První pomoc pro PPC, sociální média, SEO a marketing na internetu od Sun Marketing

Profile

Ondra Panuška

Ondrex


Od mého útlého věku mě vždycky zajímalo, co se skrývá za oponou. Možná i proto mne natolik ovlivnil příchod vynálezu internetu do lidské společnosti, protože jsem měl konečně pocit, že můžu zjistit vše. Ale podobně jsem uvažoval už dávno předtím u knížek, map a časopisů, ve kterých jsem ležel hodiny denně. Také se od mala zajímám o umění všeho druhu, v poslední době hlavně o hudbu (mixování), ale také o výtvarné a dramatické umění. Rád tesám do kamene a vyřezávám do dřeva. Oproti online obsahu mají fyzické výtvory jednu nespornou výhodu – jen tak nezmizí do ztracena. Dalšími velkými zájmy, krom profesní oblasti, jsou rodina, zvěř, zahrada a hry všeho druhu.

Twitter

Články

Dva přelomové ukazatele roku 2017 v českém E-commerce

Rubrika: Bleskovky

Zatímco teprve před pěti lety se k internetu připojovalo přes mobil cca 13 % lidí, v roce 2017 je to již více než polovina. To je zdánlivě pouze číslo, ale také můžeme konečně říci, že většina obyvatel ČR je schopná se připojit k internetu přes mobil. Český statistický úřad dnes vydal z jistého pohledu přelomové údaje o vývoji ukazatelů adopce internetu a služeb s ním spojených mezi obyvateli České republiky.

Použití mobilního telefonu k přístupu na internet

Hranice padesáti procent byla překonána v použití mobilu pro přístup na internet. První takové údaje, sebrané Českým statistickým úřadem, pochází z roku 2012. Tehdy se z mobilního telefonu připojovalo na internet 12 % jednotlivců starších 16 let. Od té doby se počet jednotlivců využívajících internet na mobilu rok od roku zvyšuje. V roce 2017 dosáhl jejich podíl 50 %.

Nakupování přes internet

Další údaj se týká samotného nakupování a důvěry v samotný nákup online přes internet. V posledních dvanácti měsících před dotazováním ČSÚ nakoupilo přes internet 52 % jednotlivců v ČR - 53 % mužů a 50 % žen. Podíl takových osob se rok od roku zvyšuje. Ještě v roce 2005 nakupovala tímto způsobem pouhé 3 % osob. A kromě nakupování využívají Češi internet i za účelem správy svých financí. Ve druhém čtvrtletí tohoto roku používalo internetové bankovnictví už 52 % dospělých. Před deseti lety to byla jen desetina populace starší 16 let.

Za zmínku určitě stojí uvést, že jak ve vybavení domácností počítačem, tak ve využívání internetu stále zaostáváme za průměrem Evropské unie. Více informací a data najdete v článku Polovina Čechů nakupuje na internetu na webu Českého statistického úřadu.

21. listopadu 2017

Jak jsme zapařili na MergadoFestu 2017

Rubrika: Odborná fóra

Byla to jízda! Nejen brzy ráno z Prahy do Brna, ale celý den nabitý přednáškami a workshopy ve společnosti největších expertů na cenové srovnávače v ČR. Vše v neformálním prostředí v prostorách Mergada a klubu Mersey.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

5. listopadu 2017 | Komentáře: 1

Tipy pro cenové srovnávače opět pro každého

Rubrika: Výkonová reklama

Pojďme se podívat na některé novinky a pár věcí, které by vám mohly usnadnit práci s cenovými srovnávači. Forma článku je dostupná všem, nečekejte tedy spoustu odborných výrazů, ani regulárních, natož nějaké programování. O své zkušenosti se můžete podělit v diskusi pod článkem, budeme rádi.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.76 z 5
  • 4.76
  • 4.76
  • 4.76
  • 4.76
  • 4.76

10. března 2017 | Komentáře: 2

Co a pro koho je Google Analytics 360 Suite?

Rubrika: Webová analytika

Přibližně v polovině března tohoto roku (2016) Google představil nový produkt pro velké organizace pod názvem Google Analytics 360 Suite. Toto řešení je určeno velkým podnikovým organizacím a umožňuje jim, jak Google tvrdí, lépe porozumět zákazníkům a analyzovat obchodní příležitosti. Toho může být dosaženo společným přístupem ke všem dostupným datům webové analytiky a marketingovým nástrojům Google pro celé týmy a jednotlivce organizací. Ty mohou díky řešení získat dostatek informací k tvorbě strategií pro zvýšení výkonnosti podnikového obchodu. Protože jsme na Sunitce zatím o tomto nástroji neinformovali, pojďme se ve stručnosti podívat, co tento soubor produktů přesně nabízí.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

22. června 2016 | Komentáře: 0

Problematické produkty a služby v promování prostřednictvím PPC kampaní v Skliku a Adwords

Rubrika: Výkonová reklama

Také vám se možná stalo, že jste při správě či vytváření online kampaní v PPC systémech Adwords a Sklik narazili na omezení či zamítnutí inzerátů nebo dokonce došlo k zakázání celého reklamního účtu z důvodu opakovaného nepovoleného, zavádějícího či lživého promování zboží či služby.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

1. prosince 2015 | Komentáře: 4

Reklamy v Gmailu oficiálně dostupné pro všechny inzerenty

Rubrika: Bleskovky

Od 1. září 2015 je možné v Google Adwords využít reklamy v Gmailu, které do teď byly v beta testování (pod názvem Gmail Sponsored Promotion). Díky novému formátu oslovíte uživatele prostřednictvím několika důmyslných možností cílení a vysoce účinného vzhledu v podobě e-mailové zprávy. Ta se zobrazí jako upoutávka, kterou lze rozkliknout do úplné reklamy. Reklama může být tvořena různými prvky sloužícími různým cílům, např. vložené video a obrázky, formulář, odkazy na volání nebo externí web apod.

image

Ukázka Reklamy v Gmail aplikaci - zdroj: adwords.blogspot.cz

Výhodou kampaní postavených na tomto formátu reklamy jsou určitě široké možnosti obsahového cílení, např. klíčová slova, témata a zájmy, publika, demografické údaje nebo třeba domény, ale i podle specifických kritérií - jako jsou zprávy ve vaší poštovní schránce nebo vaše minulé nákupy. Např. obdržíte mnoho zpráv o konkrétních výrobcích či službách a začne se vám zobrazovat reklama s nabídkou, která odpovídá danému tématu. To se samozřejmě děje automaticky, žádná osoba nemá přístup do konkrétního obsahu e-mailů.

Reklamy v Gmailu jsou samozřejmě omezené zásadami Google Adwords a několika technickými požadavky. Podrobnosti o možnostech reklam v Gmailu a jejich omezeních najdete na supportu.

Využitý zdroj

2. září 2015

Výkonová reklama: Jaké novinky přinesla první půlka roku 2015?

Rubrika: Výkonová reklama

Neustále dynamicky se rozvíjející oblast výkonnostní online reklamy přináší snad každý den nějakou novinku. Za první půlku roku 2015 by se jich dalo napočítat možná stovky, a tak jsem, při blížící se okurkové sezóně, vybral pár novinek, které mne zaujaly.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

30. června 2015 | Komentáře: 0