V čem se liší reklamy na Fanoušky a Prokliky na web?

Digichef

„Dobrý den, posílám podklady k FB kampaním“. Věta od klienta, která je jen nenápadnou špičkou ledovce. Pod touto jedinou větou se může skrývat mnohem více než radost, že dorazily podklady. Rozkliknete tedy přílohu a zjistíte, že vaše obavy byly naplněny…

Facebook aktuálně nabízí opravdu rozsáhlé možnosti, jak podporovat brand - produkty, nabídky, prodejny, aplikace i události. Ke každému typu kampaní je však potřeba přistupovat rozdílně, jelikož mají za úkol oslovovat uživatele v různých fázích jejich rozhodování a především zde vstupuje i druhý faktor – chceme jim zobrazit reklamu na sociální síti. Sociální síť = primárně zábava a volný čas. Lidé se sem chodí bavit, proto je zapotřebí přizpůsobit obsah co nejcitlivěji tomuto prostředí.

Pojďme si říct o dvou nejpoužívanějších kampaních, u kterých tvoříte obsah reklamy (tím vylučuji promo již hotového příspěvku). Tedy kampaně za účelem Propagace stránky a Prokliku na web / konverze.

Facebookové stránky nabývají stále většího významu v rámci komunikace, konverzí a celkového vnímání firmy. V některých případech může dokonce FB stránka nahradit web. Proto je důležité pravidelně komunikovat prostřednictvím příspěvků a odpovídat na komentáře uživatelů. Abyste však měli s kým komunikovat, je zapotřebí fanoušek. Čím více fanoušků, tím více interakcí (pokud spravujete správně FB stránky a máte relevantní fanoušky). Více interakcí = zvýšení dosahu = šíření vašeho brandu mezi uživatele Facebooku. Jednoduchá rovnice, na jejímž začátku stojí fanoušek. A právě pro tyto případy FB založil kampaně za účelem Propagace stránky.

Základním předpokladem je FB stránka. Pravidelně spravovaná. Není úplně nejlepší přivést fanouška na mrtvou stránku…

image

Správa FB stránky

Pozastavme se tedy chvilku u stránky. Hlavní roli zde hraje zábava v jakémkoliv podání. Musíte znát cílovou skupinu a vžít se do ní. Porozumět jí. Je předmětem vašeho podnikání prodej chovatelských potřeb? Pravděpodobně tak budou vaší cílovou skupinu zajímat zvířata – zábavná videa, zajímavé informace a články, jejichž hlavním tématem budou právě ony. Zabýváte se prodejem kosmetiky pro ženy? Určitě tak zaujmete trendy v líčení, úpravou vlasů, či doporučenou péčí o pleť na podzim. Schválně, jak často dáváte like nějaké stránce? A když už, byla by to stránka, ze které by na vás padaly pouze příspěvky se zlevněnými produkty? Asi těžko…

Určitě tak není vhodné házet na svojí timeline pouze produkty, ale chce to především obsah, kvůli kterému se budou uživatelé vracet. A když už se budou vracet, můžou se prokliknout na web a konvertovat. V ideálním případě. Znám hodně těchto ideálních případů, tudíž tudy cesta opravdu vede.

A stejně jako na timeline, ani v reklamách na fanoušky, které na ni vedou, není vhodné komunikovat striktně produkty. Reklama za účelem propagace musí být lákadlem a zrcadlem dané stránky. Pokud se zobrazí uživateli, musí ho upoutat natolik, aby se stal fanouškem.

Pojďme si tedy shrnout,jak na to:

Instantní návod pro tvorbu úspěšné Fans reklamy:

  • Vyberte krásný, emotivní obrázek, který bude sedět cílové skupině a bude relevantní k obsahu FB stránky.
  • Nejlépe bez textu.
  • Do textu reklamy přidejte otázku, na kterou uživatel může odpovědět ANO.
  • Ukažte, že jim rozumíte, že jste jedním z nich.
  • Řekněte, co od lidí chcete – like? Tak použijte slova jako "lajkni, přidej se".
  • Uveďte, co získají tím, že se stanou fanoušky.
  • Vykašlete se na to, že chcete něco prodat.
  • Tykejte.

image

Reklamy na fanoušky

Jak se liší kampaně na Fanoušky od kampaní vedených na web?

