První pomoc pro PPC, sociální média, SEO a marketing na internetu od Sun Marketing

Profile

Markéta Kolerusová

marketa.kolerusova (at) sunmarketing.cz

Články

Jak jsme soutěžili s Googlem

Rubrika: Odborná fóra

Každý rok pořádá Google soutěž pro studenty, kde jim umožní pracovat na reálných kampaních. Studenti tak mají skvělou možnost naučit se základy online marketingu a získat praktickou zkušenost s plánováním, správou a vyhodnocováním PPC kampaní. Letošní rok jsme se soutěže zúčastnili také, ne ovšem jako soutěžící, ale jako přednášející. Chcete se dozvědět, jak vše probíhalo? Určitě je o co stát. Příští rok mohou studenti pracovat třeba právě na vašich kampaních!

  • Celkový průměr hodnocení: 3.0 z 5
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0

14. července 2011 | Komentáře: 0

Faktury od Facebooku jsou problém… Jak ho vyřešit?

Rubrika: Výkonová reklama

Rozhodli jste se podat daňové přiznání až v červnu, respektive do 1. 7. 2011, a odložili jste muka s účtováním? Nechci vás strašit, ale připravte se na to, že pokud chcete dát do svého daňového přiznání faktury z Facebooku, které platíte kartou, možná se maličko potrápíte. Ale nebojte, nic není tak horké, jak se zprvu zdá! Faktury od Facebooku jsou sice problém, ale řešitelný, jak vám ukážu dále v článku.

  • Celkový průměr hodnocení: 3.48 z 5
  • 3.48
  • 3.48
  • 3.48
  • 3.48
  • 3.48

7. června 2011 | Komentáře: 57

Sledujete Míru Opuštění Svého Webu? Měli Byste!

Rubrika: Výkonová reklama

Ukazatel míry opuštění stránek bychom neměli přehlížet, a to jak ve spojitosti s PPC kampaněmi, tak s jinými zdroji provozu našich stránek. Dost často se setkávám s dotazy, jaká je vlastně ještě dobrá míra opuštění, kdy už svítí červená, že je něco špatně, či jak zařadit ukazatel míry opuštění stránek do optimalizačních technik PPC kampaní. Pojďme se na to společně podívat! Třeba vám dodám inspiraci a při úpravách PPC kampaní začnete kromě ROI a konverzí zařazovat právě i míru opuštění do sledovacích TOP metrik.

  • Celkový průměr hodnocení: 2.3 z 5
  • 2.3
  • 2.3
  • 2.3
  • 2.3
  • 2.3

3. května 2011 | Komentáře: 6

Jste bonitním klientem Seznamu?

Rubrika: Výkonová reklama

Určitě jste se již setkali s pojmem „bonita klienta Seznamu“. Možná jste také byli v první chvíli zmatení, čeho se vlastně týká. Proč ji mít či nemít. Jak bonitu získat a k čemu je dobrá. Pojďme společně nahlédnout pod pokličku záhady jménem "bonita" klienta na Seznam.cz.

  • Celkový průměr hodnocení: 2.14 z 5
  • 2.14
  • 2.14
  • 2.14
  • 2.14
  • 2.14

7. dubna 2011 | Komentáře: 2

Rozhovor s Pavlem Šounem a Jirkou Chomátem ze Seznam.cz

Rubrika: Výkonová reklama

Jelikož Sklik , reklamní systém Seznamu, přichází téměř každý měsíc s nějakou inovací, zajímalo nás, jakým způsobem se bude dále rozvíjet jeho partnerská síť serverů. Abychom našli odpovědi na naše otázky, požádali jsme Seznam.cz o rozhovor. Koho jiného se zeptat, než právě Pavla Šouna, manažera Skliku a Jirky Chomáta, produktového manažera Skliku.

  • Celkový průměr hodnocení: 2.5 z 5
  • 2.5
  • 2.5
  • 2.5
  • 2.5
  • 2.5

15. března 2011 | Komentáře: 9

Účastníme se Google Online Marketing Challenge 2011

Rubrika: Bleskovky

V pondělí 21.2.2011 proběhla na Provozně ekonomické fakultě na ČZU v Praze přednáška Sunu, která byla první z cyklu pro soutěž Google Online Marketing Challenge. Sun se této soutěže účastní jako vyučující a bude se snažit studenty co nejvíce vzdělat právě v oblasti PPC reklamy.

Google Online Marketing Challenge je celosvětová soutěž, kde mají studenti možnost naučit se PPC reklamu a využít tak kredit $200, který dostanou na svůj projekt přímo od společnosti Google.

Cílem přednášek je naučit studenty perfektní orientaci v online marketingu a bez problému zvládat přípravu a nastavení PPC kampaní. Všechny získané znalosti si mohou studenti ověřit v praxi právě na reálné tří týdenní PPC kampani, kterou spustí na v rámci soutěže. Po ukončení kampaně a odevzdání reportu budeme společně čekat na výsledky, které společnost Google zveřejní v půlce července.

