První pomoc pro PPC, sociální média, SEO a marketing na internetu od Sun Marketing

Profile

Pavla Korenčíková

Miss PPC 2014


Ahoj, jsem Pavla a v Sunu se věnuju výkonnostním reklamám. Už jako malá jsem si strašně ráda kreslila, jako starší jsem si založila vlastní blog a přidávala na něj příběhy, které se mi nekontrolovatelně hromadily v hlavě. Díky Sunu jsem se posunula na další level. Nyní můžu své nápady vkládat do kampaní, které mám na starosti. Náplň mého volného času je však poněkud jednodušší. Pokud zrovna nejsem na koncertě s pivkem u podia, nejspíš se vyskytuju doma s přítelem ve cvičebním úboru a činkama v ruce.

Články

Jeden pixel. Víc funkcí. Aneb jak na nový Facebook pixel?

Rubrika: Výkonová reklama

Určitě jste si již všimli hlášky „Pixel pro sledování konverzí nebude od 15. října podporován a od února 2017 už nebude dostupný pro použití“. Je tedy nejvyšší čas nový FB pixel vygenerovat a nasadit na web. Pokud máte z nového pixelu respekt, či pouze nemáte čas zkoumat podrobnosti, je tento článek přímo pro vás.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

19. prosince 2016 | Komentáře: 2

V čem se liší reklamy na Fanoušky a Prokliky na web?

Rubrika: Výkonová reklama

„Dobrý den, posílám podklady k FB kampaním“. Věta od klienta, která je jen nenápadnou špičkou ledovce. Pod touto jedinou větou se může skrývat mnohem více než radost, že dorazily podklady. Rozkliknete tedy přílohu a zjistíte, že vaše obavy byly naplněny…

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

15. září 2016 | Komentáře: 0

Dvakrát více produktů v Carousel Ads

Rubrika: Bleskovky

Facebook v těchto dnech přišel z další supr novinkou. Zatímco dosud jsme mohli tvořit maximálně 5 obrázků v rámci Carousel Ads, nyní je možné přidat až 10! Možnost přidání karty s profilovým obrázkem vaší stránky samozřejmě zůstává.

image

Carousel Ads

Koukněte do svých účtů a zkuste inzerovat jednou tolik nabídek.

23. srpna 2016

Rozhovor: Sunní tým roste závratnou rychlostí

Rubrika: Ze života Sunu

Facebook nám neustále sype novinky z rukávu. Ať už se jedná o Canvas, možnost nahrání videa do Multi-product Ads či vložení emotikonů do reklam. Co se však stane, když počet facebookových novinek převálcuje počet sunních nováčků?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

15. dubna 2016 | Komentáře: 0

Jak na dynamický remarketing na Facebooku?

Rubrika: Výkonová reklama

Na začátku letošních prázdnin jsme se i my v Sunu konečně dočkali zpřístupnění dynamického remarketingu na Facebooku. Pro mě to byla velmi očekávaná událost, na kterou jsem se strašně těšila. Pojďme se tedy po půl roce využívání podívat, jak se reklamy nastavují a jakých výsledků kampaně dosahují.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

18. prosince 2015 | Komentáře: 0

Vylepšení CPC na Facebooku

Rubrika: Bleskovky

Od příštího týdne začne Facebook zavádět do Ads Manageru i Power Editoru upravenou Cost-per-click nabídku. Ta se bude dočasně týkat pouze kampaní za účelem Kliknutí na web. O co jde?

Dosud se do CPC započítávaly všechny typy kliknutí, jako líbí se mi, komentáře, kliknutí na web a další. Nově, s verzí Ads API 2.4, se však budou brát v úvahu pouze prokliky na web, či do mobilních aplikací. To znamená, že budete bidovat na nižší počet kliknutí, tudíž se cena za proklik zvýší. Je tak důležité se přizpůsobit a nastavit CPC vyšší.

image

Zdroj: Facebook

Informaci o změně obdržíte přímo v Ads Manageru či Power Editoru. V půlce záři pak Facebook slibuje rozšíření i na kampaně za jiným účelem než Kliknutí na web.

1. září 2015

Nárůst tržeb o 289,9 % u facebookových kampaní prostřednictvím efektivních remarketingových kampaní

Rubrika: Případovky

Pro našeho klienta PROFIZOO s.r.o. jsme chtěli využít nového reklamního kanálu, abychom dosáhli neustálého zvyšování transakcí na webu. Požadavek byl klientem stanoven pouze v hodnotě PNO. Rozhodnutí padlo na Facebook Ads, které, jak se ukázalo, skvěle zafungovaly. V jakém objemu vzrostl počet transakcí, tržeb a jaký vývoj vykázal indikátor PNO?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

14. července 2015 | Komentáře: 0

Zrušení automatického spouštění Flashových reklam v obsahové síti

Rubrika: Bleskovky

Využíváte ve svých kampaních grafické reklamy ve formátu Flash? Tak to vás bude zajímat změna, která se chystá od září 2015. Jedná se o nainstalování pluginu Flash blocker, který bude ve výchozím nastavení Chrome.

Co se tím změní? Většina Flashových reklam bude v prohlížeči pozastavena, dokud ji uživatel nespustí kliknutím. Je tedy nejvyšší čas, abyste zavedli ve své kampani reklamy ve formátu HTML5!

image

Náhled zobrazení Flashového banneru v Chrome

Pro více informací navštivte Google Chrome Blog.

Restriktivní politiku vůču Flashi začíná uplaťnovat i Firefox - více v článku na Lupa.cz.


22. července 2015

Multi-product Ads na Facebooku

Rubrika: Výkonová reklama

Určitě jste si už všimli formátu reklam na Facebooku, který promuje více než jeden produkt. V únoru Facebook vypustil do světa informaci, že si tyto Multi-product Ads budou moci inzerenti vytvořit sami v Power Editoru. Jak tyto reklamy fungují a jak je vytvořit?

  • Celkový průměr hodnocení: 3.67 z 5
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67

19. března 2015 | Komentáře: 0

Product Ads na Facebooku

Rubrika: Bleskovky

Facebook včera informoval o novince, která nás nesmírně potěšila. Jedná se o dynamicky generované multi-produktové reklamy! V tuto chvíli jsou k dispozici v rozhraní API pro Facebook Marketing Partners a časem budou dostupné i v Power Editoru.

image

Facebook.com

Jaké jsou podmínky, jak fungují a jakým způsobem je vytvořit? Sledujte Sunitku a brzy se vše dozvíte v našem článku :-)

18. února 2015

Jak si poradit s Estimated Cross-Device Conversions

Rubrika: Výkonová reklama

V současné době jsou uživatelé neustále připojeni. Internet využívají ke komunikaci, pro zábavu a nákupy. Dávno však pominula doba, kdy byl internet dostupný pouze na počítači, nyní je možnost připojení v podstatě kdekoliv díky mobilním zařízením. Jak však měřit konverze, které jsou započaty na mobilu a dokončeny na notebooku? Jak vyhodnotíme, že si uživatel prohlédl produkt v Chromu a dokončil nákup na Mozille? Google jde s dobou a v minulém roce představil Estimated Cross-Device Conversions pro vyhledávací síť. Nyní však posunul tyto hranice – odhadované konverze napříč zařízeními jsou dostupné i v GDN.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.0 z 5
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0

15. prosince 2014 | Komentáře: 0

Remarketing ve Vyhledávací síti Google

Rubrika: Výkonová reklama

Remarketing ve vyhledávání, neboli RLSA, není žádnou novinkou Googlu. Přesto si tento druh reklam zaslouží připomenutí, jelikož se jedná o velmi zajímavou možnost, jak oslovit uživatele, kteří již navštívili vaše webové stránky. Jak ale takový remarketing ve vyhledávání funguje? Co je důležité definovat a jak se RLSA nastaví?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

24. září 2014 | Komentáře: 0

Adform rozšiřuje cílení FB remarketingu

Rubrika: Bleskovky

Adform rozšířil svou spolupráci s Facebookem – nyní je možné cílit v rámci remarketingu na kanál vybraných příspěvků. Dosud bylo možné zobrazení reklam pouze v pravém sloupci. Od 1. října však můžete zvýšit svou viditelnost zacílením právě do vybraných příspěvků.

image

Adform remarketing

Nejen, že reklamy budou více viditelné a dosáhnou vyššího dosahu, ale také budete mít možnost zvýšit návratnost investic. Navíc budete mít možnost získávat u příspěvků komentáře, sdílení i lajky!

18. září 2014

Prázdniny ve znamení sitelinks

Rubrika: Výkonová reklama

Sotva vykoukly první ponožky českých turistů ze sandálů, přišel Seznam s novinkou Sklik Odkazy. Sitelinky již známe z AdWords, jejich zavedení v Skliku byla dlouho očekávaná záležitost. Proto věřím, že nejen mě tato červencová novinka potěšila. Google však nezahálel a dříve, než se vrátil druhý turnus z dovolené v Chorvatsku, představil Dynamické sitelinks.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

8. srpna 2014 | Komentáře: 2

Přichází revoluce v podání +Post Ads?

Rubrika: Výkonová reklama

Představte si, že vytvoříte příspěvek na sociální síti… Běžná aktivita. A co takhle, když ho promujete? Tento příspěvek pak uvidí mnohem více uživatelů v rámci dané sociální sítě. A nyní si představte, že ho neuvidí pouze tito uživatelé, ale zobrazí se v celé síti Google Display Network. Ano, Google rozjel revoluci – propojil sociální síť Google+ s GDN pomocí reklam +Post.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.71 z 5
  • 4.71
  • 4.71
  • 4.71
  • 4.71
  • 4.71

21. května 2014 | Komentáře: 0

Reklamy „+Post“ k dispozici všem inzerentům

Rubrika: Bleskovky

V prosinci jsme vás informovali o spuštění Google reklam +Post, které byly dosud dostupné pouze v beta verzi pro zájemce. Nyní je však tento revoluční formát reklam k dispozici všem inzerentům, kteří splňují minimální požadavky.

Abyste tedy mohli ze svých příspěvků z Google+ vytvořit reklamy, které se budou zobrazovat v celé síti Google Display Network, musíte splnit následující:

image

Galerie reklam

Z jakých příspěvků Google+ lze příspěvek vytvořit? Co vše je možné vůbec pomocí +Post propagovat a jak se tato reklama vytvoří? Počkejte si a vše se dozvíte v mém nadcházejícím článku :-).

17. dubna 2014

Simulátor nabídek v AdWords

Rubrika: Bleskovky

AdWords spustil simulátor nabídek, který vám pomůže zjistit, jak různé nabídky ovlivní výkon reklam ve vyhledávání. Vychází z výsledků za posledních 7 dnů.

Simulátor nabídek odhaduje ve třech úrovních, a to na úrovni kampaně, reklamních sestav a klíčových slov. Na každé úrovni lze zjistit, jak nastavení CPC ovlivní počet prokliků, cenu, zobrazení a konverze.

image

Přehled na úrovni kamaně

Odhady získáme jednoduše ve sloupci Rozpočet (u přehledu kampaní), či maximální CPC (u reklamních sestav a klíčových slov), kde stačí pouze kliknout na ikonu.

image

Ikona

image

Odhad pomocí ikony

Druhý způsob, jak snadno zobrazit odhady, je přidání sloupce simulátoru nabídek na úrovni klíčových slov.

image

Simulátor nabídek - přidání sloupců

Nyní je již na vás, zda se odhady necháte inspirovat a vyzkoušíte jejich přesnost :-)


24. března 2014

Co můžeme očekávat od Shopping Campaigns?

