První pomoc pro PPC, sociální média, SEO a marketing na internetu od Sun Marketing

Profile

Filip Škaloud

filip.skaloud (at) sunmarketing.cz

Články

Jít na Facebook za každou cenu a spálit se

Rubrika: Sociální média

Co když jste firma, která dělá dobře svoji práci, ale v sociálních sítích se to nijak neprojevuje? Co když na svou stránku horko těžko naženete nějakých 113 fanoušků a u vašich příspěvků se objeví jedna interakce za týden? Pominu možnost, že sdílíte nekvalitní obsah - očividně čtete oborové blogy, takže vám jeho tvorba nedělá problém. Pes může být zakopaný hlouběji. Pojďme ho vykopat.

  • Celkový průměr hodnocení: 3.0 z 5
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0

2. července 2013 | Komentáře: 1

Svoboda! Facebook ruší 4 zásadní omezení cover fotek

Rubrika: Bleskovky

Zákaz informace o ceně či výši slevy, nemožnost udat své kontaktní údaje nebo graficky odkázat na funkcionality Facebooku... pravidla pro cover fotku, která jste jako správci firemních stránek chtě nechtě museli dodržovat.

Až do dneška.

Na SocialBakers vyšel před pár minutami článek, který informuje o novinkách v pravidlech. Nebo spíše v pravidle - zůstalo totiž jedno jediné, a to nutnost vejít se s textem do 20 % celkové rozlohy obrázku.

Vzhledem k tomuto pravidlu stále zůstává použití všech nově povolených možností prakticky nemožné, jako vstřícný krok Facebooku ke správcům stránek se nám to ale líbí!

21. března 2013

Facebook spouští Graph Search

Rubrika: Bleskovky

Mluvilo se o tom, psalo se o tom, teď se to děje. Facebook představil, jak vypadá vyhledávání v jeho pojetí. Nesnaží se přímo konkurovat Googlu, to vidím jako správný první krok.

Osobně si nedokážu představit, že lidé začnou například oblíbené restaurace svých přátel hledat s pomocí Graph Search místo toho, aby se jich prostě zeptali. Ale třeba se pletu.

Co se mi naopak líbí, je možnost vypsání výsledků vyhledávání mimo okruh přátel. Facebook to demonstruje na následujícím vyhledávacím dotazu: Restaurace v New Yorku, které se líbí absolventům Amerického kulinářského institutu.

Na Graph Search si budeme v České republice muset ještě pár dní počkat, ale myslím, že to bude stát za to.

Podrobné informace o Graph Search si můžete přečíst například na Technetu.

17. ledna 2013

Integrovaná komunikace na Facebooku pro Auto Kelly

Rubrika: Případovky

Se společností Auto Kelly, a. s. dlouhodobě spolupracujeme v oblasti marketingu v sociálních sítích. Když jsme rozjížděli Facebook page, navrhli jsme klientovi integrovanou komunikaci, ve které jsme skloubili správu stránky, soutěžní aplikaci a podporu výkonovou reklamní kampaní. V případové studii se můžete seznámit s výsledky.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

12. prosince 2012 | Komentáře: 0

Role agentury ve správě Facebook page

Rubrika: Sociální média

Zastávám názor, že správu stránky na Facebooku není možné plně outsourcovat. Nikdo v agentuře nezná vaši společnost natolik, aby kolem ní sám dokázal vybudovat kvalitní fanouškovskou základnu a té nabídl interakci na odpovídající úrovni. I přesto však může agentura sehrát ve vašem social media marketingu důležitou roli...

  • Celkový průměr hodnocení: 4.75 z 5
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75

15. ledna 2013 | Komentáře: 0

Odkud by měla vycházet vaše strategie pro sociální sítě?

Rubrika: Sociální média

Někdo řeší aktivity v sociálních sítích tak moc, až je postupně oddělí od jádra svého podnikání. Sociální sítě přitom (většinou) nejsou místem, kde se kolem značek utváří nové komunity. Jsou místem, kde se sdružují komunity již existující. Zastávám názor, že strategie pro sociální sítě by měla vzniknout s cílem vybudovat komunitu, jejíž existence se až poté na sociálních sítích promítne. Proč?

  • Celkový průměr hodnocení: 3.67 z 5
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67

13. listopadu 2012 | Komentáře: 0

Jak jsme Rolbovali

Rubrika: Ze života Sunu

Začátkem července - ano, je listopad, ale co - jsme vyrazili na další z našich vyhlášených teambuildingů. Bylo. To. Famózní! Všechno začalo několik týdnů před odjezdem, kdy jsme přes Tripadvisor hledali exotická místa pro firemní akce. Místa honosící se špičkovou kvalitou služeb, ideálně saunou a minimálně padesátimetrovým vyhřívaným bazénem. Naše volba padla na krkonošskou Chatu Rolba.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

8. listopadu 2012 | Komentáře: 0

Existuje ideální správce stránky na Facebooku?

