První pomoc pro PPC, sociální média, SEO a marketing na internetu od Sun Marketing

Profile

Veronika Brindzová

PA & WA voodoo


Jmenuji se Verča a v Sunu od září 2011. Na starost tu mám hlavně výkonnostní reklamu a webovou analytiku. Vystudovala jsem obor Podnikání a administrativa na ČZU se zaměřením na marketing. Když mám nějakou tu volnou chvilku, tak mě můžete najít s přítelem u nějakého rybníka či řeky s prutem v ruce. Ráda si také zahraji nohejbal (ne že by mi to nějak šlo :-), ale baví mě to), podívám se na pěkný film nebo si přečtu knihu. Nejraději mám žánr techno thriller a sci-fi.

Články

"Not Provided" už i na vyhledávácí dotazy z placené reklamy

Rubrika: Bleskovky

Už nějakou dobu se na internetu polemizovalo o tom, že se Google chystá znepřístupnit v Google Analytics data o vyhledávacích dotazech z placených prokliků AdWords. Včera, 9. dubna, to Paul Feng, Product Management Director pro AdWords, potvrdil na oficiálním blogu.

"Today, we are extending our efforts to keep search secure by removing the query from the referer on ad clicks originating from SSL searches on Google.com." Paul Feng

Postupem času se v Google Analytics budeme s "Not Provided" setkávat častěji než bychom si asi přáli. K přehledu vyhledávácích dotazů bychom ale stále měli mít přístup z Google AdWords.


10. dubna 2014

Konec beta verze Universal Analytics

Rubrika: Bleskovky

O rozšíření Google Analytics na Universal Analytics jsme vás informovali už v říjnu 2012. Od té doby byly Universal Analytics v beta verzi, která neumožňovala využívat veškeré existující funkce, které známe z klasických Google Analytics. Chyběla nám možnost využívat remarketing nebo zjišťovat demografické údaje o uživatelích či jejich přehled zájmů.

Včera 2. dubna 2014 byl oficiálně ukončen beta test Universal Analytics a každý je nyní může využívat na 100 % se všemi dostupnými funkcemi, na které jsme zvyklí z klasických Analytics.

image

Universal Analytics

Rovněž bylo také zprovozněno tzv. User ID, které zajišťuje párování uživatele napříč různými zařízeními. Což nám umožňuje snáze sledovat jednoho uživatele. Doposud se unikátní uživatel započítal pokaždé, když uživatel vstoupil z jiného zařízení. Při implementaci User ID, můžete uživatele označit jedinečným identifikátorem a systém si pak k němu spáruje veškerá dostupná data a je mu jedno z jakého zařízení k vám uživatel přišel.

3. dubna 2014

Think export with Google: Jak internet pomáhá firmám exportovat

Rubrika: Odborná fóra

Je vám český trh malý a přemýšlíte, že svojí činnost rozšíříte i na trhy zahraniční? Tak nezapomeňte pro svůj start využít i online kanály. A že nevíte, jak na to? Shrnuli jsme vše důležité z konference Think Export, která přinesla spousty zajímavých informací o tom, jak využít online k internacionalizaci vašeho produktu či služby.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

21. března 2014 | Komentáře: 0

Jak na události (Event Tracking) v Google Analytics

Rubrika: Webová analytika

Víte, jak v Google Analytics sledovat počty spuštěných videí, počty stažených souborů, prokliky na interní bannery či to, zda vám nenarůstá počet navštívených chybových stránek 404? Pokud vaše odpověď zněla, že nevíte, pak je daný článek určený právě pro vás. Google Analytics totiž nabízí mnoho možností, jak zjistit o návštěvnících více zajímavých informací, ale bohužel se o nich příliš nemluví. Pokusím se to tedy napravit, tak s chutí do čtení.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

18. března 2014 | Komentáře: 2

Sdílené rozpočty už také v Skliku

Rubrika: Bleskovky

Sklik směle dál pokračuje v rozšiřování svých novinek. Další v pořadí je možnost nastavit si pro kampaně sdílené rozpočty.

image

Sklik spouští sdílené rozpočty

Možnost vytvořit sdílený rozpočet naleznete v Skliku pod záložkou Nástroje. Pokud jej budete chtít následně použít přímo pro určité vybrané kampaně, stačí v nastavení vybrané kampaně u denního rozpočtu vybrat vámi vytvořený sdílený rozpočet, uložit úpravy a je to!