28. února 2011

Jak se úspěšně poprat s certifikačním programem Google AdWords?

Rubrika: Výkonová reklama

Už je to téměř rok, co byl spuštěný nový certifikační program Google AdWords Certified Partner (GACP). Tento certifikační program nahradil dosavadní Google AdWords Professionals (GAP). Co se změnilo, jaké jsou požadavky a jak náročné je úspěšně projít novými testy? Na všechny tyto otázky vám odpovím a doufám, že i pomohu radami, jak se na zkoušky dobře připravit.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.38 z 5
  • 4.38
  • 4.38
  • 4.38
  • 4.38
  • 4.38

15. února 2011 | Komentáře: 11

Jak pracovat s mírou prokliku?

Rubrika: Výkonová reklama

S metrikou míry prokliku se PPC specialisté setkávají denně. Občas se ale dostanou do situace, kdy musí danou míru obhajovat. Jak byste na příklad odpověděli na argument, že daná společnost má pokrytí českého trhu 25%, tak proč má míru prokliku na zásadní klíčové slovo pouze 4%? Co tam ty lidi dělají, když my jsme nejlepší?

  • Celkový průměr hodnocení: 3.18 z 5
  • 3.18
  • 3.18
  • 3.18
  • 3.18
  • 3.18

21. června 2011 | Komentáře: 1

Sun má jako první v ČR všechny certifikáty

Rubrika: Bleskovky

Všichni specialisté v Sunu mají od pondělí jako jediní v České republice všechny dostupné individuální certifikáty Google. Konkrétně se jedná o certifikáty Google AdWords Inzerce ve vyhledávací síti, Google AdWords Inzerce v reklamní síti, Google AdWords Přehledy a analýzy a certifikát Google Analytics Individual Qualification.

2. února 2011

Proč přemýšlet o PPC reklamě na Facebooku?

Rubrika: Výkonová reklama

Jsou tomu zhruba dva roky, co se v České republice rozpoutal velký „facebookovský“ boom. Nejen jednotlivci, ale už i společnosti se začali na Facebooku více pohybovat a prezentovat. Reklamní agentury se chopily příležitosti a začaly Facebook využívat jako další médium k propagaci. Pojďme se společně podívat, jak funguje PPC reklama na Facebooku a jaké má pro nás přínosy.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.44 z 5
  • 4.44
  • 4.44
  • 4.44
  • 4.44
  • 4.44

2. února 2011 | Komentáře: 16

S čím přišly české PPC systémy v roce 2010

Rubrika: Výkonová reklama

Také si vždy na začátku nového roku hodnotíte ten předchozí? Co se vám povedlo, čeho jste dosáhli či na čem je třeba ještě více zapracovat? Já si takovou sumarizaci dělám vždy, a to hned na několika „frontách.“ Jednou z nich jsou letos i české PPC systémy. Rok 2010 byl totiž pro ně rokem velkých změn, které jsme v jeho průběhu samozřejmě zaznamenávali. Když se na ně zpětně podíváme, zjistíme, že jich bylo opravdu požehnaně! Udělejme si takový průlet inovacemi v českých PPC systémech spolu.

  • Celkový průměr hodnocení: 3.67 z 5
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67

6. ledna 2011 | Komentáře: 5

Proč nevidím svou reklamu ve vyhledávači?

Rubrika: Výkonová reklama

Také jste si někdy položili tuto otázku? Hledali jste své reklamy v českých vyhledávačích a nepodařilo se vám je najít i přesto, že se zdálo vše správně nastavené? Pojďme si spolu projít nejčastější příčiny nezobrazování reklam. Na první pohled se mohou zdát banální, ale právě proto si je mnohdy neuvědomíme.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.43 z 5
  • 4.43
  • 4.43
  • 4.43
  • 4.43
  • 4.43

21. prosince 2010 | Komentáře: 4

Klubový večer SPIR: „Je trh SEM agentur netransparentní džunglí?"

Rubrika: Odborná fóra

Listopadový klubový večer SPIRu jsme si opět nemohli nechat ujít. Zejména proto, že se panelové diskuze na celkem kontroverzní téma účastnila i naše šéfová Sandra. Účast publika byla o dost větší než posledně a bylo vidět, že jsou všichni zvědaví, jak se k tématům diskuze panelisté i publikum postaví.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.0 z 5
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0

2. prosince 2010 | Komentáře: 0

Etarget – otázky a odpovědi

Rubrika: Výkonová reklama

Při pondělním odpoledni k nám zavítal pan Brebera ze společnosti Etarget, který si pro nás připravil školení a informace o novinkách v systému. Specialisté Sunu měli připravenou spoustu otázek a námětů, které chtěli během školení probrat. Dostalo se nám jak uspokojivých, tak méně přívětivých odpovědí. Protože si možná kladete stejné otázky jako my, podělíme se s vámi o jejich první várku, která se týká cílení a statistik v systému.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.0 z 5
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0

18. listopadu 2010 | Komentáře: 11

Další novinky v Etargetu

Rubrika: Výkonová reklama

Jak Etarget sliboval, tak také splnil. Dnes aktivoval několik nových funkcí, které opět pomohou nejen usnadnit správu kampaní, ale také jejich hodnocení. Změny se týkají dvou hlavních oblastí - práce s rozpočtem a přidání nových ukazatelů do statistik. Pojďme se postupně na obě inovace podívat podrobněji!

