Nová práce, nový kolektiv, nové zvyky, noví klienti. Co myslíte, dá se to všechno zvládnout a zvyknout si za měsíc? Přečtěte si, jak proběhl můj první měsíc coby nováčka v Sunu.
Pro Sun je důležité, jak si lidé v odděleních navzájem sednou. Proto jsem ještě před svým nástupem absolvoval společný seznamovací oběd a večeři s budoucím týmem. S kolektivem jsem se sžil celkem rychle, a tak nic nebránilo změně zaměstnání.
Na začátku se nováčků v Sunu vždy ujímají leadři daného oddělení. V mém případě se úkolu zhostili Petra Matulová, team leader PA a Lukáš Jirát, QA & development manager. Představili mi všechny kolegy, kteří v Sunu pracují. Ze 40 lidí jsem si první den zapamatoval asi 5 jmen. Od té doby s každým dnem přibývají další, ale přiznám se – některé tváře stále pojmenovat nedokážu. Přesto si říkám, že si nevedu špatně. Při prozkoumávání agenturních prostor mě zaujala Chillovna. Podle mě to tam vypadá jako v příjemné kavárně. Ideální místo, pokud potřebujete klid na optimalizaci kampaní.
Po úvodním kolečku napříč firmou si mě převzala office manažerka Zuzka Vaňková. Ta mi předala vybavení (notebook, pracovní telefon), vysvětlila základní pravidla a principy fungování Sunu. Ze začátku je těch pravidel opravdu hodně, ale postupem času jsem pochopil, že každé má svůj smysl. Zaškolovací program je naplánován tak, aby veškerý čas byl využit smysluplně.
Nejvíce mě překvapil sunní ranní rituál v podobě stand-upů v rámci oddělení. Při nich každý člen týmu sdělí ostatním svůj pracovní plán na aktuální den. Dále jsem zjistil, že podmínkou pro setrvání v Sunu i po zkušební době je získání plné certifikace od Googlu a Facebooku. Může to znít děsivě, ale obavy jsou zbytečné. Seniorní kolegové jsou nováčkům k ruce, aby jim získání certifikace usnadnili.
A jak to pokračovalo dál? Hned během prvního týdne v Sunu jsem přebral 2 klienty, abych ukázal, co umím. První z nich se zaměřuje na prodej pozemků na Slovensku, druhý se specializuje na pojištění.
V rámci zkušebky čeká každého nováčka také interní zaškolení přiděleným seniorním specialistou. Mě nevyjímaje. Cílem je získat základní povědomí o inzerci na sociálních sítích, RTB a PPC systémech. Jakmile tříměsíční lhůta uplyne, nováček dostane možnost zvolit si své pole působnosti, které ho baví nejvíc. Za mě vedou jednoznačně PPCčka a social.
Na začátku týdne má každý člen našeho oddělení 10 minutový meeting s vedoucí Péťou a v několika bodech s ní probere naše priority na nadcházející týden. Na konci každého lichého týdne se sejdeme a řekneme si o novinkách v PPC světě. Příjemným zpestřením jsou společné týmové snídaně nebo večeře, kde se ze začátku probírají pracovní záležitosti, ale později se volně přejde k osobním věcem a zájmům. Naposledy jsme společně posnídali v cukrárně Myšák ve Vodičkově ulici. Za sebe mohu doporučit párky s domácí hořčicí, chutnají opravdu skvěle. :-)
Na konci prvního měsíce přichází test odborných i firemních znalostí. Opět se není čeho bát. Pokud člověk zůstává v práci bdělý, test bez problému zvládne. Pro mě osobně v práci nejsou důležité jen peníze, ale i kolektiv, který se mnou sdílí kancelář. Myslím, že jsem mezi místní pestrou bandu zapadl. Kdybych měl za sebe zhodnotit své měsíční působení v Sunu, tak splnilo všechna má očekávání.
Pokud by vás práce v Sunu zajímala, stavte se na kafe. :-)