Novinky z Facebook Agency Day 2017

Digichef

Facebook uspořádal čtvrté setkání partnerských agentur zemí EMEA a my jsme tam samozřejmě nemohli chybět. Program byl nabitý, sliboval představit plánované novinky a výhled do budoucna, doporučení ke zefektivnění kampaní a tipy na obsahové strategie. A hlavní poselství? Uživatel je na prvním místě.

image

Facebook Dublin

Inspirujte se, objevujte, vyřešte

V tomto duchu se nesly první přednášky. Mise Facebooku je jasná – let’s bring people together. Na FB jsou (jen) dvě miliardy lidí, čtyři zbývají. Pomoct tomu má i Aquila, letadlo na solární pohon, která vysílá internetové připojení i v dosud nedostupných oblastech.

Na prvním místě je uživatel a tomu se FB snaží přizpůsobovat. Požadavky lidí se mění, obsah se mění a je ho stále více, tomu se musí přizpůsobit i inzerenti. Těch je v současnosti asi 6 milionů. Všechno se neuvěřitelně zrychlilo (hlavně díky telefonům), člověk přečte 500 slov za minutu a stačí mu 30 milisekund k zachycení obsahu. Lidé chtějí všechno hned, chtějí okamžité odpovědi a ideálně na jednom místě. Co s tím? Nečekejte na poptávku, ale vytvořte ji. Kreativně.

image

Jak rozjet brand na FB

Ian Edwards představil 4 kroky, jak rozjet brand:

1) Create buzz a to pomocí influencerů a branded contentu.

2) Drive trial – sběr leadů nemusí být nudný, když lidem dáte to, co chtějí.

3) Build brand awereness – oslovte široké publikum. FB a TV (ano, vážně to řekl) společně mohou přinést lepší výsledky, než každý kanál zvlášť. A nezapomeňte ani na Instagram stories (300 milionů uživatelů na ně nezapomíná každý den).

4) Closing the last mile, tedy konverze. K tomu využívejte dynamické reklamy (i pro uživatele, kteří nenavštívili web, nebo ho navštívili před delší dobou. Skvěle fungují i kolekce, přinášejí několikanásobně vyšší ROAS.

A k tomu přidejte efektivní CRM (takže ne e-maily), ale personalizovaný obsah na Facebooku.

Další zajímavou přednášku přinesl Igor „Iggy“ Skokan, který mluvil o měření (a nakousl tak hlavní téma jednoho odpoledního bloku). Uživatelské chování se mění, ale metriky ne. Cookies nestačí a mezi kliky a povědomím o značce není žádný prokazatelný vztah. Průměrný Evropan má tři a více zařízení. 85 % lidí, kteří nakoupili, nekliklo na reklamu (ale vidělo ji).Facebook proto spolupracuje s firmami jako Nielsen nebo Millward Brown a nabízí svým klientům brand lifty (k nám se zatím nedostaly).

image

Cílení na reálné lidi funguje lépe

Co se k nám ale dostane snad začátkem roku 2018 jsou atribuční modely dostupné v Business manageru. Měly by tak přinést lepší měření a vyhodnocování výsledků. Další možnost měření můžeme očekávat od FB IQ.

image

Největší fešáci konference

Odpolední přednášky se rozdělily do dvou bloků. Jedním byl „action path“ a jeho tématem bylo měření, vyhodnocování a optimalizace kampaní. Druhá část (strategy path) se pak věnovala strategii, kreativitě a dalším novinkám. Pojďme tedy popořádku.

Po úvodní přednášce „akčního“ bloku, kdy jsme si i zahráli hru a zlehka ukázali, jakým způsobem ovlivnit cílovku, vybrat vhodné formáty a nastavit KPIs, tak aby to bylo pro danou firmu efektivní, mluvil Johnny Johansson o tom, jak funguje reklamní aukce na FB.

A znovu, na prvním místě je uživatel. Důležitější než je výše bidu, je uživatel (respektive celková hodnota). Facebook tedy doručuje nejlevnější a zároveň nejrelevantnější reklamu pro uživatele. První reklama vždy platí méně než druhá zobrazovaná. Zmínil také to, že v mnoha případech je výhodnější používat dlouhodobý rozpočet, než denní, protože algoritmus FB se tak může rozhodnout, kdy bude reklamu doručovat třeba podle toho, jestli je cílovka zrovna online. A nezapomínejte na fakt, že FB je 8x citlivější na kreativitu reklamy, než Google!

image

Alogirtmus tvorby ceny

Následovala přednáška o pixelu. Pohrajte si s nastavením událostí na stránce i pro specifické akce a pro rozdílené produkty. To pak využijte při upsellingu i cross-selingu. Pro stránky (typicky vydavatele) nastavte události pro vracející se uživatele. Užitečné je také nastavit tzv. delayed pixel, tedy měřit aktivity s určitým časovým zpožděním. Další přednáška se nesla v podobném duchu, za zmínku stojí tip na výši denního budgetu. Měl by být 7x vyšší než je bid.

Denně nascrollujete Sochu Svobody

Druhý blok se nesl v trochu jiném duchu. Začal rozhovorem s Benem Woodem. V Kanadě se právě testuje transparentnost FB reklam politických stran. Uživatelé dostali možnost prohlédnout si veškeré reklamy, které určité stránka realizovala. Bude to fungovat? Nikdo neví.

Tématem byl i FB Blueprint (povídání o něm bylo i v dopoledním bloku). Facebook se chce v příštím roce věnovat vzdělávání daleko více. Plánuje celodenní video workshopy pro partnery i kratší tréninky na 2 – 3 hodiny.

Padla zmínka i o snížení organického dosahu, které jste jistě zaregistrovali. Cílem prý není, aby inzerenti více platili, ale opět lepší doručování obsahu pro uživatele. Zřejmě nás čekají další úpravy a testování v newsfeedu.

image

2. listopadu 2017

Jak je to s tou Sochou Svobody? Průměrný uživatel nascrolluje asi 93 metrů! Facebook otevíráme asi 14krát denně, to je prakticky každou hodinu, kdy jsme vzhůru.

Umělá inteligence

Facebook IQ. Projekt, na kterém FB pracuje už delší dobu, má přinést lepší možnosti, jak doručovat správným uživatelům správný obsah. Čekají nás různé novinky, ať už Insights to go, tedy přehledné statistiky dostupné i z mobilu. Nebo detailnější statistiky o zhlédnutí videa, studie na různá témata a segmenty (třeba móda apod.).

Samostatnou přednášku si vysloužil Messenger. Lidé si více a rádi píšou, vyžadují instantní odpovědi a přímou komunikaci s firmami. Messenger jde tomuto trendu vstříc a tak se dočkáme rozšíření chat botů a automatizovaných odpovědí. Zjednodušená komunikace přináší lepší výsledky firmám, jak bylo prezentováno na různých případovkách.

image

Bariéry komunikace

Konec obou bloků byl věnován kreativitě. V jednom případě jsme viděli ukázky, jak lze pomocí jednoduchých mobilních aplikací zvýšit výkon příspěvků (snadné grafické úpravy, gify, cinemagraphy a podobné hračičky) i bez velkého rozpočtu. Druhý blok naopak nabídl ukázky větších kampaní od světových brandů.

Facebook Agency Day byl bezpochyby přínosný a přivezli jsme si spoustu nových informací. Více takových akcí! Jestli vás téma sociálních médií zajímá, nezapomeňte navštívit konferenci SOCIAL restart, kterou pořádáme spolu s Medio Interactive.

Pro novinky k těm nejpovolanějším!

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

6. listopadu 2017