První pomoc pro PPC, sociální média, SEO a marketing na internetu od Sun Marketing

Profile

Jirka Pokorný

PA spešlist


Tak jako snad půlka Sunu jsem studoval na ČZU, nicméně nezamířil jsem odtud rovnou sem, ještě během studia jsem to vzal oklikou přes menší agenturu, kde jsem si vyzkoušel všechno. Od sociálních sítí, přes SEO, až po reklamu. Ta mě zaujala ze všeho nejvíc. Rád si totiž hraju, ladím kampaně a pak sleduji, jak se to projevuje na zlepšování jejich výkonnosti. Mám to štěstí, že se mohu věnovat tomu, co mě baví a dostávat za to zaplaceno. Pokud nejsem zrovna v práci, rád vypadnu někam ven, nebo za muzikou a kamarádama.

Články

Mini case study - Nativní reklama pro Borotalco

Rubrika: Případovky

V listopadu a prosinci jsme realizovali pilotní digitální kampaň pro značku italské kosmetiky Borotalco. Pro klienta jsme vytvořili komplexní digitální strategie zahrnující optimalizaci pro vyhledávače, správu sociálních sítích, spolupráci s influencery a samozřejmě také programatickou reklamu. V rámci té jsme testovali i relativně nové formáty dostupné přes RTB, mezi kterými nesměla chybět nativní reklama.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

7. dubna 2017 | Komentáře: 0

Jaký byl Brand Building 2017?

Rubrika: Odborná fóra

Ve středu 15. 3. 2017 proběhla v hotelu Amarilis půldenní konference Brand Building 2017 pořádána portálem VímVíc ve spolupráci se Slevomatem. Přední odborníci na digitální marketingu zde ukázali, jak oni přistupují k budování značky.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

23. března 2017 | Komentáře: 0

Trendy v displejové reklamě v roce 2017

Rubrika: Ostatní

Digitální reklama roste nejrychleji ze všech marketingových kanálů a podle odhadů agentury Magna Global investice do ní letos přeskočí v objemu televizní reklamu. Ukrojí si tak z celkového koláče celosvětově 40 %. Jiné odhady jsou sice o něco málo střízlivější, nicméně v tom, že televize letos klesne na druhé místo v pořadí objemu investic, se více méně shodují. Stejné odhady do roku 2021 predikují, že podíl digitální reklamy stoupne až na polovinu. I to je důvod, proč by mu společnosti, resp. marketéři měli věnovat čím dál tím víc pozornosti.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

31. března 2017 | Komentáře: 0

Novinky v RTB dostupné pro vaše kampaně na podzim 2016

Rubrika: Výkonová reklama

V rámci domácího RTB se toho v posledních měsících událo poměrně dost. Proto nebude na škodu, podívat se na výběr toho nejzajímavějšího, co se objevilo. Vesměs by dali novinky shrnout do tří slov, která poslední dobou uslyšíte na každé marketingové konferenci, zabývající se onlinem - tedy mobil, video a cross-device. Nicméně pojďme se v článku na novinky podívat trochu podrobněji.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

10. listopadu 2016 | Komentáře: 0

Mobilní branding od R2B2 nyní s funkcí Click 2 Call

Rubrika: Bleskovky

Společnost R2B2 představila další nový formát pro RTB reklamu. Tentokrát se jedná o variantu jejich dříve představeného formátu 500 x 200 px (brandingu) pro mobilní zařízení. Nyní však po prokliknutí reklamy nedojde k přesměrování na web inzerenta, ale rovnou k vytočení telefonního čísla. Stejně jako v případě reklamy směřované na web, je možné reklamu zobrazovat na webech iDNES.cz, Lidovky.cz, Nova.cz, iPrima.cz, Expres.cz, Extra.cz, nebo Echo24.cz.

Pro usnadnění vytvořili v R2B2 šablonu pro Adform, do které stačí pouze doplnit vlastní kreativu a nahrát do systému. Není tedy potřeba žádných složitých úprav, jen banner o rozměru 500 x 200 px.

image

Mobilní branding od R2B2 s funkcí Click 2 Call

25. srpna 2016

Až 60 % kliknutí na mobilní reklamu je omyl, tvrdí studie. Co na to Google?

Rubrika: Výkonová reklama

Pokud se vám někdy stalo, že jste klikli na mobilní reklamu omylem, věřte, že v tom rozhodně nejste sami.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

17. května 2016 | Komentáře: 0

Marketing & Media Club VŠE: Prezentace z přednášky o HBO

Rubrika: Odborná fóra

HBO dříve využívalo hlavně tradiční způsoby nákupu reklamy, tedy televize, print, outdoor, případně nákup bannerů napřímo. Reklama na internetu tvořila spíše doplněk. Postupně se z ní však stal nástroj, kterému se věnuje nejvíce času, peněz a kde se postupně vyzkoušelo snad všechno co v online reklamě jde. Dneska je jejich účet díky tomu pravidelně zařazován do beta-testů reklamních systémů a my tak máme společně možnost zkoušet nástroje, ke kterým ostatní budou mít přístup později. Ukážeme vám, jak to vypadá, když se dělají kampaně s milionovým rozpočtem. Prezentace ukazuje kampaň k seriálu Mamon a aplikaci frameworku See-Think-Do-Care v praxi.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

