#PBS17 ve filmovém módu

Digichef

Na letošním Performance & Branding Summitu jsme opět nechyběli, nepřekvapivě, a přinášíme vám to nejdůležitější ještě pěkně za tepla. Z tepla za tepla. Tedy: Z vedra za tepla. Vlastně: Z brutálního největšího vedra in the history of vedro za tepla.

Performance & Branding Summit 2017

Jelikož se akce konala v kině Dlabačov, tak celá akce byla tematicky zaměřená filmově, a téměř každou přednášku uvedla krátká scénka z českého filmu. Docela zábavné. Jakoby. Celým dnem prováděli Petr Houzar a Petra Brodilová z Googlu, myslím, že se toho zhostili se ctí a grácií. Jo a mimochodem, Petr má spoustu digitálních ocenění, kdybyste to náhodou nevěděli, tak si přál, aby to bylo připomenuto kdekoliv a kdykoliv když ho někdo zmíní.

Ale pojďme to vzít pěkně popořadě. Program byl následující:

  • Místo: Kino Dlabačov
  • Dopoledne: Performance a menší vedro
  • Odpoledne: Branding a větší vedro
  • Neustále: Dotazy na Shopping na Slovensku v podstatě ke každé přednášce (odpověď: nebude)

image

Dopolední část – PERFORMANCE

  • Data-Driven atribuční model je zatím možné využít jen pro search a shopping kampaně, ale především k jeho použití potřebujeme minimálně 600 konverzí a 15 000 prokliků za měsíc. Díky za nic.
  • Vylepšené eCPC je v tuto chvíli pouze u 2 účtů v ČR, a jeden z nich je Notino, takže pokud jste zaznamenali nějaké anomálie co se týká průměrné CPC, tak to rozhodně nebude přechodem na rozšířené eCPC. Leč nezoufejme, dočkáme se v druhé polovině června. Jsme napnuti!
  • Kvalitně udělaný mobilní web se načte do 5 vteřin. Nevim, dál.
  • DSA kampaně již využívají ETA inzeráty. A také se dají vytvářet pomocí jednoduchého feedu. Díky a určitě zkusíme.
  • Inzerce farmaceutik dle ČR zákonů a ne dle Googlu jako doposavad – od června možno. Díky a 3 x hurá, hurá, hurá!
  • Při expanzi se zaměřte především na výběr trhu, trendy a konkurenci v dané zemi. Bạn đã nói gì? tốt.

image

Odpolední část – BRANDING

  • YouTube stále roste. Nemám slov.
  • Při optimalizaci YouTube kampaní nepřekrývejte cílení a vysoké VTR (View Through Rate) není vždy správně. To se hodí a dávejme na to pozor.
  • V AdWords jsou dva nové sloupce „Unique users“ a „Avg. impr. freq. per user“. Zatím pouze na úrovni kampaní. Sloupce všude kam se podíváš.
  • Reklama na YouTube zvyšuje hledanost brandu v průměru o 13%. Údajně.
  • Cílem videokampaní není kliknutí, ale předání sdělení. Sdělte, nasdílejte či předejte toto sdělení svým klientům.
  • Využíváte možnost přidat seznam uživatelů, kteří zhlédli vaše video jako RLSA do svých search kampaní? Ne? A není to škoda?
  • Bumper Ads se nakupuje na CPM, nezapomínejte na to. To jen kdybyste nevěděli. Náhodou.
  • End-screen lze přidat pouze k videím dlouhým minimálně 25s. Ne, k bumperu to nedáte.
  • Cílení na YouTube na základě klíčových slov ve vyhledávání. Ze sekce „chystá se“.
  • Nové Smart Display Campaign spustíte pouze za předpokladu minimálně 50 konverzí v Display kampaních, nebo 100 konverzí v Search kampaních. Ale prý fungují superskvěle, tak zkusme.
  • Když v reportu Umístění vidíte „anonymous“ jsou to většinou prémiové weby, které nechtějí být zobrazeny konkrétně v reportu AdWords. Z pochopitelných důvodů. Nebuďte nevěřící Tomášové.
  • Zahrňte CRM do sběru uživatelských dat. Přece nechcete zasáhnout téhož uživatele různým reklamním sdělením v různém nákupním cyklu. To by byl epic fail!

image

SUN + Google = VSL

Cením délku přednášek, kdy i při těch méně zábavných (samozřejmě taková žádná nebyla, ale kdyby náhodou) jste neměli čas usnout. Letošní ročník byl hodně o automatizaci a komplexitě a podvečer o komunitě. Odnesli jsme si pár nových poznatků, pár starších poznatků, které oprášíme, a budeme se těšit na další ročník.

Na PBS chodíme pravidelně, koukněte na reporty z ročníků 2016, 2015 i 2014.

Příště radši na plovárně

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

1. června 2017