u mobilních telefonů. Marketéři často považují mobilní marketing za jakýsi doplněk k internetové reklamě, to však není ideální přístup. Mobil se stal dalším nástrojem masové komunikace, přičemž je víc osobní (oslovujeme konkrétního uživatele s možností cílit relativně přesně demograficky i geograficky) a taky funguje mimo jiné jako platební nástroj. Vytěžte z mobilů maximum!

Když přemýšlíte nad mobilní strategií, uvědomte si, že cílíte na uživatele, kteří jsou jinak mentálně nastaveni než ti, kteří sedí u počítače. Lidé používají mobilní internet ve dvou situacích:

  • Spěchají a potřebují zjistit specifickou informaci – hledají odpověď na svou otázku (kde se najíst, co dávají dnes v kině, kdy jede tramvaj, jaké bude počasí)
  • Nudí se – používají mobil, aby se zabavili, vyplnili čas…

Než začnete inzerovat na mobilech:

Určete si cílové publikum. Demograficky i geograficky, určete na koho naopak cílit nechcete.

Stanovte si cíle. Co chcete dosáhnout?

  • vyplnění kontaktního formuláře?
  • domluvení si osobní schůzky?
  • získání nových fanoušků pro váš účet na sociálních sítích?
  • telefonát do vaší společnosti?
  • registrace na událost, kterou organizujete?
  • přihlášení se k odebírání newsletteru?

Optimalizujte svůj web pro mobily. Až 40 % uživatelů opustí webové stránky po prvotní špatné zkušenosti. Jestli tedy nemáte obsah přizpůsoben mobilním zařízením, dobrovolně se vzdáváte relevantních uživatelů a posíláte je ke konkurenci. Máte jen jednu šanci, využijte ji. Zvažte, která z možností je pro Vás ideální:

  • Responsivní design. Zvolte, když chcete, aby váš web vypadal stejně na jakémkoliv zařízení. Výhoda této formy je sledování statistik v analytických nástrojích z jednoho místa (máte jednu URL). Jestli vás nebaví posouvat obsah doprava-doleva a chcete, aby obsah na webu vypadal dobře při rotaci mobilu, responsivní design je řešení.
  • Nativní mobilní stránky. Vytvořte, když preferujete odlišnou URL, než máte na desktopu. Případně, když máte hodně stránek a chcete uspořádat a zjednodušit informace do „ruky“ (rozuměj do mobilních zařízení). Nativní mobilní stránky se hodí ve chvíli, když chcete přizpůsobit na mobily jenom část ze svého webového obsahu anebo chcete zrychlit čas načítání stránky (protože použijete menší obsah než na klasických verzích stránky).

Zvažte časový rozvrh kampaně. Má smysl inzerovat jen v pracovní dny, během pracovních hodin? Nebo naopak, ve večerních hodinách o víkendu? Nastavte zobrazování reklam na čas, kdy jste schopni telefon přijmout, případně odpovědět na chat. Můžete taky nastavit jedinečné nabídky na různé hodiny během dne. Není nic horšího než prvotní negativní zkušenost, kdy se Vám zákazník snaží dovolat a objednat si u vás třeba psychologickou konzultaci a vy neberete. Zvláště pokud je ta konzultace urgentní, v tom případě si vás zapamatuje a už nikdy vám druhou šanci nedá… Jestli nevíte, které dny a hodiny budou konvertovat nejlíp, nechte kampaň běžet alespoň 3 týdny a po vyhodnocení si určete, jestli v ní jsou periodické výkyvy, na které má smysl reagovat.

Jaké máte zkušenosti s mobilními reklamami? Vytvořili jste si pro ně samostatnou strategii? A jakých výsledků jste dosáhli?

Vytěžte z mobilů maximum!

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

11. srpna 2016

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné