Firemní profily na Instagramu: jak je získat, výhody, nevýhody a promování v aplikaci

Proč je výhodné mít firemní profil a jaká jsou slabá místa? A jak přepnout osobní účet na byznys profil?

Není to tak dlouho, co jsem upozorňovala na oznámení Instagramu o spuštění byznys profilů pro firmy. Rolování nové funkcionality probíhalo postupně, konečně se tato možnost objevila i na českých profilech.

1) Vylepšené možnosti kontaktu s fanoušky

U firemního profilu se pod jménem zobrazí kategorie podnikání, kterou má firma uvedenou na Facebooku. Vylepšené jsou možnosti, jak vás mohou fanoušci kontaktovat. Podstatnou výhodou je, že lidé již nemusejí odcházet z aplikace proto, aby vám zavolali či napsali email. Nově si na profil můžete přidat adresu, po rozkliknutí se ukáže mapka, a díky tomu zákazník zjistí, jak se k vám jednoduše dostane.

image

Možnost kontaktu s fanoušky

2) Analytické přehledy o fanoušcích a příspěvcích

Dosavadní velká nevýhoda Instagramu spočívala v absenci jakékoliv analytiky. Na firemním profilu můžete nyní zjistit více informací o fanoušcích a publikovaných příspěvcích. Dozvíte se základní informace o věku a pohlaví followerů, odkud pochází a kdy jsou nejčastěji na Instagramu. Zobrazí se vám rovněž důležité metriky u příspěvků, a to dosah, zobrazení, prokliky na web či nejúspěšnější příspěvky. Díky tomu můžete sledovat výkon příspěvků a přizpůsobit tomu další komunikaci.

Přehledy u příspěvků se vám začnou ukazovat až ode dne, kdy si přepnete na firemní profil, úspěch příspěvků z minulosti bohužel nezjistíte zpětně. Pokud máte méně než 100 sledujících, možnost analytiky se vám nezobrazí vůbec.

image

Analytické přehledy

3) Sdílení příspěvku na ostatních sítích

Instagramový profil můžete propojit s ostatními sociálními sítěmi. Díky tomu můžete jeden příspěvek jednoduše přesdílet na Facebook nebo Twitter.

4) Promování přímo z aplikace

Další často zmiňovanou výhodou je promování příspěvků přímo v aplikaci. Doteď jste museli promovat příspěvek přes správce reklamy a power editor. Promování přímo v Instagramu je jednoduché a intuitivní, složené z několika kroků. Nejdříve nastavíte cíl reklamy, zatím je výběr omezený na dva možné cíle. Zvolíte call to action tlačítko (6 možností), rozpočet, délku kampaně a cílovou skupinu. Poté si můžete prohlédnout náhled reklamy a schválit platbu.

Pokud chcete využít propagace přímo na Instagramu, je nutné přidat kreditní kartu a konkrétní reklamní účet na Facebooku. Kartu i účet přidáte v nastavení profilu pod ikonou platba. Schvalování reklamy probíhá podle stejných pravidel jako na Facebooku. Po schválení reklamy si můžete zobrazit výsledky kampaně přímo v aplikaci, ale i v reklamním účtu, kam se reklama automaticky propíše.

image

Promování z aplikace

Promování přímo v Instagramu jsme si ihned otestovali. Řada lidí se nás často ptá, zda konečně půjdou zapromovat příspěvky na profilu, aby měly vyšší interakce. Bohužel tato možnost stále nejde, výsledky promovaného příspěvku se na sdílený příspěvek na profilu nepropíší. Reklama se zobrazuje stejně, jako když promujete přes správce reklam či power editor, pouze ve feedu dané cílové skupiny. Jiné nejsou ani výsledky kampaní.

Nová funkce je fajn možností, nicméně nejde o nic zásadního, funkcionalita není zatím úplně dotažena, často se zasekává a nezobrazuje se každému. Klasické promování přes Facebook nabízí více možností, je přehlednější, a tedy i profesionálnější cestou.

Vzhledem k tomu, že musíte zadat svou kreditní kartu do aplikace, vyvstává zároveň otázka bezpečnosti. Zvláště, když v současné době přibývá stížností na napadnutí účtu na Instagramu, kdy profil převezme nikdo jiný.

image

Promování z aplikace

Přepnutí instagramového účtu na byznys profil

V případě, že vás zaujaly výše zmíněné benefity, přepnutí na firemní profil je rychlé a jednoduché. V aplikaci se na začátku zavedení této možnosti zobrazil modrý pruh s informací, zda si přejete mít firemní profil. Pokud se vám tento informativní pruh již nezobrazuje, přepnutí lze provést rovněž v nastavení účtu.

image

Přepnutí na firemní profil

Klikněte na „přepnout na firemní profil“, Instagram vás nejdříve seznámí s výhodami firemního profilu, zvolte pokračovat. Následně budete vyzváni k připojení pomocí svého facebookového účtu. Pakliže autorizace proběhne v pořádku, zobrazí se vám seznam stránek, které spravujete. Pro vytvoření byznys profilu je nutné propojit instagramový účet s vaší stránkou na Facebooku.

