První pomoc pro PPC, sociální média, SEO a marketing na internetu od Sun Marketing

Profile

Pepa Kulhánek

josef.kulhanek (at) sunmarketing.cz

Články

PPC kampaň Moravský penežní ústav - spořitelní družstvo

Rubrika: Případovky

Pro klienta Moravský penežní ústav jsme vytvořili a spravovali kampaň, která měla za cíl zvýšit počet relevantních žádostí o úvěr. Podívejte se, jak se nám to podařilo.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

29. února 2012 | Komentáře: 0

Průzkum PPC | Dotazník

Rubrika: Výkonová reklama

Tak nějak jsme si říkali, že je na čase zmapovat situaci na českém PPC trhu. Pokud vás stejně jako nás zajímá, s jakými systémy tu PPC specialisté nejvíce pracují, jaké rozpočty mají nejčastěji k dispozici a v jak velkých firmách působí, věnujte tři minuty následujícímu anonymnímu dotazníku. O výsledky se s vámi podělíme příští týden.

  • Celkový průměr hodnocení: 3.0 z 5
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0

29. listopadu 2011 | Komentáře: 1

Google: Proč tyto reklamy?

Rubrika: Bleskovky

Google se podle svého hesla "Don't be evil" rozhodl vykročit směrem k transparentnosti cílení reklam. U reklamy ve vyhledávání se nyní zobrazuje tlačítko "Proč tyto reklamy?".

image

Vysvětlení zobrazení reklamy

Prokliknutí vám umožní zablokovat konkrétní inzerenty. Rozhraní Nastavení reklam Google stojí za hlubší prozkoumání. Pak narazíte třeba i na demografické informace, které o vás Google nasbíral na základě webů, na kterých se pohybujete.

image

Kromě věkové skupiny se do mě trefili

Tyto informace můžete upravit nebo smazat, případně se ze sběru demografických informací zcela odhlásit.

Námět k zamyšlení: když má Google demografické informace i o českých uživatelích, proč u nás stále není možné cílit reklamy dle demografie?

2. listopadu 2011

Google zveřejnil výsledky za 3. čtvrtletí roku 2011

Rubrika: Výkonová reklama

13. října byly na stránce vztahů s investory Googlu zveřejněny nejnovější finanční výsledky. Název stránky zavání nudnými informacemi, které zajímají jen burzovní makléře nebo majitele akcií Googlu. Ve skutečnosti by však zveřejněná data měla zajímat i vás. Při nejhorším můžete s nabytými znalostmi alespoň oslnit na příští Google Univerzitě :). Pojďme se tedy podívat, jak si Google vedl.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

18. října 2011 | Komentáře: 0

Děláte těchto 6 základních chyb v PPC kampaních?

Rubrika: Výkonová reklama

V Sunu se nám do rukou často dostanou kampaně od klientů, které spravovala některá jiná agentura nebo někdo z klientových zaměstnanců. V takových kampaních jsme vysledovali 6 nejčastějších chyb, které vám teď ukážeme. Vzpomeňte si na ně, až budete příště plánovat svou PPC kampaň, a snažte se jim vyhnout.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.0 z 5
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0

6. září 2011 | Komentáře: 1

Spuštění Learn with Google

Rubrika: Bleskovky

Po AdWords Express spustil Google další novinku, zaměřenou spíše na malé společnosti: stránku Learn with Google, v tuto chvíli ve stádiu betaverze.

image

Popis

Informace, dosud schované v různých článcích nápovědy, zde jsou podané formou jednoduchých videí a prezentací. Cílem tohoto projektu je pravděpodobně přivedení nových zadavatelů z řad malých podniků, případně získání dalších partnerů pro reklamní síť AdSense.

19. srpna 2011

5 tipů pro optimalizaci PPC kampaní

Rubrika: Výkonová reklama

Má vaše kampaň skvělé výsledky ale vy víte, že by mohly být lepší? Podívejte se na několik zaručených triků, na některý z nich jste určitě zapomněli!

  • Celkový průměr hodnocení: 2.83 z 5
  • 2.83
  • 2.83
  • 2.83
  • 2.83
  • 2.83

23. srpna 2011 | Komentáře: 0

Pozvánka do Google+: jak na to

Rubrika: Sociální média

Závidíte novinářům a googlerům přístup do Google+? Pište si do diskuse o pozvánky a pozvu vás tam taky! Nezapomeňte připojit svojí gmailovou adresu ;)

  • Celkový průměr hodnocení: 3.86 z 5
  • 3.86
  • 3.86
  • 3.86
  • 3.86
  • 3.86

30. června 2011 | Komentáře: 179

Ztratíme kontrolu nad kampaněmi v AdWords?