image

Nastavení sdílených rozpočtů v systému Sklik

13. února 2014

Konec Facebook Sponsored Stories se blíží

Rubrika: Bleskovky

V únoru roku 2011 jsme vás v článku Sponsored Stories na Facebooku - konečně i v České republice informovali o spuštění nového formátu komerčního sdělení, tzv. Sponsored Stories. A dnes, téměř po 3 letech, Facebook vydal oficiální oznámení, že k 9. dubnu 2014 jejich provoz ukončuje. Facebook chce nově u všech reklam podporovat sociální kontext a tak by se stávající reklamy Sponsored Story staly nadbytečné.

image

Facebook Sponsored Stories se chýlí ke konci

Z vyjádření Facebooku z června roku 2013 je jasné, že se nejedná o jejich definitivní konec, ale pouze budou jejich výhody přeneseny do všech reklam:

„Include the best of sponsored stories in all ads. In the future, for example, when you create a Page post photo ad, we will automatically add social context to boost performance and eliminate the extra step of creating sponsored stories.“ (Fidji Simo, 6. června 2013)

Např. formát Sponsored story page like bude transformován do nové podoby s názvem Page Like reklamy. Zda zůstane vzhled i formát stejný, se dá zatím jen spekulovat.

Zdroj: Developers.facebook.com

16. ledna 2014

Persona – duch Marketing Festivalu 2013

Rubrika: Webová analytika

Mnoho přednášejících se na Marketing Festivalu 2013 v Brně dotklo ve své přednášce tématu person a toho, jak je důležité pochopit chování svých návštěvníků, zákazníků. Většina z vás si možná řekne, že se jedná o otřepanou frázi. Každý přeci ví, kdo je jeho návštěvník nebo zákazník. Přesto se však tohoto tématu dotkl téměř každý přednášející a my si ho nyní připomeneme.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

30. prosince 2013 | Komentáře: 2

Ohlédnutí za Marketing Festivalem 2013

Rubrika: Odborná fóra

Ve dnech 22 – 23. 11. 2013 se v Janáčkově divadle v Brně sešlo přes tisíc diváků na Marketing Festivalu 2013. Celý program byl nabitý řadou zahraničních řečníků a zajímavých přednášek, které byly navíc doplněny o praktické workshopy. Ve dvou dnech jsme se tak měli možnost dozvědět, jaké jsou nyní trendy v internetovém marketingu a na co se připravit v roce 2014.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.33 z 5
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33

3. prosince 2013 | Komentáře: 0

Sklik upravil cílení ve vyhledávací síti

Rubrika: Bleskovky

Reklamní systém Sklik nám nově umožňuje vybrat si v cílení ve vyhledávání na Seznam.cz i konkrétní platformy, na které chceme cílit. Navíc nám Sklik také umožňuje experimentovat s cílením na novou podobu vyhledávání. Můžete ji z cílení zcela odebrat, nebo cílit jen na mobilní verzi nového vyhledávání či všechny dostupné platformy včetně tabletů.

image

Nové možnosti clení v systému Sklik

Je to určitě skvělá změna, která nám přinese další možnosti lepší optimalizace kampaní a to se musí ocenit.

26. listopadu 2013

Google testuje nové označování reklam ve vyhledávání

Rubrika: Bleskovky

Google testuje nové označování PPC reklam ve vyhledávání pomocí žlutých reklamních štítků s označením Reklama. Zatím jej můžete postřehnout pouze u malého počtu reklam, ale je možné, že Google tuto formu označení bude rozšiřovat.

Zde je obrázek z nového formátu označování Google AdWords reklam ve vyhledávání na počítačích:

image

Nové označení reklam ve vyhledávání Google

Jaký dopad by nové označení reklam mělo na výkonnost PPC kampaní ve vyhledávání, se dá zatím jen spekulovat. Co myslíte vy? Může to mít pozitivní, nebo spíš negativní vliv na výkon reklamních kampaní v Google AdWords?

21. listopadu 2013

Změna systému určování pořadí reklam ve vyhledávání Google

Rubrika: Bleskovky

Do dneška se pořadí reklam ve výsledcích vyhledávání Google vypočítávalo na základně maximální ceny za proklik a skóre kvality. Od dneška do hry vstupuje ještě třetí faktor – očekáváný přínos rozšíření reklam a dalších formátů reklamy.

Pokud tedy budou mít dvě reklamy, které si navzájem konkurují, stejnou nabídku a totožné skóre kvality, zobrazí se reklama s lepším očekávaným účinkem rozšíření na vyšší pozici než druhá reklama a za nižší cenu.

Při odhadování očekávaného vlivu rozšíření a formátů reklamy Google zohledňuje faktory, jako je relevance, míra prokliku a umístění formátů či rozšíření na stránce s výsledky vyhledávání.

Tato aktualizace se zatím týká pouze reklam ve vyhledávací síti, které se zobrazují ve vyhledávání Google. Více o novém hodnocení reklam na oficiálních stránkách Nápovědy Google AdWords.

24. října 2013

Měření konverzí napříč účty v Google AdWords

Rubrika: Výkonová reklama

Před několika dny jsem vám ve své bleskovce Sledování konverzí v účtu MCC slíbila článek o tom, jak měření konverzí napříč účty nastavit, kdy bude vhodné jej využít, a jaké výhody vám to přinese. Můžete se tedy pustit do čtení.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.8 z 5
  • 4.8
  • 4.8
  • 4.8
  • 4.8
  • 4.8

22. října 2013 | Komentáře: 0

Sledování konverzí v účtu MCC

Rubrika: Bleskovky

Spravujete více účtů v Google AdWords? Pak pro vás Google přichází s novinkou v podobě měření konverzí napříč účty přímo v klientském centru. Mělo by to usnadnit implementaci konverzní značky a přehledy by navíc měly poskytovat i informace o asistovaných konverzích jednotlivých účtů.

Konverze bude možné počítat ve všech účtech pomocí jediné konverzní značky. Pokud se ale pro tuto možnost rozhodnete, nebudete již moc využívat měření konverzí pouze pro jeden konkrétní účet. Nebude tedy možné zároveň používat měření konverze napříč účty a pro konkrétní účet.

image

Měření konverzí napříč účty v MCC

Google navíc slibuje, že během několika následujících měsíců uvede více nových funkcí, které nám poskytnou přesnější informace o konverzích, cestě zákazníka k nákupu a o návratnosti investic do reklamy.

Pokud vás o tomto tématu zajímá více, přečtěte si můj článek, ve kterém se dozvíte, jak měření konverzí napříč účty nastavit, a kdy bude vhodné toto nastavení využít.

18. října 2013

Změna standardních přehledů v Google Analytics

Rubrika: Bleskovky

Také jste si už určitě všimli, že místo přehledu Zdroje návštěvnosti je nyní přehled Akvizice a místo přehledu Obsah máme přehled Chování a pokud ne, tak teď už to víte. Tato změna ale neskončila pouze u změny názvů přehledů.

image

Změny názvů přehledů v Google Analytics

U Akvizice byly přidány dva nové výběry dat: Přehled a Kanály. Ty nám nově nabízejí seskupení dat podle jednotlivých výchozích kanálů – placené a neplacené vyhledávání, přímý zdroj, odkazující stránky a sociální sítě. Navíc je nově tabulka rozdělená do tří bloků na:

image

Rozdělení tabulky v přehledu Kanály

Každý blok má své odpovídající metriky, např. u akvizice nalezneme počet návštěv, procento nových návštěv a počet nových návštěv. U konverzí nově například vidíme celkový počet splněných cílů. Nebude proto již nutné vytvářet vlastní přehledy či si počet cílů pro jednotlivé zdroje počítat z konverzního poměru.

Pro rychlou analýzu dat bude jistě užitečný i přehled akvizic, který vám na orientačním grafu okamžitě ukáže, jak je který kanál (popř. zdroj, médium) úspěšný.

image

Orientační graf v přehledu akvizic

9. října 2013

Czech Publisher Exchange (CPEx) - Nová RTB platforma

Rubrika: Bleskovky

Již od druhé poloviny září se můžeme těšit na novou RTB platformu CPEx (Czech Publisher Exchange) založenou na technologii Rubicon, kterou zakládá pět předních českých vydavatelství:

Nová platforma by měla přinést kvalitnější plochy, oslovit měsíčně až 70 % uživatelů českého internetu a získat na stovky milionů impresí měsíčně.

Zda daná platforma opravdu posune trh s RTB dopředu ukáže až čas.

9. září 2013

Sklik a další užitečná úprava rozhraní

Rubrika: Bleskovky

Také vám chyběla po přechodu na nový vzhled Skliku záložka Spravované účty v hlavním navigačním menu? Již ji máme zpět. Tentokrát ji ale nalezneme v pravém horním rozbalovacím menu.

image

Ukázka úpravy navigace

Tato drobná úprava rozhraní nám určitě opět pomůže zjednodušit a zrychlit navigaci mezi spravovanými účty. Určitě se těšíme na další takovéto menší úpravy Skliku, které ve výsledku mohou uspořit i hodiny času. Jejich přehled naleznete na Sklik blogu.

Zdroj: Blog Sklik

4. září 2013

Jak pracovat s cílením na mobily u PPC Facebook reklamy?