Rubrika: Sociální média

Student VŠE, který dorazí na tři hodiny denně. Asistentka marketingového ředitele, která do fanoušků pálí příspěvky hlava nehlava ve své půlhodinové pauze na oběd. Marketing manager, který Facebookem pohrdá, protože mu tam "všichni posílaj pozvánky do těch debilních aplikací". Ne, ne, ne. Chcete kvalitně spravovanou Facebook page? Sežeňte si kvalitního správce. Správce, který...

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

18. září 2012 | Komentáře: 4

Kašlete na Facebook Insights. Jsou k ničemu

Rubrika: Sociální média

Kecám. Chtěl jsem jenom získat vaši pozornost. Věc se má zcela opačně. Chcete svou firemní stránku na Facebooku spravovat opravdu dobře? Pak se řiďte jedním ze základních pravidel copywritingu - zjistěte, s kým máte tu čest. S kým mluvíte. Jak na to? Nemůže to být snazší...

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

21. srpna 2012 | Komentáře: 0

Psaní for dummies: 5 zásad tvorby pompézního článku

Rubrika: Kreativita

Jednou za měsíc si na sebe upletu bič a slíbím, že napíšu nový článek. Teoreticky bych ho měl vypálit od boku s prstem v nose a nohama na stole, vždyť mě psaný projev už nějakou dobu živí. Málokdy se ale tímhle stylem doberu k textu, na který bych mohl být pyšný. A tak ačkoli nejsem fanouškem pravidel, směrnic, předem daných postupů a dalších překážek kreativity, naučil jsem se tvořit podle pěti zásad. Zásad, které pomohou zlepšit i vaše psaní. První z nich je...

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

10. července 2012 | Komentáře: 4

Firmy v sociálních sítích - co přinesla pražská konference?

Rubrika: Odborná fóra

Když jsem dostal nabídku zúčastnit se celodenní konference Firmy v sociálních sítích, dlouho jsem neváhal. Zvučná jména v seznamu přednášejících, zajímavá témata a možnost prohloubit znalosti v oboru - kdo by to nebral? Ze školní lavice už jsem sice vyrostl, ale psát si poznámky ještě zvládám. Proto si níže můžete přečíst, co zajímavého konference #FSS přinesla.

  • Celkový průměr hodnocení: 3.33 z 5
  • 3.33
  • 3.33
  • 3.33
  • 3.33
  • 3.33

12. června 2012 | Komentáře: 0

Správa Facebook stránky Matrace VEGAS

Rubrika: Případovky

Jedním z našich slovenských klientů je výrobce a prodejce ortopedických matrací Vegas. Jak jsme si poradili se správou jeho facebookové stránky? Podívejte se níže na případovou studii.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

15. května 2012 | Komentáře: 0

Nápad je základním kamenem úspěchu. Kde se dá vytěžit?

Rubrika: Kreativita

Skvělé nápady se neválí po zemi jako Britové v centru Prahy v pět hodin ráno. Stačí však jít jim trochu naproti a snadno přijdete s něčím opravdu výjimečným. S něčím, co probere vaše zákazníky z letargie a zajistí marketingovému oddělení konkurence pozvánku na kobereček za to, že s tím nepřišlo dřív. Kde takové Nápady s velkým en hledat? Zkuste využít sílu kolektivního myšlení při brainstormingu. Poradím vám, jak z něj vydolovat maximum.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.75 z 5
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75

25. dubna 2012 | Komentáře: 0

Jak SK Slavia Praha vylepší váš marketing na Facebooku

Rubrika: Sociální média

Spousta firem bere Facebook útokem jen proto, že "konkurence je tam taky". Jste chytřejší a je vám jasné, že to není cesta k úspěchu? Pak se inspirujte fotbalovou Slavií a vystavte svůj social media marketing na stejných třech pilířích, na kterých nedávno stavěla svou hru. Pojďme se na ně podívat!

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

27. března 2012 | Komentáře: 0

Seznamte se s Facebook Timeline pro firemní stránky

Rubrika: Sociální média

Dočkali jsme se - Facebook spouští Timeline (historii) pro firemní stránky. Co všechno bude ode dneška jinak? Pojďme se na to podívat.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

29. února 2012 | Komentáře: 2

Patero facebookových prohřešků, které vám fanoušci dají sežrat

Rubrika: Sociální média

Většinou se vám snažím poradit, co při správě Facebook page dělat. Dnes to vezmeme z té temné strany (pardon, nedávno jsem viděl Star Wars). Vaše stránka může mít všechny předpoklady úspěchu, ale stejně budete fanoušky zavrženi. Kdy? Když uděláte jednu nebo více z těchto chyb.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

21. února 2012 | Komentáře: 2

Facebook Timeline pro firmy je na spadnutí

Rubrika: Bleskovky

Vypadá to, že jsme se dočkali - Facebook hodlá podle všeho na konferenci v New Yorku (29. února) představit Timelinu pro firemní stránky.