Rubrika: Výkonová reklama

Používáte optimalizátor konverzí, nebo máte dokonce v Google Analytics nasazený Ecommerce? Dáváte Googlu do rukou nástroje, které mu pomáhají odhadnout, nebo dokonce spočítat vaši marži.

Následující úvaha je postavená na premise, že si Google příležitost využít tyto informace nenechá ujít. V jeho zájmu je totiž přirozeně maximalizovat svůj zisk. Z marže si teoreticky umí vzít přesně tolik, aby se reklama v jeho systémech vyplácela s přiměřenou, ne ale přehnanou návratností.

  • Celkový průměr hodnocení: 2.59 z 5
  • 2.59
  • 2.59
  • 2.59
  • 2.59
  • 2.59

28. července 2011 | Komentáře: 5

Problém inflace v PPC reklamě

Rubrika: Výkonová reklama

Pro každý obor se dají vysledovat vyhledávací dotazy, které jsou z hlediska konverzního poměru nejatraktivnější. Proto na ně chce svoji reklamu zobrazovat každý. Na rozdíl od investic do on-linu ale množina takovýchto slov prakticky neroste, což ve spojení s aukčním systémem klíčových slov vede k neodvratné inflaci v rámci PPC ekonomiky. Za cenu, za kterou jste se loni zobrazili na prémiové pozici, se dnes sotva udržíte na první stránce. Ochota uživatelů konvertovat neroste přímo úměrně k cenám za klik, udržet nízkou cenu za konverzi je stále těžší. Dá se s tím něco dělat?

  • Celkový průměr hodnocení: 2.86 z 5
  • 2.86
  • 2.86
  • 2.86
  • 2.86
  • 2.86

16. června 2011 | Komentáře: 1

Google: další změny vzhledu SERPu?

Rubrika: Bleskovky

Vypadá to, že Google testuje nový vzhled stránky s výsledky vyhledávání. Některým z nás se totiž ve vyhledávači změnilo umístění viditelné URL, už není ve spodní části odkazu, ale rovnou pod titulkem!

image

Viditelná URL je ...jinde!

7. června 2011

10 nejkurióznějších vyhledávacích dotazů

Rubrika: Výkonová reklama

Při práci se občas opravdu pobavíme. Dík za to patří uživatelům, jejichž požadavky na výsledky vyhledávání jsou někdy tak kuriózní, že příštích pár minut po jejich přečtení nejsme schopní pracovat. Pojďte se s námi podívat na 10 nejkurióznějších vyhledávacích dotazů!

  • Celkový průměr hodnocení: 2.5 z 5
  • 2.5
  • 2.5
  • 2.5
  • 2.5
  • 2.5

16. května 2011 | Komentáře: 2

PPC kampaň UNILEASING

Rubrika: Případovky

Klient Unileasing nás pověřil správou svých PPC kampaní. Stanoveným cílem bylo zvýšení počtu poptávek zaslaných z webu. Spolupráci jsme vyhodnotili případovou studií, kterou můžete zhlédnout v přiložené prezentaci.

  • Celkový průměr hodnocení: 3.4 z 5
  • 3.4
  • 3.4
  • 3.4
  • 3.4
  • 3.4

26. dubna 2011 | Komentáře: 0

Shody klíčových slov: nenechte rozhodovat systémy!

Rubrika: Výkonová reklama

Chcete mít co největší kontrolu nad vyhledávacími dotazy, které zobrazí vaši reklamu? Vylučujících klíčových slov již určitě máte stovky, jak ale cílení ještě vylepšit? Odpovědí je precizní práce se shodami klíčových slov!

  • Celkový průměr hodnocení: 2.36 z 5
  • 2.36
  • 2.36
  • 2.36
  • 2.36
  • 2.36

1. dubna 2011 | Komentáře: 4

Sponsored Stories na Facebooku - konečně i v České republice

Rubrika: Výkonová reklama

Určitě už jste slyšeli o tom, že Facebook nedávno spustil nový formát komerčního sdělení, tzv. Sponsored Stories. Nyní je toto rozšíření zpřístupněno i inzerentům v České republice. Jedná se o reklamu, která umožňuje propagaci nových příspěvků nebo sociálních interakcí, ke kterým dochází na cílové facebookové stránce. Pojďme se blíže podívat, o co se vlastně jedná.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.0 z 5
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0

9. února 2011 | Komentáře: 9

Předejděte malérům díky vylučujícím klíčovým slovům

Rubrika: Výkonová reklama

Pojďme se společně podívat na jeden z klíčových aspektů PPC kampaní, který velmi často dělí perfektní kampaně s vysokým ROI od průšvihů s nulovou návratností investice. Také si ukážeme nový nástroj Adwords, který nám s touto prací může pomoci.

  • Celkový průměr hodnocení: 2.22 z 5
  • 2.22
  • 2.22
  • 2.22
  • 2.22
  • 2.22

1. března 2011 | Komentáře: 4