Rubrika: Výkonová reklama

To, že se uživatelé používající mobilní telefony chovají odlišně od uživatelů využívajících stolní zařízení, je už známý fakt. S touto informací pracují zajisté všichni, kdo používají systémy AdWords či Sklik. Používáte ale možnost cílení na zařízení i u facebokové PPC reklamy? Pokud ne, v mém článku se dozvíte, proč ji používat a jak dané cílení nastavit.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.0 z 5
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0

10. dubna 2013 | Komentáře: 0

Sklik spouští přehledy vyhledávacích dotazů

Rubrika: Bleskovky

Také jste si vždycky přáli vědět, jaké asi vyhledávací dotazy spustily ve vyhledávači Seznam vaší reklamu? Naše přání se konečně vyplnilo!

Seznam spustil v systému Sklik přehled dotazů spouštějících vaše reklamy. Zatím tedy jen jako beta verzi, ale už to určitě mnohým inzerentům pomůže poodhalit tajemství, jaké vyhledávací dotazy spouštěly jejich reklamy. Teď se bude mnohem lépe pracovat s vylučujícími klíčovými slovy a rozřazováním slov do reklamních sestav.

image

Přehled vyhledávacích dotazů v Skliku

Seznam dotazů si můžete prohlédnout buď na úrovni celé reklamní sestavy, nebo na úrovni jednotlivých klíčových slov. Což přináší obrovskou výhodu, neboť budete přesně vědět, že dané klíčové slovo „XYZ“ ve frázové shodě spustilo reklamu, když uživatel zadal do vyhledávače dotaz „ABCD“.

image

Přehled vyhledávacích dotazů na úrovni klíčového slova

29. března 2013

Tvorba remarketingových seznamů v Google AdWords

Rubrika: Výkonová reklama

Pracujete s Google AdWords, ale pořád vám není jasné, jak nastavit remarketingové seznamy? Nevadí. V následujícím článku vám celou problematiku objasním.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

8. ledna 2013 | Komentáře: 3

Sklik nám radí, jak na obsahovou síť

Rubrika: Bleskovky

Sklik na svém blogu uveřejnil několik typů, jak vhodně vytvořit kampaně pro obsahovou síť. Určitě vám s tvorbou kampaní mohou pomoci. My obzvlášť oceňujeme uveřejnění seznamu vybraných webů obsahové sítě Sklik, který pomůže při nastavení zvolených umístění.

Zdroj: Oficiální blog Sklik

18. prosince 2012

Zvolená umístění už i na Skliku!

Rubrika: Bleskovky

Také vám u Skliku chyběla možnost zvolit si vlastní skupinu stránek, na které byste chtěli zobrazovat svoje reklamy? Už nemusí! Dnes totiž systém Sklik spustil beta verzi nové funkce nazvané Umístění.

V podstatě se zdá, že tato funkce bude fungovat podobně jako zvolená umístění v systému Google AdWords. Od nynějška si budete moci konkrétně vybrat, na kterém webu v obsahové síti Sklik budete chtít zobrazovat svoji reklamu. Jako „Umístění“ budete moci zvolit celý web (např. novinky.cz), subdoménu (tema.novinky.cz), konkrétní část webových stránek (www.novinky.cz/kariera) nebo konkrétní webovou stránku vložením kompletní URL.

Novou funkci naleznete na úrovni reklamních sestav vedle záložek "Klíčová slova" a "Inzeráty". V této záložce budete mít přehled o vašich zvolených umístěných, a také zde naleznete seznam domén a kompletních URL stránek automaticky zvolených na základě zvolených klíčových slov. Domény z Automatických Umístění budete moci přesouvat do vlastních zvolených Umístění nebo je nastavit jako Vyloučená Umístění.

20. listopadu 2012

Převod z Flashe do HTML5 pomocí Google AdWords

Rubrika: Výkonová reklama

Chcete používat v grafické reklamě nejenom obsah ve formátu Flash, ale také ve formátu HTML5? Google přichází s novou pomůckou pro převod ze SWF do HTML5 přímo v uživatelském rozhraní AdWords.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

12. listopadu 2012 | Komentáře: 0

Google AdWords upravil svoje rozhraní v účtu

Rubrika: Bleskovky

Poté, kdy nám systém Google AdWords na začátku týdne začal v účtu zobrazovat upozornění na kolizní klíčová slova a zamítnuté reklamy, přichází s dalšími změnami. Upravil vzhled časového rozmezí, a navíc zde přibyla možnost porovnání dat. Nyní máme možnost porovnat data s předchozím obdobím, stejným obdobím v minulém roce či si nastavit vlastní časové rozmezí. Bohužel se porovnávaná data zobrazují pouze na grafu, nikoliv v tabulce pod grafem.

image

Změny v rozhraní účtu Google AdWords

Google nám také usnadní práci s grafy, protože jeho atributy už můžeme měnit přímo u grafu, nikoliv přes ikonu, jak tomu bývalo dříve.