26. listopadu 2015 | Komentáře: 0

8. Affiliate konference: Optimalizace PPC reklamy na Facebooku

Rubrika: Odborná fóra

Pokud chcete na web přivést levnou a kvalitní návštěvnost, může být PPC na Facebooku tím ideálním nástrojem. Prezentace z 8. Affiliate konference se nesnaží komplexně shrnout téma pokročilé optimalizaci Facebook ads, ale spíše se zaměřuje na základní tipy, čemu při nastavování a optimalizaci kampaní směrovaných na web věnovat pozornost.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

12. listopadu 2015 | Komentáře: 2

Seznam spouští Produktové inzeráty

Rubrika: Výkonová reklama

Sklik v posledních měsících představuje jednu novinku za druhou. Není to tak dlouho, co se zde objevila možnost vyloučení remarketingových publik ve vyhledávání a máme tu další. Tou jsou produktové inzeráty ve výsledcích vyhledávání na Seznamu. Tato možnost se nyní objevuje ve veřejném beta-testu.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.2 z 5
  • 4.2
  • 4.2
  • 4.2
  • 4.2
  • 4.2

15. září 2015 | Komentáře: 0

Report: Rubicon Project x CPEx Automation academy Prague 2015

Rubrika: Odborná fóra

RTB a audience buying obzvlášť jsou v rámci online marketingu fenoménem dnešní doby a proto, když nám v mailu přistála pozvánka na první Automation academy, kterou v Café Louvre 21. 5. 2015 pořádali CPEx a Rubicon Project, neváhali jsme s účastí ani minutu.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

27. května 2015 | Komentáře: 0

Personalizátory reklam neboli Ad Customizers

Rubrika: Výkonová reklama

Ad Customizers je nástroj pro automatickou úpravu textových inzerátů v reálném čase. Zejména v případě kampaní dokáže ušetřit hodiny práce měsíčně, které je možné investovat do správy kampaní jinak a hlavně efektivněji. Hlavně si tak můžete ušetřit spoustu poměrně nudných a monotónních činností a namísto toho se věnovat v kampani něčemu zábavnějšímu a kreativnějšímu. Ad Customizers je možné využít pro textové inzeráty jak ve vyhledávácí, tak kontextové síti.

  • Celkový průměr hodnocení: 3.67 z 5
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67

23. ledna 2015 | Komentáře: 0

Sklik testuje cílení podle tématických kategorií

Rubrika: Bleskovky

Pokud jste se dnes chystali dělat úpravy ve svém Sklik účtu, nebo jste jen kontrolovali kampaně po víkendu, nejspíš jste si všimli, že v kontextové síti přibyla možnost cílení na témata. Nová možnost cílení nyní běží ve veřejném beta testu, takže Sklik vyzývá všechny, aby své případné poznámky a podněty ke zlepšení zasílali přes kontaktní formulář přímo jim.

 

image

Sklik - cílení na témata

Systém tematicky řadí každou URL zvlášť, nikoliv web jako celek. Díky tomu by mělo být cílení na témata poměrně přesné. Nicméně na výsledky z praxe si budeme muset ještě počkat. Kromě přidávání libovolného počtu témat, můžete jednotlivá témata také vylučovat.

image

Tematické kategorie v Skliku

Nechybí ani přehledné statistiky. Nejen, že na první pohled vidíte v sestavě, jak si jednotlivá témata vedla, po kliknutí na zacílené téma se vám navíc zobrazí přehled, na kterých URL adresách se konkrétně reklama zobrazila.

Do budoucna je v plánu možnost exportovat a importovat témata v Excelu, stejně jako možnost exportovat tematické cílení z AdWords, máme se tedy na co těšit.

8. prosince 2014

Dynamický remarketing a jeho využití pro e-shopy

Rubrika: Výkonová reklama

Dynamický remarketing nebo retargeting, chcete-li, u nás funguje už nějaký ten pátek a za tu dobu jsme se mohli přesvědčit o všech jeho výhodách a nevýhodách. V tomto článku se však spíše než o vysvětlování pro a proti zaměřím na popsání možností, které se díky tomu webům (konkrétně e-shopům) otevírají. Nejdřív ale krátce o tom, o co vlastně jde.

  • Celkový průměr hodnocení: 3.43 z 5
  • 3.43
  • 3.43
  • 3.43
  • 3.43
  • 3.43

30. října 2014 | Komentáře: 0

Mění Google v AdWords výpočet skóre kvality?

Rubrika: Výkonová reklama

Každý, kdo se setkal alespoň se základy PPC reklamy, určitě zná pojem "skóre kvality" v Google AdWords. Dočkáme se nějakých zásadních změn v hodnotícím algoritmu po vydání dokumentu "Settling the (Quality) Score"?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

11. července 2014 | Komentáře: 1

Sklik představuje další novinky - podíl zobrazení, kvalita a návrh optimálního rozpočtu

Rubrika: Bleskovky

Sklik na svém reklamním systému neustále pracuje, a tak se na nás poslední dobou valí jedna novinka za druhou. Aby toho nebylo málo, dnes představil rovnou čtyři vylepšení najednou. I když jen malé. Ty pomohou správcům kampaní s analýzou výsledků výkonu a k jejich následnému dalšímu zlepšování.

Nyní máte možnost sledovat také:

Všechny tyto metriky už jistě znáte z Google AdWords a nyní tedy je možné je sledovat v obou reklamních systémech zároveň.

image

Podíl zobrazení, ztracená zobrazení a kvalita

image

Nízký rozpočet

5. června 2014