Informoval o tom server AdAge.com.

Co to bude znamenat pro správce Facebook pages? Osobně se těším na možnost přidávání obsahu s absolutní časovou volností (AdAge uvádí například Coca-Colu, která by si do historie mohla napsat k roku 1892 své založení) a jsem zvědavý, jak moc odnesou nový vzhled pages stávající vstupní záložky.

16. února 2012

Staráte se o Facebook page? Jděte na to lidsky

Rubrika: Sociální média

"Pište na Facebook ve čtvrtek, sdílejte fotky v úterý, zásadně nic nedělejte v sobotu..." Kdo se v tom má vyznat? Kdybyste se při správě Facebook page řídili všemi radami, které na internetu najdete, budete jako pes snažící se dohonit vlastní ocas. Zmatení a neúspěšní. Jak z toho ven?

  • Celkový průměr hodnocení: 3.0 z 5
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0

24. ledna 2012 | Komentáře: 0

Podpora Facebook page se zaměřením na relevantnost fanoušků

Rubrika: Sociální média

Donedávna se marketingové aktivity na Facebooku točily hlavně kolem počtu fanoušků. Kolik jich získáme tímhle, najdeme další tamhle, proč jich máme tak málo? Všichni "jeli" v kvantitě a na kvalitu se nikdo moc neohlížel. Časy se však mění a lidé si začínají uvědomovat, že pro efektivní social media marketing potřebují fanoušky aktivní, ne takové, kteří jednou kliknou a už se nevrátí. Proto jsem pro vás připravil několik tipů, jak na svou stránku přivedete relevantní uživatele.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

13. prosince 2011 | Komentáře: 0

Sunní dobývání Moravy

Rubrika: Ze života Sunu

Už to vypadalo, že z letošního podzimního teambuildingu nic nebude, když nám v Outlooku přistál mail s předmětem Morava 2011! A protože hromadné maily není radno ignorovat, zabalili jsme pantofle, kartáčky a kedlubny a vyrazili do centra Mikulova.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

12. prosince 2011 | Komentáře: 3

Kdy bude monitoring Facebooku opravdu efektivní?

Rubrika: Sociální média

O důležitosti monitoringu není pochyb. Pokud nevíte, jak se o vás mluví, můžete na smýšlení zákazníků o vaší firmě nebo jejích produktech těžko reagovat. K jeho opravdu efektivnímu využití však podle mého názoru něco chybí. A může za to Facebook...

  • Celkový průměr hodnocení: 3.67 z 5
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67
  • 3.67

15. listopadu 2011 | Komentáře: 0

Socialbakers sbírají data z Google +

Rubrika: Bleskovky

Analytici ze Socialbakers zařadili mezi sledované sociální sítě Google +.

Zatím jde jen o beta verzi, ale brzy se snad dočkáme verze ostré. Socialbakers jedou!

21. října 2011

Facebook umožňuje označování lidí, které nemáte v přátelích

Rubrika: Bleskovky

Jako součást velkých změn, které Facebook v poslední době provádí, přibyla možnost označovat v příspěvcích uživatele, které nemáte v přátelích.

Označeným uživatelům přijde upozornění, aby si vašeho příspěvku všimli a mohli reagovat.

Nová funkce koresponduje se směrem, kterým se Facebook vydal se zavedením subscribe buttonu. Jeho původní podstata - propojení lidí, které znáte z offline světa - tak pomalu ustupuje do pozadí na úkor "jednostranných" vztahů, na jejichž principu fungují např. Twitter a Google +.

7. října 2011

Proč aplikace na plánování příspěvků sníží jejich EdgeRank

Rubrika: Sociální média

Při správě firemní Facebook page se vám dřív nebo později stane, že budete potřebovat zveřejnit důležitou informaci, ale zrovna nebudete on-line. V takovém případě nejspíš sáhnete po jedné z aplikací na plánování příspěvků. Je to ale vhodné řešení? Čtěte dál a dozvíte se, proč není.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.67 z 5
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67

4. října 2011 | Komentáře: 5

5 tipů, které vyšperkují vaši stránku na Facebooku

Rubrika: Sociální média

Zvládnout komunikaci na Facebooku po technické stránce je jedna věc, zvládnout ji po stránce obsahové věc druhá. Pokud cítíte, že se vaší Facebook Page nedostává tolik pozornosti, kolik by si zasloužila, čtěte dál. Možná zjistíte, že od opravdu efektivního využití Facebooku vás dělí jen pár řádků textu...