Změny se dotkly i klientských center MCC, kde Google bohužel v rychlém výběru klientů odstranil možnost naposledy zobrazené účty.

19. října 2012

Call Reporting nyní k dispozici v AdWords Express

Rubrika: Bleskovky

Také se často ptáte svých zákazníků, odkud se o Vás dozvěděli? Google se Vám pokusí odpověď na tuto otázku zjednodušit. Pro zákazníky AdWords Express zahájil totiž provoz Call reportingu, který by měl pomoci inzerentům monitorovat, ke kolika telefonním hovorům jim pomohla právě AdWords reklama.

image

Call Reporting, Zdroj: Inside AdWords

Call reporting by měl kvantifikovat hodnotu reklamy, tím, že umožní vidět, kolik telefonátů vaše reklamy generují. V případě, že projevíte o danou službu zájem, Google u reklam ve vyhledávání, u kterých máte nastaveno telefonní číslo, toto číslo nahradí svým speciálním s nastaveným přesměrováním. Když potenciální zákazníci zavolají na dané číslo, budou automaticky přesměrováni na váš telefon, ale v systému AdWords Express se zaznamená zpráva, že z dané reklamy byl proveden telefonický hovor.

Bohužel, zatím je call reporting dostupný pouze pro inzerenty AdWords Express v USA.

Zdroj: Nápověda AdWords Express, Inside AdWords

17. října 2012

Demografické cílení v reklamní síti Google AdWords

Rubrika: Výkonová reklama

Chcete lépe a přesněji cílit na své zákazníky? Máte dojem, že vám to Google dost dobře neumožňuje? Pak vás možná AdWords překvapí - přichází s novým cílením, které by mělo zvýšit účinnost vašich marketingových kampaní. A co že je to za cílení?

  • Celkový průměr hodnocení: 4.0 z 5
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0

11. října 2012 | Komentáře: 2

Seznam.cz vylepšil svůj kreditní systém

Rubrika: Bleskovky

Sklik.cz, stejně jako každá další služba, kterou u Seznam.cz využíváte, má od nynějška svoji vlastní peněženku. Díky této funkcionalitě bude možné hned vidět, kolik kreditu vám na Sklik.cz ještě zbývá a kolik kreditu jste dobili. A zjednoduší se i účetnictví, neboť na dokladech bude uvedena dobitá částka a každá služba bude mít svůj vlastní doklad.

Do nového systému Peněženky je možné se přihlásit, tak jak bylo zvykem, nebo přímo z rozhraní adminu služby Sklik.cz.

Zdroj: Oficiální blog Sklik

26. září 2012

Úspěch studentů ČZU v Google Online Marketing Challenge

Rubrika: Odborná fóra

Soutěž Online Marketing Challenge, kterou pořádá společnost Google, je velkou příležitostí jak pro studenty, tak pro firmy, které se jí účastní. O tom, pro koho je soutěž určena a jak probíhá, už bylo dost napsáno v článku "Jak jsme soutěžili s Googlem". Já bych vám ale ráda ukázala, jakou kampaň jsme my - studenti - pro našeho klienta navrhli a jak se nám povedlo s ní uspět. Pokud vás to zajímá, čtěte dál...

  • Celkový průměr hodnocení: 4.25 z 5
  • 4.25
  • 4.25
  • 4.25
  • 4.25
  • 4.25

11. října 2011 | Komentáře: 0

Facebook čekají velké změny

Rubrika: Bleskovky

Na vývojářské konferenci F8 v San Franciscu, která se uskutečnila 22. 9. 2011, byla představena nová podoba Facebooku.

Té by měly dominovat "Timeline" profily, které budou představovat časovou osu životem uživatele. Základní účel časové osy je velmi jednoduchý: ukázat minulost a vyzdvihnout úspěchy uživatele. Nová verze profilů je k plnému nahlédnutí na facebook.com/about/timeline.

Další zásadní změna, která Facebook čeká, je možnost nasazení aplikací do nového profilu. Čili jde o možnost, kterou Facebook už dříve odebral.

Nová verze by tedy měla ukazovat významné informace z minulosti a přítomnosti uživatele a jeho aktivitu v různých aplikacích.

23. září 2011