Jak si usnadnit práci s Google Analytics?

Digichef

Říká se, že když musíme stejnou věc dělat víc než jednou, měli bychom jí nějakým způsobem automatizovat nebo si opakující se úkony alespoň usnadnit. V článku si ukážeme, jak využít některé funkce nejen v Google Analytics, které nám pomohou práci zjednodušit, a zároveň tipy na praktické použití. Možná pro vás nebudou tyto funkce novinkou, ale určitě neuškodí, když si i ostřílený „GAčkař“ připomene a ověří, že využívá všech možností k co nejefektivnější práci.

Klávesové zkratky v GA

image

Používáte je všechny?

První věc, která je v základu Google Analytics už dlouho, ale dost lidí o ní stále neví, jsou klávesové zkratky. Stisknutím kláves Shift +? se otevře souhrn zkratek, které nám při každodenní práci s GA mohou ušetřit dost času. V praxi se pak hodí používat zkratky na výběr dat, případně porovnání časových období. Pokud například cestujete a máte k dispozici jen malou obrazovku notebooku, oceníte možnost rychle skrývat a odkrývat navigační nabídku stisknutím klávesy “m”. Pro toho, kdo dokáže alespoň obstojně používat klávesnici, je určitě rychlejší stisknout „s“ a napsat „zdroj“, aby se dostal na krok od reportu Akvizice – Veškerá návštěvnost – Zdroj / médium, než hledat a proklikávat v navigační liště.

Zkratky reportů v GA

Téměř u každého reportu máme možnost uložení jeho stávající podoby do zkratky. Ty se vám potom zobrazí na hlavní navigační nabídce. V kombinaci s klávesovou zkratkou na hledání v navigační nabídce, je pak můžete otevřít super-rychle.

image

Zkratka zkratek

Nabízí se otázka, co vše je možné takto uložit. Zkratky vám zachovají report s následujícími prvky:

  • pokročilé segmenty,
  • sekundární dimenze,
  • řazení dat ve sloupci,
  • zobrazení řádků v grafu,
  • způsob vizualizace dat,
  • počet zobrazených řádků,
  • metriky zobrazované v grafu,
  • aktuálně používaná záložka v daném reportu.

V minulosti se do zkratky ukládalo i zvolené datum a porovnání období. Nyní se vám report otevře vždy s aktuálně nastaveným obdobím. Ne všechny reporty se dají do zkratky uložit, například Tok k cíli nebo Tok událostí neuložíte, i tak ale zkratky využijete u naprosté většiny reportů a ušetřit dokážou mnoho času.

Otevření více reportů s využitím záložek

Toto urychlení využije například člověk na pozici PPC nebo SEO specialisty. Když potřebujete dělat reporty pro x klientů každý měsíc, nedej bože častěji, určitě se dá reporting zrychlit pomocí obyčejných záložek. Případně si můžete vytipovat jen několik klientů, kde je reporting komplikovanější a vytvořit pro každého vlastní složku reportů.

Hypoteticky: děláte souhrnné info pro klienta a víte, že do něj potřebujete data ze 4 reportů: Report dle zdroje a média, report asistovaných konverzí, report kampaní z Google Adwords a report kampaní z Skliku. Každý měsíc potřebujete stejné reporty. Stačí tedy při prvním reportování všechny otevřít, pomocí klávesové zkratky Ctrl + Shift + D uložit všechny otevřené karty do složky a následně už jen každý měsíc otevřít všechny záložky ze složky najednou a vytáhnout potřebná data. Pro fajnšmekry je tu ještě možnost přepínat mezi jednotlivými kartami pomocí zkratky Ctrl + Tab, Ctrl Shift Tab.

Doplňky internetových prohlížečů

Page analytics

image

Rozšíření do Google Chrome

Rozšíření do Google Chrome - Page Analytics se hodí při sledování UX webu nebo pro rychlý přehled metrik rovnou při procházení stránek. Pokud se budete pohybovat na webu, u kterého máte přístup ke Google Analytics, tak se vám v horní liště zobrazí tabulka s volitelnými statistikami. Navíc při pohybu webem uvidíte další statistiky. Při přejetí myší na tlačítko zobrazíte proklikovost a počty kliků daných odkazů.

Site launcher

image

Definujte si vlastní zkratky

Toto jednoduché rozšíření vám umožní nadefinovat si vlastní klávesové zkratky v rámci prohlížeče. Pomocí zkratky a Ctrl + Shift + S (Firefox) a Ctrl + M + S (Chrome) otevřete nabídku, kde můžete zvolit stránky, které navštěvujete často a přiřadit jim klávesovou zkratku. Weby se potom spouští pomocí zkratky Alt + Shift + „vaše zkratka“ (Firefox) a Ctrl + M + „vaše zkratka“ (Chrome). Na závěr ještě shrnutí + pár dalších defaultních zkratek v prohlížečích, které při práci využijete:

  • Ctrl + Tab, Ctrl + Shift + Tab – přepínání mezi kartami prohlížeče
  • Alt + D + Enter – duplikace aktuální karty
  • Ctrl + D – uložení karty do záložek
  • Ctrl + Shift + D – uložení všech otevřených karet do složky záložek
  • Alt + D, Ctrl L – označení adresního řádku

Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

1. prosince 2016

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Miroslav Pecka | 8. prosince 2016

    Doplňuji odkaz na soupis nástrojů, které používám pro zefektivnění reportingu i ověření fukčnosti GA já
    http://miroslavpecka.cz/blog/google-analytics-doplnky/