První pomoc pro PPC, sociální média, SEO a marketing na internetu od Sun Marketing

Profile

Michal Novák

michal.novak (at) sunmarketing.cz

Články

Integrovaná komunikace na Facebooku pro Dřevojas

Rubrika: Případovky

Pro Dřevojas, v. d. zajišťujeme marketing na sociálních sítích. Začínali jsme téměř od nuly a díky kontinuální práci s obsahem a s Facebook Ads se nám podařilo udělat z facebookové stránky Dřevojas číslo jedna na českém Facebooku v oblasti koupelnového nábytku.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

18. listopadu 2013 | Komentáře: 0

Duben ve znamení přednášek na České zemědělské univerzitě

Rubrika: Ze života Sunu

V dubnu jsme v rámci cyklu Net-mix vyrazili hned třikrát na půdu Provozně ekonomické fakulty ČZU v Praze. O čem jsme se studenty hovořili? V následujících řádcích si to stručně shrneme.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

22. dubna 2014 | Komentáře: 0

Vliv Google+ na výsledky vyhledávání

Rubrika: Sociální média

Google+ v současné době stále nenabízí takový konverzační potenciál jako Facebook, ani uživatelská základna zde není tak široká. Přesto se společnostem vyplatí zde být.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

6. února 2014 | Komentáře: 1

Ohlédnutí za teambuildingy 2013

Rubrika: Ze života Sunu

Rok 2013 se pomalu chýlí ke konci, proč si tedy nepřipomenout, jak jsme utužovali kolektiv. Krom oblíbené Moravy jsme se letos vydali i za hranice, takže určitě je na co vzpomínat.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

15. listopadu 2013 | Komentáře: 0

Facebook spustil editační funkci

Rubrika: Bleskovky

Zatím se to týká pouze soukromých profilů, ale stejně. Možnost zpětně editovat příspěvky je poměrně zásadní a krom pozitivních ohlasů vyvolává i značné znepokojení. Oficiálně je argumentováno tím, že díky nové funkci bude snadnější zajistit správný pravopis a odstranit gramatické chyby. Což je bezesporu užitečné.

Druhou věcí však je, že v reálném důsledku můžete naprosto změnit význam příspěvku, pod kterým máte mnoho interakcí. A interagující se to nedozví, žádná notifikace o tom nepřijde. Může se tak stát, že váš "lajk" bude pod příspěvkem, který je naprosto odlišný od toho, který jste původně "lajkovali". A to se nám nezdá jako úplně šťastné řešení.

Via bbc.co.uk

1. října 2013

Soutěže na Facebooku: Timeline vs. aplikace

Rubrika: Sociální média

Facebook umí překvapit. Nejen tím, že sociální síť, jejíž tržby se v druhém čtvrtletí tohoto roku vyšplhaly na 1,81 miliardy dolarů, má reklamní rozhraní na úrovni studentského projektu - jak s oblibou říká kolega Hnát. Umí překvapit i mile.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.5 z 5
  • 4.5
  • 4.5
  • 4.5
  • 4.5
  • 4.5

24. září 2013 | Komentáře: 2

Nové Facebook Insights? Krok správným směrem!

Rubrika: Sociální média

Nové Facebook Insights postupně dorazily i na české stránky a my se v tomto článku podíváme, jaké změny přináší.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.27 z 5
  • 4.27
  • 4.27
  • 4.27
  • 4.27
  • 4.27

18. července 2013 | Komentáře: 0

Hashtagy na Facebooku!

Rubrika: Bleskovky

To, o čem se už nějakou dobu mluvilo, je nyní oficiální a mnozí si možná říkají: konečně! Hashtagy budou i na Facebooku. Čím dál tím více uživatelů zde hashtagy stejně používá (ačkoli nebyly funkční), proč je tedy skutečně nezprovoznit. Logický krok. Vyhledávání obsahu se tak stane přehlednější a pohodlnější.

Via Mashable

13. června 2013

Změny v dosahu příspěvků. Změnil Facebook algoritmus EdgeRank?

Rubrika: Sociální média

EdgeRank bere v úvahu především tyto faktory: afinita, váha, časové zpoždění. Souhlasí? Ano! Co se váhy týče, největší důležitost, hodnotu mají příspěvky doplněné o obrázek. Souhlasí? Ještě před pár měsíci bych řekl: ano! Nyní si už tak jistý nejsem...

