Jak nás klub Sklik vzal na koně

Digichef

Nedávno jsme se zúčastnili akce pořádané Seznamem pro certifikované agentury s názvem Klub Sklik. Akce se odehrála v krásném hotelu Equitana s ještě krásnějším areálem, kde jsme si příjemně užili volný čas.

image

Po příjezdu nás čekalo 5 kratších přednášek od lidí působících v Seznamu.

První přednášku věnoval David Velechovský novým formátům Skliku. Vzhledem k naší účasti na expert fóru to pro nás nebyly úplně šokující informace, ale spíše aktualizace. Potěšilo nás, že ještě tento rok se můžeme těšit na kombinovanou reklamu. Jak už název napovídá, jde o nový formát, kdy budeme moct kombinovat text a grafické podklady. Podle představených čísel by oproti klasickým bannerům měl formát pomoci k lepšímu CTR. Opravdu ale jásáme nad tím, že kombinovanou reklamu půjde importovat z editoru, odkud ji nahráváme do AdWords jako reklamu responzivní.

Druhou očekávanou novinkou je video reklama v Skliku. Jde o video nejen na Stream.cz, ale i Seznam Zprávách, Novinkách a dalších. Na rozdíl od AdWords, kam vkládáme URL z YouTube, se bude video nahrávat přímo do rozhraní. Měla by jít upravovat frekvence, nastavit několik formátů videa a měly by být dostupné všechny možnosti cílení, které jsou v obsahové síti. Platební model bude zatím CPM, CPV snad v budoucnu umožní Sklik také. Tato novinka se plánuje na rok 2018.

image

Data, zboží a offline konec

Druhou přednáškou s názvem Práce s daty v Seznam.cz nás provedl Jakub Novotný. Úvodní informace byla jasná. Seznam prodává 30 % svojí reklamní plochy formou programatického nákupu. Velkou výhodou Seznamu je, že má neskutečné množství dat z vyhledávání a kontextu. Nikoho asi nepřekvapí, že za externí DMP platformu si Seznam vybral Adform. Jakub nám také představil, jak v Seznamu pracují na cross device měření a něco málo pověděl i o plánech na lookalike modely.

Po krátké pauze nám Milan Šmíd představil své plány na nové pojetí spolupráce s agenturami pracujícími ve zboží.cz. Kromě představení týmu konzultantů, kteří by s námi měli do týdne začít aktivně komunikovat, představil Milan také to, jak bude celé zlepšení spolupráce vypadat. A tak se moc těšíme na větší informovanost, testování, edukaci, pravidelné workshopy, pomoc s klienty, nová doporučení a snad i zlepšení výsledků.

Poslední přednáška dne byla v trochu uvolněnějším duchu s Luďkem Staňkem, kterého asi všichni znáte ze Streamu. Luděk měl skvělé téma Život bez internetu a svojí přednáškou nás vrátil do doby, kdy jsme díky pevné lince nevolali někomu, ale někam. Všichni jsme tak krásně zavzpomínali, jak náročné bylo odhodlat se zavolat první lásce, když byla poměrně velká pravděpodobnost, že to zvednou rodiče, nebo sourozenci. Jak kreativní jsme v těch dobách byli, když šlo o výmluvy, proč voláme, že?

Nejdřív práce, potom zábava

Odpolední a večerní program byl úžasný a my moc děkujeme Seznamu, že jsme se mohli projet na koních, zavztekat se u minigolfu, potrénovat mozek v mozkoherně, ukázat šikovnost na bowlingu a popovídat si s kolegy napříč agenturami.

Seznam na mobilních zařízeních

Druhý den jsme začínali informací o tom nejdůležitějším, co Seznam má. O vyhledávání a jeho budoucnosti. Lukáš Kovač nám působivě ukázal, jak jednoduše lze vyhledávat přes seznam aplikaci v mobilním zařízení. Ukázal nám, jak snadno se díky vyhledávání na Seznamu můžeme dozvědět nejbližší pobočku obchodu, nebo najít recenzi na produkt. Také si můžete uložit článek k přečtení později, což sice umí spousta aplikací, málokterá Vám to však ukáže ve chvíli, kdy máte čas a projíždíte domovskou stránku Seznam.cz.

Velký dojem na nás udělalo, jaký důraz v Seznamu kladou na bezpečnost. Skvělou zprávou je ověřování podvodných eshopů ve spolupráci s Českou obchodní inspekcí, dále také šifrování hesel, které se poměrně zásadně liší od Google a co si budeme nalhávat, mnohé z nás také potěší, že Seznam ve svém vyhledávači neukládá to, že jste někdy hledali lechtivý obsah. To se při názorném hledání na poradě s kolegy může hodit, nemyslíte?

Díky Seznamu už nepotřebujete anonymní okno

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

30. října 2017

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. -OB- | 31. října 2017

    Hm, hezký píár… Kde ale budete nabyté vědomosti zúročovat, když velká část obsahových webů reklamy Skliku odstřihne? My tak po "přátelských" změnách (cca dva měsíce zpět) a k webům nepřátelské byrokracii s vyplácením provizí Sklik zcela odstřihli. Nehledě na to, že např. konkurenční adwords skýtá asi 3× vyšší zisky…

  2. Petra Matulová | 1. listopadu 2017

    Dobrý den, pořád zůstává a zůstane i nadále široká síť webů Skliku, kde můžem novinky typu kombinované reklamy nebo videoreklamy vyzkoušet. Seznam přece dlouhodobě tlačí inzerci v obsahové síti a vesměs všechny novinky se týkají právě tohoto cílení, takže by byl proti sobě, kdyby tyto možnosti inzerentům výrazně omezil.

  3. Jan Slezák | 2. listopadu 2017

    Dobrý den, -OB-

    Váš komentář se týká vyplácení provize oddělení Partner Sklik. Od kolegů jsem si tedy vyžádal jejich reakci.

    "Zavedení ověřování partnera před výplatou provize je sice byrokracie, ale mělo především dva cíle, které jsou pro inzerenty jednoznačně přínosné:

    1. Zcela eliminovat z obsahové sítě partnery, kteří si v minulosti průběžně zakládali na falešná jména několik účtů, pod kterými pak provozovali weby určené pouze k vytáčení reklamy. Stránky často fungovaly natolik promyšleně, že byly při nejlepší snaze v rámci clickfraudu detekovatelné například až po dvou měsících provozu. Mezitím "pochybný provozovatel",který tak obcházel zdanění příjmů, web ukončil a založil si nový. Ověřování partnerů takovému jednání zamezuje.

    2. Vyřadit z obsahové sítě weby, o které se provozovatelé nestarají, neřeší optimální umístění reklamních ploch a ověření údajů jim „nestojí za námahu“. Jedná se v drtivé většině o stránky s průměrným obratem v řádu desítek korun měsíčně, které jsou pro inzerenty z hlediska počtu zobrazení reklamy, prokliků i konverzí nevýznamné.

    Všichni partneři s vysokým počtem impresí se již ověřili. Měřeno výší obratu je nyní ověřeno více než 99 % partnerů v obsahové síti Skliku. K tomu do obsahové sítě přidáváme nové weby s oborovým cílením a další se samy zapojují."

    Není tak žádný důvod obávat se v této souvislosti zmenšení prostoru využitelného pro cílení v obsahové síti.

    Za tým Skliku

    Jan Slezák