Oproti kampaním za účelem propagace stránky jsou uživatelé po prokliku odkázáni na webové stránky. Je tak důležité, aby reklama jasně dávala najevo, že se tak stane. Tím snížíme bounce rate a zvýšíme relevanci inzerátu.

Ideálním řešením je tak do reklamy vložit výzvu k akci např. „Vybírejte v našem e-shopu“, či „Navštivte náš e-shop“. Pokud se nejedná o e-shop, můžete použít „Více informací na webu“. V tomto druhu reklamy je již vhodné vkládat jednotlivé produkty, ať už samostatně, či v Carousel Ads. Velmi dobře budou fungovat akční nabídky. I přesto, že se již může jednat o produktovou reklamu, je stále důležité si uvědomit prostředí Facebooku a přizpůsobit mu jak grafiku, tak samotný text a určitě neuškodí emotikony.

Instantní návod pro tvorbu úspěšné reklamy za účelem Prokliku na web / konverze:

  • Vyberte hezký produktový obrázek, který bude sedět cílové skupině.
  • Umístěte na něj v ideálním případě méně než 20 % textu (včetně loga), aby nebyl penalizován dosah.
  • Do textu reklamy přidejte čísla – cenu, procenta, počet vašich zákazníků.
  • Řekněte, co od lidí chcete – nákup? Tak do textu vyberte výrazy jako „Nakupuj“, „Vybírej“.
  • Přidejte tlačítko.
  • Otrackujte URL.

image

Reklamy za účelem Prokliku na web

To, že vytvoříte tu nejúžasnější reklamu na světě, ještě neznamená, že bude úspěšná. Důležité je zacílit ji na ty správné uživatele a samozřejmostí pak bude jiná reklama pro muže a jiná pro ženy. Toto téma je určitě na další článek, jelikož je ještě rozsáhlejší. Uvedu zde však pár základních rad, kterými je důležité se řídit:

  • Definujte si svou cílovou skupinu.
  • Zjistěte, jak (a jestli vůbec) lze na tyto uživatele cílit pomocí zájmů, chování a rozšířených demografických údajů.
  • Rozšiřte své cílení o remarketing a lookalike publika.

Je nutné si uvědomit, že čím užší cílení, tím bude pravděpodobně vyšší cena za proklik, či fanouška. U remarketingu bude vždy vyšší cena, než u zájmů. U prokliku na web se zpravidla vyšší investice do ceny za proklik vrátí v podobě vyššího konverzního poměru. U kampaní na Fanoušky je pak nutné zvážit, zda máme kvantitativní, či kvalitativní cíle. Pokud máme zájem o relevantní fanoušky bez limitu ceny na jednoho fanouška, je dobré zahrnout i cílení na uživatele, kteří navštívili váš web. Pokud však máte spíše objemové cíle, či dokonce stanovená KPI na cenu za fanouška, postačíte si se zájmy, chování, či lookalike publiky – zejména cílení prostřednictví zájmů a lookalike je mé oblíbené, jelikož fanoušci jsou jednak relevantní a také jsou zpravidla nejlevnější.

Jaké jsou tedy nejzákladnější rozdíly při tvorbě reklam na Fanoušky a na web?

image

Fans x clicks

Nejen tedy v obsahu, ale i technicky se liší reklamy za účelem propagace stránky a prokliku na web. Mějte toto na paměti vždy, když budete připravovat nové podklady pro FB reklamy. Výsledky pak budou stát za to :-)

Na fanoušky s emocemi, na nákupy s čísly!

  • Celkový průměr hodnocení: 3.86 z 5
  • 3.86
  • 3.86
  • 3.86
  • 3.86
  • 3.86

15. září 2016