Abyste profily mohli propojit, je nutné být správcem dané stránky. Zároveň platí, že pro jeden instagramový profil lze propojit pouze jedna facebooková stránka. Následně budou naimportovány základní údaje (email, telefonní číslo, adresa) z vaší stránky na Facebooku. Pokud budete chtít informace ponechat, stačí potvrdit a můžete směle využívat firemní profil.

image

Přepnutí na firemní profil

Pokud vás zajímají podrobnější informace k Instagramu a firemní komunikaci, doporučujeme si pročíst jejich stránky s podrobně zpracovanou nápovědou a dalšími tipy.

Vytvoření profilů pro firmy bylo dlouho očekávané, ačkoliv analytické nástroje jsou prozatím základní, je to krokem dopředu pro všechny marketéry. Zejména, když Instagram změnil svůj algoritmus, a přestal zobrazovat všechny příspěvky podle chronologického řazení. Nyní se posty zobrazují na základě úspěšnosti a reakcí na něj, podobně jako tomu je na Facebooku. Právě díky přehledům o příspěvcích můžete svůj obsah průběžně vyhodnocovat a vylepšovat. Bonusem jsou rovněž rozšířené možnosti, jak vás lidé mohou kontaktovat. Na druhé straně propojení účtů na Instagramu a Facebooku řadě lidí stále nefunguje správně, ačkoliv mají správcovská práva.

Jaké jsou vaše zkušenosti, v čem shledáváte největší přínos či omezení?

Konečně máme i nějaké statistiky z Instagramu!

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

9. března 2018

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Komentáře

  1. tom.kaisi@seznam.cz | 10. května 2017

    dobrý den, chtěl bych se zeptat jak jde platební metoda odstranit. děkuji.

  2. greta fedora | 3. září 2017

    Dobry den, neviete prosim ako sa rusi firemny profil?

  3. Adéla Marešová | 5. září 2017

    Dobrý den, firemní profil přepnete jednoduše opět v nastavení profilu zvolte "Přepnout zpět na osobní účet". :) Co se týče odstranění platební metody, je to opět v nastavení profilu, když klepnete na způsob platby, kdy zvolíte odebrat daný způsob platby. Přeji hezký den, Adéla.

  4. Veronika Horáková | 14. září 2017

    Dobrý den,
    Chtěla bych se zeptat jestli lze vytvořit firemní profil i pokud nemám na facebooku založenou stránku, tedy jestli jde jen nějak upravit můj profil na facebooku nebo jestli je nutné vytbořit uplně zvlášť stránku novou. Děkuju

  5. Adéla Marešová | 14. září 2017

    Dobrý den, Veroniko, abyste mohla mít firemní profil na Instagramu, tak bohužel musíte mít založenou facebookovou stránku, nejde to propojit s osobním profilem. :) Pěkný den, Adéla.

  6. Veronika Vašková | 22. října 2017

    Dobrý den,
    tajímá mne tda je firemní profil placený. Případně jake služby konkretně se platí či neplatí.
    Děkuji

  7. Adéla Marešová | 23. října 2017

    Dobrý den, Veroniko, na firemní profil se můžete přepnout bezplatně. :) Co se týče analytiky, ta je také zdarma, jedině pokud byste si přála na některé příspěvky dát reklamní podporu, tak to funguje podobně jako u Facebooku. Záleží na Vás, jakou částku budete chtít dát na sponzorovaný příspěvek. Přeji fajn den, Adéla

  8. Juraj | 13. listopadu 2017

    Pekný deň prajem,

    prosím vás, keď si prepnem účet na instagrame na firemný a prepojím to s facebookom, tak priatelia ktorých mám na facebooku budú vidieť, že spravujem ten instagram? Prípadne si to môžu zistiť?

    Ďakujem.

    S pozdravom Juraj.

  9. Adéla Marešová | 14. listopadu 2017

    Hezký den, Juraj,

    nemějte obavy, když přepnete nějaký profil na Instagramu na firemní profil, propojujete ho s Vaší firemní stránkou na Facebooku. Přátelé neuvidí, jaké profily spravujete. :)
    Pěkný den i Vám, Adéla

  10. Marek Delong | 1. prosince 2017

    Dobrý den, jde u business účtu přidat další správce? Předem moc děkuji za odpověď.