  • Celkový průměr hodnocení: 4.33 z 5
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33

15. září 2011 | Komentáře: 3

Krize a reklama? Nepredikujte, místo toho řekněte, jak na tom jste!

Rubrika: Bleskovky

Také máte pocit, že v souvislosti s krizí všichni mluví, předvídají a jen málokdo zmíní, jak její účinky skutečně pociťuje? Přečtěte si komentář osoby nejpovolanější - ředitelky Sun Marketingu Zuzany Mottlové Čtěte zde!

image

Sloupek Zuzany Mottlové

17. dubna 2009

Google Univerzita: Grafická reklama AdWords a Google Analytics

Rubrika: Bleskovky

Zúčastnili jsme se Google Univerzity o pokročilé analýze webu, využití grafických a gadgetových reklam a dalších metodách internetového marketingu - a byl to užitečně strávený čas, protože jsme měli možnost podívat se na naši praxi z jiné perspektivy. Odnesli jsme si spoustu podnětů. Naši klienti se tak mohou těšit na další nové nápady a ještě odbornější konzultace. Více na blogu Google.

11. června 2009

O víkendu se k internetu připojuje o pětinu více lidí

Rubrika: Bleskovky

Čeští uživatelé stále více surfují po internetu i o víkendech a stráví tím více času než v minulosti. Víkendových návštěvníků internetu přibylo od loňského roku 18 %, už jich je 1,8 milionu. Doba na internetu strávená se podle výzkumu společnosti Mediaresearch prodloužila o 25 % na hodinu a tři čtvrtě.

Celková velikost české internetové populace vzrostla od loňska na 4,76 milionu. Drtivá většina z nich se připojuje z domova, klesá počet lidí, kteří se připojují z práce. Necelých 25 % uživatelů přichází na internet ze škol. Článek přinesl server Marketing & Media.

16. května 2008

Stále více Čechů má vysokorychlostní internet

Rubrika: Bleskovky

V současné době disponuje rychlým připojením k internetu přes ADSL zhruba každý dvacátý obyvatel. Hlavní poskytovatel této služby, společnost Telefónica O2, registrovala na konci minulého roku přibližně 470 tisíc zákazníků. Na další operátory podle údajů sdružení Internet pro všechny připadalo 23 tisíc uživatelů.

V rozšíření vysokorychlostního připojení jsme tak předstihli např. Polsko, které mělo na konci roku 4,75 přípojky na 100 obyvatel. Ze zemí bývalého východního bloku však stále vede Estonsko s 10 % pokrytím. Největší rozšíření vysokorychlostního internetu, je ve Finsku, kde připadá na sto obyvatel 23,7 přípojky. Následuje Francie a Norsko.

Dynamika růstu se ovšem zpomaluje. Prvních sto tisíc potenciálních zájemců o ADSL získali operátoři za necelé 2 roky, druhou za 9 měsíců a třetí již za pouhých 5 měsíců. Zatím poslední, pátou stovku, už ale sbírali opět 8 měsíců. Hlavním důvodem je nízká vybavenost domácností počítači a konkurence v podobě bezdrátových Wi-Fi sítí. Řada lidí si rovněž pořizuje mobilní internet, jehož rychlost se neustále zvyšuje. Článek vyšel na webu Internet pro všechny.

4. června 2007

Sledovanost TV klesá!

Rubrika: Bleskovky

Podle mediální agentury ARBOmedia sledovanost televize v tuzemsku od roku 2002 klesá, ale je to jen dočasná záležitost. Důvodem letošního poklesu je nejen nadprůměrně pěkné počasí, ale také příliš podobná nabídka televizních stanic.

Vliv na současnou situaci má i trend, podle kterého vzrůstá zájem lidí i o jiné aktivity, například více využívají internet. Na sledovanosti přitom závisí i zisky komerčních stanic z reklamy.

Poklesu jsou si vědomy i soukromé televize. "Tento pokles je v České republice výjimečný, protože přesahoval deset až 12 procent. Je to absolutní výjimka v celé Evropě. Myslím, že to pocítily všechny televize," citovaly nedávno Hospodářské noviny výkonného ředitele Primy Petra Chajdu.

Podle marketingového ředitele mediální agentury ARBOmedia Štěpána Woldeho si za nynější situaci mohou televizní stanice samy. Podle něj totiž divák nemá již delší dobu z čeho moc vybírat. Televize nabízí a nabízely stejné formáty, jako například původní televizní seriály. Celý článek si můžete přečíst na serveru iHNed.cz.

15. června 2007