  • Celkový průměr hodnocení: 4.67 z 5
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67

14. května 2013 | Komentáře: 3

Integrovaná komunikace na Facebooku pro GrandOptical

Rubrika: Případovky

Naše spolupráce se společností GrandOptical v oblasti marketingu v sociálních sítích začala před rokem založením Facebook page. Nyní představuje facebooková stránka pro společnost významný komunikační kanál s nezanedbatelným vlivem na samotný prodej. Komunikaci jsme pojali integrovaně a spojuje v sobě správu stránky, soutěžní aplikace a výkonovou PPC kampaň. Konkrétní výsledky naleznete v případové studii.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

18. dubna 2013 | Komentáře: 0

Další milník v historii Facebooku: Graph Search

Rubrika: Sociální média

Alespoň jednu zásadní facebookovou revoluci jistě pamatujete - ano, mám na mysli zavedení Timeline. Podobně rozsáhlým počinem bude i změna ve vyhledávacím systému. Facebook představuje Graph Search.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.83 z 5
  • 4.83
  • 4.83
  • 4.83
  • 4.83
  • 4.83

14. února 2013 | Komentáře: 0

Promoted Posts a Facebook Offers dostupné pro stránky od 100 fanoušků

Rubrika: Bleskovky

K propagaci svých příspěvků sahá čím dál tím více správců stránek a někteří pomalu objevují i facebookové nabídky. Stránky s nízkým počtem fanoušků však měly doposavad smůlu. Právě jim se blýská na lepší časy. Facebook totiž snížil hranici, od které jsou tyto funkce přístupné, z původních 400 na 100 fanoušků.

Pakliže na své stránce stále tyto možnosti nevidíte, poradím vám jediné: buďte trpěliví. Při množství stránek a rychlosti Facebooku v implementaci novinek je potřeba počítat s tím, že plošné zavedení této novinky může ještě nějaký ten den trvat.

12. února 2013

Lze obejít EdgeRank a být více vidět?

Rubrika: Sociální média

Boj o místo v News Feedu se neustále přiostřuje a s tím vyvstává klasicky česká otázka: Jak to celé obejít?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

4. prosince 2012 | Komentáře: 3

Snížení dosahu příspěvků facebookových stránek. Snaha vydělat, nebo válka proti spamu?

Rubrika: Sociální média

Určitě jste zaslechli nebo si sami všimli, že dosah příspěvků některých facebookových stránek se výrazně snížil. Co tím Facebook sleduje? Jedná se o jasnou zprávu firmám: „aby byly vaše příspěvky vidět, plaťte“, nebo snahu zvýšit uživatelský komfort a bojovat proti nudným, spamujícím stránkám?

  • Celkový průměr hodnocení: 4.2 z 5
  • 4.2
  • 4.2
  • 4.2
  • 4.2
  • 4.2

9. listopadu 2012 | Komentáře: 0

Chcete vědět víc o svých fanoušcích? Tak se staňte prioritními klienty Facebooku.

Rubrika: Bleskovky

Facebook poskytuje informaci o tom, které další stránky mají vaši fanoušci v oblibě. Ovšem zdaleka ne všem. Většina stránek má o svých fanoušcích k dispozici pouze základní údaje jako pohlaví, věk či lokalitu.

Prioritní klienti Facebooku, tedy ti, kteří utratí nejvíce peněz za reklamu, mají dle serveru AdWeek k dispozici i data o tom, jaké další stránky fanoušci "lajkují" nejvíce. Ovšem pouze jednorázově a pod podmínkou osobní návštěvy kanceláře Facebooku.

S plošným zavedením tohoto nástroje asi v nejlbižší době počítat nelze, nicméně facebokoovým marketerům by posloužil jako skvělá pomoc při tvorbě obsahu, či propagačních akcí.

18. října 2012

Zahrajte si na YouTube legendárního hada

Rubrika: Bleskovky

YouTube zná a používá téměř každý, málokdo ovšem ví, že si jeho tvůrci pro uživatele přichystali vtipný bonus v podobě zakódované hry.

Tato jednoduchá a vtipná vychytávka je dospuná každému. Stačí se držet následujících kroků:

  1. Jděte na domovskou stránku www.youtube.com
  2. Pustě jakékoli z doporučovaných videí v hlavní nabídce.
  3. V libovolné pasáží přehrávání pauzněte.
  4. Na klávesnici současně zmáčkněte horní a levou šipku.

Příjemnou zábavu :).

4. října 2012

Začínáme v sociálních sítích: Plán komunikace

Rubrika: Sociální média

V Sunu jsem nový a pracovně se v oblasti sociálních sítí stále rozkoukávám. Každý den odcházím domů bohatší o nové poznatky a rozhodl jsem se, že se o ně podělím. V příštích několika týdnech se proto na stránkách Sunitky budete setkávat s mým seriálem o začátcích v sociálních sítích. Začínáme dnes a tématem není nic jiného než příprava plánu komunikace pro facebookovou stránku. Jdeme na to!

  • Celkový průměr hodnocení: 4.0 z 5
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0

23. července 2012 | Komentáře: 1