  11. Nicole Kadlec | 11. ledna 2018

    Dobrý den,

    Od tebe doby co jsem prepla na firemní účet, tak mi nefunguje sdílení příspěvku na mých fb stránkách. Nevíte jak to mohu srovnat?

    Předem moc dekuji za odpověď,
    Nicole

  12. Adéla Marešová | 16. ledna 2018

    Dobrý den, Nicol,

    v první řadě bych zkontrolovala, zda je firemní profil správně propojený s Vaší stránkou na Facebooku. Případně vyzkoušejte přepnout zpět na osobní a opět znovu na firemní. A to v nastavení - propojené účty - Facebook - poté vyberete danou stránku, se kterou spárujete.
    Vyzkoušejte nějakou fotku přesdílet opět na Facebook.

    Často je také příčinou chyba Instagramu, se kterou bohužel nic neuděláte. Po nějaké době to opět půjde. Pokud byste měla problém dlouhodobě kontaktujte s problémem podporu. :)
    S pozdravem, Adéla

  13. Adéla Marešová | 16. ledna 2018

    Dobrý den, Marku,

    profil může mít pouze jednoho správce, pokud chcete, aby měl k účtu přístup někdo další, musíte mu dát přístupové údaje k účtu (jméno/číslo nebo e-mail a heslo).

    Pěkný den,
    Adéla

  14. marek delong | 21. ledna 2018

    Dobrý den, Adélo,

    lze na Firemním účtu přidat další správce?

  15. Dominika Lukášová | 22. ledna 2018

    Marku,

    jak psala kolegyně výše, pokud chcete, aby měl k účtu přístup někdo další, musíte mu dát přístupové údaje k účtu (jméno/číslo nebo e-mail a heslo). Pak v tom není problém a profil může spravovat více lidí.

    Dominika

  16. marek delong | 22. ledna 2018

    Děkuji za odpověď!Respektive, za obě.. tu první jsem přehlédl.

    Přeji krásný den!

  17. Miska | 9. února 2018

    Zdravim,
    Mam na instagrame sukromny profil a rada by som vytvorila firemny profil k FB stranke. Staci prejst cez funkciu “prepnut na firemny profil”? Bude to znamenat, ze z jedneho uctu budem spravovat sukromny insta profil, kde mam obmedzene sukromie a druhy bude firemny verejny? Alebo sa nejak zmenia funkcie mojho sukromneho profilu?
    Vdaka za odpoved.

  18. Adéla Marešová | 12. února 2018

    Dobrý den, Misko,

    pokud přepnete v nastavení Váš soukromý profil na firemní profil, budete mít pouze jeden účet a to ten firemní. Pokud si chcete nechat svůj osobní profil, doporučuji pro firmu založit profil nový a ten přepnout. V nastavení se pak může jednoduše přepínat mezi svým a tím firemním.

  19. Xénie Frajšová | 20. února 2018

    Dobrý den. Co znamená kolonka “odpovědi” v náhledu na instastory ? to znamena kolik lidi ro screenshotne ? Nebo kolik lidi to někomu sdílí nebo co. ?

    Děkuju za odpověď.

  20. Adéla Marešová | 28. února 2018

    Dobrý den, Xénie, znamená to, kolik lidí Vám na Instastories odpovědělo. ;)

  21. Alena | 5. března 2018

    Dobrý den,
    lze nějak vytvořit firemní profil bez propojení na soukromý účet? děkuji

  22. Adéla Marešová | 5. března 2018

    Dobrý den, Aleno,

    abyste mohla mít firemní profil na Instagramu, musíte mít vytvořenou firemní stránku na Facebooku, kterou s Instagramem propojíte. :) V nastavení - propojené účty, zkontrolujte, že máte spárované sdílení na zeď Vaší stránky a ne na svou osobní.

    Pěkný den,
    Adéla

  23. Alena | 5. března 2018

    Dobrý den ještě jednou,

    děkuji za rychlou odpověď. Ještě z zeptám jinak, lze založit firemní profil na instagramu (propojený tedy s FB stránkou) bez existence soukromého profilu? Děkuji :)

  24. Adéla Marešová | 6. března 2018

    Klidně se ptejte, Alen. :) Bohužel to nejde, pro založení FB stránky musíte mít osobní profil. Někdo to obchází založením si speciálního profilu pouze za účelem vedení stránky.

  25. Linda | 19. března 2018

    Dobrý den Aleno, mám dva dotazy.

