Na letošním Performance & Branding Summitu jsme opět nechyběli, nepřekvapivě, a přinášíme vám to nejdůležitější ještě pěkně za tepla. Z tepla za tepla. Tedy: Z vedra za tepla. Vlastně: Z brutálního největšího vedra in the history of vedro za tepla.
Performance & Branding Summit 2017
Jelikož se akce konala v kině Dlabačov, tak celá akce byla tematicky zaměřená filmově, a téměř každou přednášku uvedla krátká scénka z českého filmu. Docela zábavné. Jakoby.
Celým dnem prováděli Petr Houzar a Petra Brodilová z Googlu, myslím, že se toho zhostili se ctí a grácií. Jo a mimochodem, Petr má spoustu digitálních ocenění, kdybyste to náhodou nevěděli, tak si přál, aby to bylo připomenuto kdekoliv a kdykoliv když ho někdo zmíní.
Ale pojďme to vzít pěkně popořadě. Program byl následující:
- Místo: Kino Dlabačov
- Dopoledne: Performance a menší vedro
- Odpoledne: Branding a větší vedro
- Neustále: Dotazy na Shopping na Slovensku v podstatě ke každé přednášce (odpověď: nebude)
Dopolední část – PERFORMANCE
- Data-Driven atribuční model je zatím možné využít jen pro search a shopping kampaně, ale především k jeho použití potřebujeme minimálně 600 konverzí a 15 000 prokliků za měsíc. Díky za nic.
- Vylepšené eCPC je v tuto chvíli pouze u 2 účtů v ČR, a jeden z nich je Notino, takže pokud jste zaznamenali nějaké anomálie co se týká průměrné CPC, tak to rozhodně nebude přechodem na rozšířené eCPC. Leč nezoufejme, dočkáme se v druhé polovině června. Jsme napnuti!
- Kvalitně udělaný mobilní web se načte do 5 vteřin. Nevim, dál.
- DSA kampaně již využívají ETA inzeráty. A také se dají vytvářet pomocí jednoduchého feedu. Díky a určitě zkusíme.
- Inzerce farmaceutik dle ČR zákonů a ne dle Googlu jako doposavad – od června možno. Díky a 3 x hurá, hurá, hurá!
- Při expanzi se zaměřte především na výběr trhu, trendy a konkurenci v dané zemi. Bạn đã nói gì? tốt.
Odpolední část – BRANDING
- YouTube stále roste. Nemám slov.
- Při optimalizaci YouTube kampaní nepřekrývejte cílení a vysoké VTR (View Through Rate) není vždy správně. To se hodí a dávejme na to pozor.
- V AdWords jsou dva nové sloupce „Unique users“ a „Avg. impr. freq. per user“. Zatím pouze na úrovni kampaní. Sloupce všude kam se podíváš.
- Reklama na YouTube zvyšuje hledanost brandu v průměru o 13%. Údajně.
- Cílem videokampaní není kliknutí, ale předání sdělení. Sdělte, nasdílejte či předejte toto sdělení svým klientům.
- Využíváte možnost přidat seznam uživatelů, kteří zhlédli vaše video jako RLSA do svých search kampaní? Ne? A není to škoda?
- Bumper Ads se nakupuje na CPM, nezapomínejte na to. To jen kdybyste nevěděli. Náhodou.
- End-screen lze přidat pouze k videím dlouhým minimálně 25s. Ne, k bumperu to nedáte.
- Cílení na YouTube na základě klíčových slov ve vyhledávání. Ze sekce „chystá se“.
- Nové Smart Display Campaign spustíte pouze za předpokladu minimálně 50 konverzí v Display kampaních, nebo 100 konverzí v Search kampaních. Ale prý fungují superskvěle, tak zkusme.
- Když v reportu Umístění vidíte „anonymous“ jsou to většinou prémiové weby, které nechtějí být zobrazeny konkrétně v reportu AdWords. Z pochopitelných důvodů. Nebuďte nevěřící Tomášové.
- Zahrňte CRM do sběru uživatelských dat. Přece nechcete zasáhnout téhož uživatele různým reklamním sdělením v různém nákupním cyklu. To by byl epic fail!
SUN + Google = VSL
Cením délku přednášek, kdy i při těch méně zábavných (samozřejmě taková žádná nebyla, ale kdyby náhodou) jste neměli čas usnout.
Letošní ročník byl hodně o automatizaci a komplexitě a podvečer o komunitě.
Odnesli jsme si pár nových poznatků, pár starších poznatků, které oprášíme, a budeme se těšit na další ročník.
Na PBS chodíme pravidelně, koukněte na reporty z ročníků 2016, 2015 i 2014.