První pomoc pro PPC, sociální média, SEO a marketing na internetu od Sun Marketing

Profile

Lukáš Jirát

Mr. Proper


Do Sunu jsem přišel s cílem posunout na vyšší a případně až tu nejvyšší úroveň to, co dělám již 6 let. Tedy PPC kampaně a vše okolo nich. Na tom všem mě nejvíc přitahuje množství možností a jejich testování, které přibývají ne každý den, ale v podstatě každou hodinu. Snažím se věnovat skoro všem myslitelným sportům, od badmintonu, tenisu, fotbalu, běhu, k lyžování, jízdě na kole, u kterých si myslím, že mi všechny jdou báječně. Ostatní si to asi nemyslí. Zároveň organizuji každou chvíli turnaje, nerad prohrávám, což se vlastně skoro nikdy neděje. Motto je jasné: Uhneš klíči, uhneš míči.

Články

You Are The First, My Last, My Everything aneb konec Last clicku v Čechách

Rubrika: Výkonová reklama

Atribuce je proces, který přiřazuje zásluhy jednotlivým bodům či zdrojům na cestě k finálnímu cíli, nebo tedy konverzi. Obecně bere v úvahu všechny digitální kanály jako search kampaně, display, e-mailing, sociální media, odkazy, a podobně. Jak se s tím ale porvat v našich kampaních v Google AdWords?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

26. června 2017 | Komentáře: 0

#PBS17 ve filmovém módu

Rubrika: Odborná fóra

Na letošním Performance & Branding Summitu jsme opět nechyběli, nepřekvapivě, a přinášíme vám to nejdůležitější ještě pěkně za tepla. Z tepla za tepla. Tedy: Z vedra za tepla. Vlastně: Z brutálního největšího vedra in the history of vedro za tepla.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

1. června 2017 | Komentáře: 0

Dublin sem, Dublin tam, jejich whiskey já si dám

Rubrika: Bleskovky

V Evropské centrále Googlu v Dublinu se minulý týden konala akce s názvem EMEA Performance Summit. No a my jsme si v Sunu řekli, že tam tedy také někoho pošlem (když už přišla ta pozvánka). Ten vybraný jsem byl já (viz níže pod článkem). Velice poctěn a s pokorou jsem se v pondělí odpoledne přesunul z kanclu do Irska.

Nejsem si jist, jestli moje ovocná bunda byla úplně vhodně vybrána do hotelu, který nám Google zajistil. Pán v cylindru mě už dlouho do ubytování neuváděl a troufám si říct, že pokoje vypadaly přeci jen o něco málo lépe, než ty, které čekaly na kolegy v Ostravě na Marketing Festivalu.

image

Hotelová špeluňka

Ale k věci. Akce to byla podařená. Organizace, prostory, catering, přednášky první den i roundtably den druhý, všechno bylo na jedničku. První den, tedy přednáškový, se točil primárně kolem mobilů, RLSA, similar audiences, customer match, cross device a také ukázka nového looku Adwords, který dorazí na začátku příštího roku (snad). Po tomto bloku jsme se s naším Google člověkem, Adamem Nosálkem, šli mrknout i do prostorů, které byly pro ostatní smrtelníky uzavřené (skluzavky tam nemají, ale kulečník ano).

image

Výhled z Google terasy

Večerní afterparty v klubu Sophie´s s nejlepším zpěvákem ever byla také velmi záživná. Mimochodem, kdo ho pozná a identifikuje, má u mě panáka irské whiskey.

image

Kdo jsi!

Druhý den proběhly již zmiňované roundtably, tedy diskuze s projektovými manažery Googlu o službách, produktech a budoucnosti. I nějaké zajímavé novinky byly řečeny, bohužel jsou tajné, takže pardon.

A to je vše, tak jen víc takových akcí, příští lokalitu bych viděl například Googleplex.

27. října 2016

Není trenér jako trenér ej kej ej rozhovor s trenéry nejen o trenérství

Rubrika: Ostatní

Vypustili jsme pár dotazů k certifikovaným trenérům Googlu u nás, i u našich východných susedov. Nic záludného, poněvadž v tom případě by určitě nikdo na nic neodpověděl. Takže - Michal Stín, Peter Jakuš, Věrka Koukalová, Karel Pařízek, Petra Větrovská, Honza Tichý, André Heller, Ondra Sláma a naše domácí Verča Brindzová - podium je vaše..

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

6. října 2016 | Komentáře: 0

5 let Adformu v ČR. Nemohli jsme vynechat

Rubrika: Odborná fóra

7. 6. 2016 jsme se vydali navštívit konferenci Adformu k příležitosti jejich 5leté existence v ČR. Jednalo se především o souhrn všeho, co se za tuto dobu událo, a jak by mohla vypadat budoucnost v programatickém nakupování online reklamy.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

20. června 2016 | Komentáře: 0

Summit, e-shopisti, Čepího hnízdo aneb Seznam fakt končí? #ESS16

Rubrika: Odborná fóra

Jak vypadal první ročník E-shop Summitu z pohledu řadového vojína ze Sunu? Kdo všechno na akci vystoupil? Co důležitého bylo na přednáškách řečeno? Našli jsme saunu? Jaké to bude v roce 2020? A jak je to tedy s tím Seznamem?

  • Celkový průměr hodnocení: 4.33 z 5
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33

5. dubna 2016 | Komentáře: 0

Co jste možná (ne)věděli o Google Analytics a (ne)báli jste se zeptat

Rubrika: Výkonová reklama

Víte, jak je to vlastně s cookie lištou? Co referral spam? Že existuje parametr utm_id a je více než použitelný? Co a nač jsou kohorty? Že Google vydal rozšíření pro Google Analytics? Pokusil jsem se vytáhnout pár věcí, které se týkají Google Analytics a budu doufat, že si z toho každý najde alespoň jednu novotu.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

23. března 2016 | Komentáře: 0

Drafts & Experiments v AdWords

Rubrika: Bleskovky

V AdWords je nyní ve vybraných účtech dostupná novinka Drafts čili Koncepty.

Díky nim můžeme nyní jednoduše testovat změny v nastavení, změřit výsledky, a pokud budou pro nás pozitivní, tak je rovnou také aplikovat do kampaní.

Vezměme si, že chceme zkusit navýšit bid na mobily nebo zkusit jinou bid strategy pro kampaň, ale nejdříve bychom chtěli otestovat, jak se změny budou chovat.

Díky Drafts & Experiments můžeme vytvořit koncept neboli kopii existující kampaně, nastavit změny, které chceme otestovat, a poté z konceptu kampaně vytvoříme experiment, kde nastavíme, jakým podílem se bude dělit rozpočet mezi existující kampaň a experimentální kampaň. Nastavíme si období, po jaké chceme mít experiment spuštěný, a můžeme spouštět.

Pozor - funkce je zatím dostupná pouze pro "search" kampaně.

image

Kde funkci najdete? Musíte být na úrovni (vyhledávací) kampaně

image

Vyhodnocení experimentu

Další přínosná novinka, která nám ulehčí rozhodování, co spustit, co ne a jak naše kampaně opět o něco vylepšit.

2. února 2016