    Jsem nyní na stáži v jedné firmě, které jsem na jejich žádost založila Instagram (přes můj email). Zajímalo by mě, jestli je možné, po skončení mé stáže, předat instagram jinému správci a mě z něho úplně vynechat? Je možné například změnit i email a heslo? Nebo jak se v takové situaci postupuje, když potřebuji aby profil dál fungoval, ale už ne pod mým vedením. A jestli to jde udělat tímto způsobem, nezůstanou na Instagramu nějaké moje osobní údaje?
    Zároveň jsem chtěla profil převést na firemní skrz jejich firemní stránku na Facebooku, ve které mám funkci správce. Podle všech návodů na internetu by se mi po kliknutí na "přepnout na firemní profil" měly zobrazit stránky, které spravuji a z nich jednu vybrat. Dohromady spravuji 3 stránky, a ani jednu mi to nenabídlo. Nevíte, kde je problém? Musím mít třeba určitý počet sledujících na Instagramu? Účet je totiž úplně nový a zatím má asi 10 followers.

    Moc děkuji za případnou odpověď.
    Linda

  26. Adéla Marešová | 19. března 2018

    Dobrý den, Lindo,

    do budoucna při zakládání účtu doporučuji se vyhýbat spojení s jakýmkoliv osobním účtem či emailem. :)

    Naštěstí email jde v nastavení změnit, změňte ho tedy na nějaký firemní (jak se ve firmě domluvíte). Sdělte své heslo jiné odpovědné osobě a ta ho potom může změnit, přístup k účtu již mít nebudete. Zkontrolujte si také, abyste profil v nastavení - propojené účty (případně svůj FB odeberte). Vaše osobní údaje tam nezůstanou.

    Co se týče přepnutí na firemní profil. Těžko říci, v čem je problém. Počet sledujících na to vliv nemá. :) Jste v mobilu rovněž připojená na Facebook a máte ho právě v nastavení - propojení spojen s Instagramem? Po autorizaci by se měly stránky, na kterých jste admin ukázat. Dále bych vyzkoušela klasické postupy - přihlásit se, odhlásit, aktualizovat aplikaci, smazat aplikaci a nainstalovat znovu. :)

    Pěkný den,
    Adéla

  27. Radka | 6. července 2018

    Dobrý deň,

    Zaujímalo by ma ako môžem nastaviť na firemnom účte shopping kategóriu. Potrebovala by som označiť na foto produkty, ktoré budú prelinkovane na stránku.

  28. Zuzana Bártová | 9. července 2018

    Dobrý den, Radko,

    Instagram vás nejprve musí schválit jako ověřený profil a funkci Shopping vám zpřístupnit. Pak jí najdete v Nastavení.
    K označování produktů je také nutné mít nahraný katalog produktů na vaší Facebookové stránce, která je spojená s daným instagramovým profilem.

    Zuzka

  29. Martin | 20. srpna 2018

    Dobrý den,
    chtěl jsem se zeptat zda je pravda, že pokud přepnu na firemní profil, dosah účtu se zmenší.
    Děkuji, přeji hezký den

  30. Zuzana Bártová | 21. srpna 2018

    Dobrý den, Martine,

    je pravda, že se tento fakt zmiňuje velmi často, ale zatím nikdo nedokázal, že by to byla pravda.

    Navíc před přepnutím na firemní profil nelze dosahy zjistit.
    Spíše jde o to, že po přepnutí na firemní profil bude Instagram "přísněji" vyhodnocovat kvalitu vašeho obsahu.

    Zuzka

  31. Dan Klásek | 8. září 2018

    Dobrý den,

    po přepnutí na firmemní profil se mi na facebookové kartě instagramu přestly zobrazovat fotky. Zkoušel jsem přejít zpět na soukromý a zase na firemní. Po odstranění karty instagramu z fb ji již nejde dát zpět. Přitom oba profily jsou propojeny.

    Napadá vás, co s tím? Díky.

  32. Jaroslav | 11. září 2018

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli jde profil z firemního přepnout zpět na normální... Děkuji

  33. Zuzana Bártová | 12. září 2018

    Dobrý den, Dane,

    zkuste kartu Instagramu na stránku vložit přes externí Facebookovou aplikaci jako je například WooBox nebo Iconosquare.

    Facebook nyní nepodporuje kartu Instagram nativně.

    Zuzka

  34. Zuzana Bártová | 12. září 2018

    Dobrý den, Jaroslave,

    ano firemní profil přepnete na soukromý jednoduše v nastavení. Nicméně přijdete o veškerá nasbíraná data a po přepnutí zpět na firemní profil je již zpětně nelze dohledat.

    Zuzka

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné