Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Firemní profily na Instagramu: jak je získat, výhody, nevýhody a promování v aplikaci

Proč je výhodné mít firemní profil a jaká jsou slabá místa? A jak přepnout osobní účet na byznys profil?

Není to tak dlouho, co jsem upozorňovala na oznámení Instagramu o spuštění byznys profilů pro firmy. Rolování nové funkcionality probíhalo postupně, konečně se tato možnost objevila i na českých profilech.

1) Vylepšené možnosti kontaktu s fanoušky

U firemního profilu se pod jménem zobrazí kategorie podnikání, kterou má firma uvedenou na Facebooku. Vylepšené jsou možnosti, jak vás mohou fanoušci kontaktovat. Podstatnou výhodou je, že lidé již nemusejí odcházet z aplikace proto, aby vám zavolali či napsali email. Nově si na profil můžete přidat adresu, po rozkliknutí se ukáže mapka, a díky tomu zákazník zjistí, jak se k vám jednoduše dostane.

Jak kontaktovat firmu na Facebooku

Možnost kontaktu s fanoušky

2) Analytické přehledy o fanoušcích a příspěvcích

Dosavadní velká nevýhoda Instagramu spočívala v absenci jakékoliv analytiky. Na firemním profilu můžete nyní zjistit více informací o fanoušcích a publikovaných příspěvcích. Dozvíte se základní informace o věku a pohlaví followerů, odkud pochází a kdy jsou nejčastěji na Instagramu. Zobrazí se vám rovněž důležité metriky u příspěvků, a to dosah, zobrazení, prokliky na web či nejúspěšnější příspěvky. Díky tomu můžete sledovat výkon příspěvků a přizpůsobit tomu další komunikaci.

Přehledy u příspěvků se vám začnou ukazovat až ode dne, kdy si přepnete na firemní profil, úspěch příspěvků z minulosti bohužel nezjistíte zpětně. Pokud máte méně než 100 sledujících, možnost analytiky se vám nezobrazí vůbec.

Analytické přehledy

Analytické přehledy

3) Sdílení příspěvku na ostatních sítích

Instagramový profil můžete propojit s ostatními sociálními sítěmi. Díky tomu můžete jeden příspěvek jednoduše přesdílet na Facebook nebo Twitter.

4) Promování přímo z aplikace

Další často zmiňovanou výhodou je promování příspěvků přímo v aplikaci. Doteď jste museli promovat příspěvek přes správce reklamy a power editor. Promování přímo v Instagramu je jednoduché a intuitivní, složené z několika kroků. Nejdříve nastavíte cíl reklamy, zatím je výběr omezený na dva možné cíle. Zvolíte call to action tlačítko (6 možností), rozpočet, délku kampaně a cílovou skupinu. Poté si můžete prohlédnout náhled reklamy a schválit platbu.

Pokud chcete využít propagace přímo na Instagramu, je nutné přidat kreditní kartu a konkrétní reklamní účet na Facebooku. Kartu i účet přidáte v nastavení profilu pod ikonou platba. Schvalování reklamy probíhá podle stejných pravidel jako na Facebooku. Po schválení reklamy si můžete zobrazit výsledky kampaně přímo v aplikaci, ale i v reklamním účtu, kam se reklama automaticky propíše.

Promování z aplikace

Promování z aplikace

Promování přímo v Instagramu jsme si ihned otestovali. Řada lidí se nás často ptá, zda konečně půjdou zapromovat příspěvky na profilu, aby měly vyšší interakce. Bohužel tato možnost stále nejde, výsledky promovaného příspěvku se na sdílený příspěvek na profilu nepropíší. Reklama se zobrazuje stejně, jako když promujete přes správce reklam či power editor, pouze ve feedu dané cílové skupiny. Jiné nejsou ani výsledky kampaní.

Nová funkce je fajn možností, nicméně nejde o nic zásadního, funkcionalita není zatím úplně dotažena, často se zasekává a nezobrazuje se každému. Klasické promování přes Facebook nabízí více možností, je přehlednější, a tedy i profesionálnější cestou.

Vzhledem k tomu, že musíte zadat svou kreditní kartu do aplikace, vyvstává zároveň otázka bezpečnosti. Zvláště, když v současné době přibývá stížností na napadnutí účtu na Instagramu, kdy profil převezme nikdo jiný.

Promování z aplikace

Promování z aplikace

Přepnutí instagramového účtu na byznys profil

V případě, že vás zaujaly výše zmíněné benefity, přepnutí na firemní profil je rychlé a jednoduché. V aplikaci se na začátku zavedení této možnosti zobrazil modrý pruh s informací, zda si přejete mít firemní profil. Pokud se vám tento informativní pruh již nezobrazuje, přepnutí lze provést rovněž v nastavení účtu.

Přepnutí na firemní profil

Přepnutí na firemní profil

Klikněte na „přepnout na firemní profil“, Instagram vás nejdříve seznámí s výhodami firemního profilu, zvolte pokračovat. Následně budete vyzváni k připojení pomocí svého facebookového účtu. Pakliže autorizace proběhne v pořádku, zobrazí se vám seznam stránek, které spravujete. Pro vytvoření byznys profilu je nutné propojit instagramový účet s vaší stránkou na Facebooku.

Abyste profily mohli propojit, je nutné být správcem dané stránky. Zároveň platí, že pro jeden instagramový profil lze propojit pouze jedna facebooková stránka. Následně budou naimportovány základní údaje (email, telefonní číslo, adresa) z vaší stránky na Facebooku. Pokud budete chtít informace ponechat, stačí potvrdit a můžete směle využívat firemní profil.

Přepnutí na firemní profil

Přepnutí na firemní profil

Pokud vás zajímají podrobnější informace k Instagramu a firemní komunikaci, doporučujeme si pročíst jejich stránky s podrobně zpracovanou nápovědou a dalšími tipy.

Vytvoření profilů pro firmy bylo dlouho očekávané, ačkoliv analytické nástroje jsou prozatím základní, je to krokem dopředu pro všechny marketéry. Zejména, když Instagram změnil svůj algoritmus, a přestal zobrazovat všechny příspěvky podle chronologického řazení. Nyní se posty zobrazují na základě úspěšnosti a reakcí na něj, podobně jako tomu je na Facebooku. Právě díky přehledům o příspěvcích můžete svůj obsah průběžně vyhodnocovat a vylepšovat. Bonusem jsou rovněž rozšířené možnosti, jak vás lidé mohou kontaktovat. Na druhé straně propojení účtů na Instagramu a Facebooku řadě lidí stále nefunguje správně, ačkoliv mají správcovská práva.

Jaké jsou vaše zkušenosti, v čem shledáváte největší přínos či omezení?


Tento článek byl zveřejněn 19. 8. 2016 na Sunitce. Taste Sun je dnes součástí skupiny Taste.

Sdílejte článek