  • Celkový průměr hodnocení: 3.0 z 5
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0

26. října 2010 | Komentáře: 5

Etarget v novém

Rubrika: Výkonová reklama

S přicházejícím podzimem si i Etarget pořídil nový kabát. Za poslední měsíc nám tento reklamní systém připravil hned několik novinek, díky kterým by měla být správa reklam pro uživatele výrazně snazší. S čím dalším nás Etarget překvapí?

  • Celkový průměr hodnocení: 3.0 z 5
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0

22. října 2010 | Komentáře: 0

Klubový večer SPIR: „Odpovědnost provozovatele média za obsah (nejen na webu)"

Rubrika: Odborná fóra

Není tomu dlouho, co se na Občanské Plovárně konal další z klubových večerů SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu). Téma bylo opravdu zajímavé, byla jím "odpovědnost provozovatele média za obsah (nejen na webu)". Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka SPIR, nám nejprve představila témata panelové diskuze, poté i její hosty. Bylo se opravdu na co těšit!

  • Celkový průměr hodnocení: 4.67 z 5
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67

30. září 2010 | Komentáře: 0

Google slavil čtvrté narozeniny

Rubrika: Ze života Sunu

Ve středu se konal historicky první Google Day, se kterým byla spojena párty u příležitosti čtvrtých narozenin Google Česká republika. Sun u takovéto akce nemohl chybět! Párty předcházela konference na téma „Hledání růstu“. Atmosféru skvěle dotvářelo prostředí – pražský klub SaSaZu je pro podobnou akci jako stvořený. Za Sun se zúčastnila Sandra Gligičová, Bára Zajptová, Sabina Gligičová a já.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

20. září 2010 | Komentáře: 0

Google Day 2010

Rubrika: Odborná fóra

Ve středu 15. září 2010 se v pražském klubu SaSaZu konal historicky první Google Day. Byla to konference plná zajímavých témat, na kterou navazovala party u příležitosti čtvrtých narozenin Google Česká republika. Skvělá image firmy Google není náhodná, proto jsme se na tuto akci velmi těšili. Po příchodu dostali všichni welcome drink, usadili se a úvodní slovo si vzala jako vždy Taťána le Moigne, Country Directorka Google Česká republika. Po jejím vstupu jsme mohli postupně zhlédnout prezentace z oblasti internetu, reklamy a ekonomiky. Pohodovou atmosféru celého večera dotvářela známá moderátorka Lucie Výborná.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.5 z 5
  • 4.5
  • 4.5
  • 4.5
  • 4.5
  • 4.5

16. září 2010 | Komentáře: 2

AdWords Comparison Ads

Rubrika: Výkonová reklama

Zřizovali jste si někdy hypoteční úvěr a hledali o něm informace na internetu? Pokud ano, určitě jste se snažili najít ty nejvýhodnější podmínky, které by maximálně vyhovovaly vašim potřebám. Kde ale hledat potřebné informace? Ano, existují finanční servery s porovnáním jednotlivých nabídek bank. Je to ale pro vás uspokojující? Existují i jiné způsoby, jak si „online“ vybrat hypotéku na míru? V říjnu loňského roku přišel Google na americký trh s novinkou AdWords Comparison Ads - Srovnávačem reklam právě pro hypotéky. Tato služba je zatím dostupná pouze v USA, ale i přesto se pojďme podívat, jak vlastně Srovnávač reklam, Comparison Ads, funguje. Budeme se mít na co těšit?

  • Celkový průměr hodnocení: 3.0 z 5
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0

13. prosince 2010 | Komentáře: 8

Možnosti reklamy na YouTube s využitím AdWords

Rubrika: Výkonová reklama

YouTube je fenoménem posledních let. Od jeho založení v roce 2005 se neustále zvyšuje počet uživatelů, nahrávaných videí a čas, který na něm uživatelé tráví. Tento trend nahrává do karet inzerentům, kteří chtějí oživit svou prezentaci na internetu. YouTube totiž nabízí hned několik variant reklamy s využitím reklamního systému Google AdWords. Možnosti umístění komerčního sdělení na tomto serveru jsou InStream videoreklama, InVideo, Stránka sledování videa či Sponzorovaná videa. Pojďme se na tyto typy reklam, které můžeme pomocí systému AdWords na YouTube umístit, podívat podrobněji.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.67 z 5
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67

26. července 2010 | Komentáře: 13