Minulý týden jsme s Adél vyrazily na 7. Copycamp, který se tentokrát konal na Žižkově v kině Aero. Deset přednášek více či méně zaměřených na copywriting a spousta informací z praxe. To nás baví!
Copycamp 2014, Copycamp 2015, Copycamp 2016... Téhle konference se prostě účastníme rády a nemohly jsme vynechat ani tuto akci. A víte co? Příští Copycamp by měl být ještě letos v prosinci, takže se začínáme těšit už teď. Dneska se s vámi ale podělíme o to, co se nám líbilo nejvíc na tom aktuálním.
Pavel Martinovský nám ukázal, jak jim změny v obsahu webu klienta zaměřeného na stěhování pomohly zvýšit konverzní poměr a snížit bounce rate. Jak se mu to povedlo? Ve zkratce - doplněním obsahu tématy, která zákazníci řeší na zákaznickém servisu, přidáním informačních stránek, vylepšením navigace, prolinkováním obsahu a úpravou vzhledu jednotlivých stránek. Jednoduché? Aby tohle svedl i váš copywriter, je nutné, aby měl aspoň nějaký vhled i do oblastí socialu, UX, SEO, PA i webové analytiky. To už je trochu těžší úkol.
Abyste oslovili co nejlépe čtenáře svých newsletterů, dívejte se na rozesílané e-maily jako na obálky časopisů. To aspoň radí Vladislav Bureš. Ukázal nám několik řešení newsletterů společností, které je dělají dobře. A co je spojuje? Copywriter, který je psal, měl možnost vyzkoušet si produkty nebo služby na vlastní kůži a může tak psát opravdu z vlastní zkušenosti. Na obsahu je to pak znát. Vypusťte copywritery do světa a nenuťte je stále sedět u počítače. Cenná rada na závěr pro okamžité zvýšení open rate – promazejte databázi od e-mailových adres, které dlouhodobě neotevírají vaše zprávy.
Zlatá slova, která bychom měli všichni dodržovat, bohužel se to v praxi často nedaří. Viola Kratochvílová z Picards nám ukázala, že pravidla pro copy a UX se od sebe příliš neliší. Co jsme si odnesly?
Mrkněte na seznam věcí, ve kterých se můžete na tvorbě textů vyřádit, přesto jsou v copywritingu často opomíjena:
Dušan Murčo, který vede český Martinus, představil několik kampaní, které se svým týmem vymysleli. Nejvíc nás baví jejich Den nepřečtených knih a Mezinárodní den darování knih, který se značkou spojují. Mají k nim skvělá videa i zábavný merchandise. Bezva inspirace, pokud ze své značky chcete udělat skutečný lovebrand.
Vytvořit značku pro lyžařskou školu, když nesnášíte zimu a lyžování, není nic snadného. Richard Dobiáš se s tím ale popral skvěle. Ve své přednášce nám ukázal, jak pomáhal založit novou lyžařskou školu Zajda. Jeho postup:
Zajda se mu prostě povedl. A kdyby pro mě zima neznamenala věčnou nenávist, tak si na Vysočinu do téhle školy taky zajedu.
Sleva, výprodej, exkluzivní… na dotaz, kdo tahle slova už někdy použil, se přihlásila většina rukou v sále (a kdo se nepřihlásil, tak stejně kecá). Petra Dolejšová nám poradila, jak účinně vyloučit právníky ze svého pracovního života:
Tolik k přednášce Pavla Novotného.