První pomoc pro PPC, sociální média, SEO a marketing na internetu od Sun Marketing

Profile

David Brenner

Dejf


K SEO jsem se dostal přes kódování a webdesign a tyto technické znalosti se snažím při optimalizaci pro vyhledávače uplatňovat. Na mé práci mě baví rozmanitost činností, které k ní patří a tempo jakým se obor rozvíjí. Jak v práci, tak i v životě se snažím vyhýbat povrchním řešením. Jsem hudební geek. Rád za svými oblíbenými kapelami vyrazím i do zahraničí. Ve volném čase chodím běhat, hraju šachy v klubu nebo náhodně lajkuju vtipné věci na sociálních sítích. Také vařím, ale výlučně bez masa. Pivo? Může být.

Články

Proč a jak zrychlit web?

Rubrika: SEO

Rychlé webové stránky výrazně zlepšují uživatelský prožitek. Doba načítání stránek má navíc vliv na pořadí přirozených výsledků vyhledávání na Seznamu a na Googlu a je také součástí hodnocení kvality stránek (Quality Score) v PPC reklamě. V době, kdy počet uživatelů na mobilních zařízeních překonal počet uživatelů na desktopech, je čím dál důležitější, aby se stránka načetla rychle - ať už je dostupné připojení jakkoli kvalitní. Jak na to?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

6. dubna 2017 | Komentáře: 0

Na AMP verze stránek začínají směřovat i odkazy mimo Google SERP

Rubrika: Bleskovky

Facebook, Twitter nebo LinkedIn jsou dalšími médii, které ze svého obsahu začínají odkazovat na stránky ve formátu Accelerated Mobile Pages (AMP).

Technologie AMP umožňuje nasadit tzv. AMP verze webových stránek, které se díky přísnější specifikaci pro HTML a JavaScript načítají mnohem rychleji na mobilních zařízeních. Princip výrazného zrychlení takto načítaných webových stránek spočívá v maximální redukci systémově náročných obsahových prvků. Google potom pro rychlejší načítání používá speciální Google AMP Cache.

Nasazení AMP se v současnosti doporučuje zejména zpravodajským serverům. Plán rozvoje formátu však ukazuje, že by se jeho použití mohlo rozšířit i na další typy webových stránek. AMP obsah potom Google ve výsledcích vyhledávání označuje ikonkou blesku zobrazenou před popisem výsledku vyhledávání.

image

AMP Stránky v Google SERPu

28. února 2017

Konference UX z praxe 2017

Rubrika: Odborná fóra

Na konferenci UXZ jsem šel hlavně pro to, abych si rozšířil obzory. Cíle SEO a UX se při tvorbě webu často prolínají a například při návrhu informační architektury webu je nutné využít to nejlepší z obou oborů. Je přece ve vašem zájmu stavět web tak, aby byl dobře dohledatelný (SEO) a zároveň snadno použitelný (UX), no ne?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

7. února 2017 | Komentáře: 0

Google bude pomalu přecházet na mobile first index

Rubrika: Bleskovky

O tom, že Google vytvoří oddělený index pro mobilní verze webových stránek, se nějakou dobu mluví. Příklon vyhledávače k tomuto trendu oficiálně představil Gary Illyes na konferenci Pubcon. Zatím není oznámen oficiální termín nasazení, ale už teď je podle Garyho jasné, že mobilní index bude pro Google primárním.

Index desktopových webů nebude údajně tak často aktualizován a webmasteři by si proto měli dávat pozor na to, aby na mobilních verzích webů byly všechny podstatné informace. Ideálně stejné, jako na desktopové verzi. Často se totiž stává, že informace na mobilních verzích webů jsou kvůli omezeným možnostem zobrazování značně redukované.

image

O mobile first indexu už se živě diskutuje na twitteru

14. října 2016

Jaké bylo WebExpo 2016 + rozhovor se Stevenem van Vessumem o SEO

Rubrika: Odborná fóra

Jako každý rok nabídlo i letos Webexpo pořádnou porci inspirace pro webdesignéry, developery a všechny ostatní lidi, kteří se kolem webů motají. Své přednášky jsme si tam našli i my. Dozvěděli jsme se například jak využít scénáristický koncept k prezentaci produktu a jakým UX failům v návrhu mobilního webu předcházet. V závěru článku přinášíme rozhovor se Stevenem Van Vessumem o SEO.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

4. října 2016 | Komentáře: 0

Chrome bude označovat některé stránky běžící na HTTP jako nezabezpečené

Rubrika: Bleskovky

Od ledna příštího roku začne internetový prohlížeč Google Chrome označovat webové stránky, které běží na protokolu HTTP a pracují s hesly nebo údaji kreditních karet, jako nezabezpečené. Tento údaj bude viditelný v poli pro vkládání URL adresy podobně, jako je zde dnes vidět zelená ikonka zámečku v případě HTTPS stránek.

image

Zdroj: http://blog.chromium.org/2016/09/moving-towards-more-secure-web.html

Informace o tom přinesl oficiální blog projektu Chromium. Google tak chce majitele webových stránek více motivovat k tomu, aby přešli na zabezpečený protokol HTTPS. Již v roce 2014 Google oznámil, že protokol HTTPS patří mezi signály, které ovlivňují řazení výsledků vyhledávání.

12. září 2016

Strukturovaná data + JSON-LD = VSL

Rubrika: SEO

Strukturovaná data jsou posledních pár let jedním z hlavních témat technického SEO. Nyní si je můžete nasadit bez zasahování do zdrojového kódu přes Google Tag Manager. Jak na to?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

23. srpna 2016 | Komentáře: 0

SEO Restart 2016: Od klíčových slov k tématům

Rubrika: Odborná fóra

Letošní ročník největší konference o SEO v ČR nabídl zkušené řečníky i zajímavá témata. Mluvilo se o technickém SEO, tvorbě obsahu, analytických nástrojích i o přístupu vyhledávače, Seznam.cz. Přednášky, které byly z mého pohledu nejzajímavější, shrnuji v následujícím článku.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

22. června 2016 | Komentáře: 0