Rubrika: Výkonová reklama

Google v minulém roce představil Shopping Campaigns omezenému počtu inzerentů. Nyní však tento způsob propagace produktů zpřístupnil celému světu. Jak se vůbec liší od PLA, které jsme znali doposud? Jak nové nákupní kampaně fungují?

  • Celkový průměr hodnocení: 3.67 z 5
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67

25. února 2014 | Komentáře: 0

Google+ spouští reklamy „+Post“

Rubrika: Bleskovky

Google přišel s revolucí propojení sociální sítě s reklamní sítí, prostřednictvím reklamy +Post. Ta má umožnit firmám, které využívají služeb Google+, zobrazovat reklamy nejen na Google+, ve kterých budou vytvořeny, ale také v celé síti Google Display Network.

Reklamy by měly mít podobu příspěvků, které budou moci uživatelé sdílet, komentovat, či dávat +1. Tyto reklamy jsou obdobou sponzorovaných příspěvků na Facebooku avšak se zásadním rozdílem, že jejich působnost nebude pouze na sociální síit Google+, ale i v celé reklamní síti Google. +Post se tedy budou zobrazovat stejně jako reklamy AdWords, slibují však větší interaktivitu.

image

Searchenginewatch.com

Jedná se tedy o úplně nový rozměr reklamy, ve které Google využívá svého postavení v internetovém světě k podpoře své sociální sítě Google+.

Nyní je tato novinka ve fázi veřejné bety, do které se k otestování můžou přihlásit zájemci pomocí formuláře "+Post ads: Sign up for the beta".

Stanou se nové +Post revolucí? Bojuje tak Google+ proti sociální síti Facebook, která je zatím z hlediska reklam absolutní jedničkou?

11. prosince 2013

Nový formát reklam v AdWords - Interaktivní reklamy

Rubrika: Bleskovky

Google představil novinku, interaktivní reklamy, které jsou tvořeny sadou interaktivních formátů reklam Rich media.

Tento nový typ reklamy slibuje řadu výhod, které mají přispívat k vyššímu upoutání správných zákazníků pomocí širokého výběru dostupných formátů. Jednou z největších výhod je způsob platby za reklamu. Inzerent platí pouze v případě, když zákazníka reklama zaujme, tudíž pokud dojde ke kvalifikované interakci s reklamami. Takovou interakcí se rozumí umístění kurzoru myši, po dobu delší než dvě sekundy, na reklamu.

Využití interaktivních reklam se týká především brandových kampaní, které kladou důraz na dosahování cílů značky. Výhodu mají inzerenti, kteří již mají vytvořeny nějaké online zdroje, jako je video, či katalog. V tomto případě Google slibuje vytvoření interaktivní reklamy za pár minut.

Interaktivní reklama funguje na principu prvotní interakce mezi zákazníkem a reklamou, která následně načte multimédia. Pro představu navštivte Google Gallery Rich media.

image

Ukázka reklamy Rich media

Vytvoření interaktivní kampaně, reklamní sestavy, či reklamy je možné přímo v účtu AdWords, kde jsou k dispozici šablony. Do těch se doplní pouze logo, video, obrázek banneru a obrázek před spuštěním.

image

Tvorba interaktivní reklamy v AdWords

Pokud Vás interaktivní reklama zaujala, můžete získat více informací v oficiální Nápovědě Google AdWords.

25. října 2013

Jak se na Facebooku "schvalují" erotické reklamy

Rubrika: Výkonová reklama

Facebook, největší sociální síť na světě, může reklamou oslovit přes 1,1 miliardy uživatelů. V České republice nabízí inzerci, která dokáže cílit až na 4 200 000 potenciálních zákazníků. Není tedy divu, že je zde reklama velmi žádaná. Dají se však v rámci největší sociální sítě propagovat veškeré produkty?

  • Celkový průměr hodnocení: 3.8 z 5
  • 3.8
  • 3.8
  • 3.8
  • 3.8
  • 3.8

2. října 2013 | Komentáře: 7