Ve čtvrtek 27.9. se v kongresovém sále hotelu Olšanka konal další ročník oblíbené konference PPC Restart. Seznam přednášek byl nabitý zajímavými tématy. Díky rekordní účasti byste při probíhající přednášce hledali volné místo velmi obtížně. Celou akci moderoval leader našeho tastího PA oddělení Lukáš Jirát. Ten účastníky na začátku konference seznámil s programem a přednášky mohly začít.
Úvodní přednášku si vzala Eva Nyklesová z agentury H1.cz s prezentací na téma „Není špatné Youtube reklamy, jen špatného KPI“. Eva vysvětlovala, jak v hájedničce přemýšlí o videokampaních. Za zmínku stojí vlastní H1 funnel nebo benchmark po jednotlivých formátech. Další zajímavý poznatek představuje důležitost stanovení odlišných KPI v nákupních krocích.
Po Evě se chopil mikrofonu Dan Zrůst z Avastu. Jeho přednáška se zaměřovala na automatizaci velkých dat s využitím Big Query. Dan ve své prezentaci posluchačům ukázal rozhraní Big Query a náměty, co všechno lze s tímto nástrojem automatizovat. Dále ukázal, proč bychom měli využívat nebo naopak nevyužívat BQ. V závěru svého výstupu také vysvětlil, že tento nástroj není výsadou pouze velkých klientů a že potřebuje na učení dva až pět týdnů.
Před první pauzou na občerstvení byla na programu přednášky Petry Drahošové, jejíž téma znělo: „Jak využít Facebook Dynamic Ads na maximum?“ Petra začala svůj výstup sdělením několika výhod dynamické reklamy a bez čeho dynamickou reklamu nelze spustit. Mně osobně nejvíc zaujal slide zaměřený na dynamickou šablonu pro SAZKU, kdy pomocí feedu lze do šablony dosadit dresy klubu těch týmu, na jejichž zápas si chcete vsadit.
Následovala 30minutová pauza na občerstvení. Další blok tří přednášek zahájila Anna Petrová z Googlu. V prezentaci obsáhla, jak oslovit nové uživatele pomocí dynamických reklam. Pozoruhodným přínosem bylo zjištění, jak Google oslovuje uživatele, kteří ještě nebyli na vašem webu, nebo jak vytvořit samotnou kampaň pro dynamický prospecting. Algoritmus totiž bere v úvahu typ cílení a publik, oblast In-market publika a oblast Affinity. Pokud chcete tento algoritmus ovlivnit, přidejte do feedu atribut Similar IDs.
Prezentace běžely jak na běžícím pásu. Po Anně Petrové se na podiu objevil Adam Nykles, který prezentoval o propojení PPC a RTB. Ve svém výstupu hovořil například o tom, že je důležité data z PPC a RTB reklam propojit, jinak budou reklamní systémy bidovat proti sobě. Adam do své prezentace zahrnul i model interakce uživatele trekovaný v Adformu. V závěru prezentace zmínil Audience data script, který servíruje data, jež lze využít do RLSA publik. Hlavní „message“ prezentace bylo nestavět „zeď“ mezi PPC a RTB.
Poslední přednášku před pauzou na oběd s názvem: „Jak rozhýbat reklamu na Facebook lowcost“ měl na starosti Honza Fatura. Při ní Honza představil řadu šablon pro tvorbu videí. Zmíním například šablonu Adobe Spark, která vám pomůže rozpohybovat produkty. Dalším prezentovaným nástrojem byl ROI hunter Video Creator. Tento nástroj vám vytvoří reklamy z feedu a pro uživatele ROI hunteru je zdarma.
Po přestávce na oběd přišel na podium showman Josef Havelka. Publikum hned pobavil frází: „Nerozumím tomu, co děláte.“ Poté přešel do vážnější části prezentace, jejíž hlavní myšlenkou bylo, aby marketéři nerozdělovali marketing na online nebo offline a dělali prostě marketing. Pan Havelka pokračoval sdělením, že popis ‚‚digitální agentura‘‘ nás v době, kdy bude všechno digitální, nebude od konkurence odlišovat. Překvapivě pronesl, že 75 % marketérů není přesvědčena o efektivitě digitálního marketingu, nicméně 66 % marketérů do něj bude příští rok investovat více. Dále účastníky donutil k zamyšlení, jestli mají online reklamy opravdu takový dopad na uživatele. Wall Street Journal totiž vydal článek, ve kterém uvádí, že 600 milionů uživatelů má naistalovaný AdBlocker.
Osmým „spíkrem“ se stal Michal Krutiš. Posluchačům v sále ukázal, jak lze spravovat PPC kampaně pomocí marketingových map. Tyto mapy se dělí do šesti úrovní podle svých nastavení. Jak takové mapy vypadají, můžete vidět na webu www.marketingovemapy.cz.
Po energetické přednášce pana Krutiše se chopil přednášení zkušený marketér Lukáš Vožda, který nám přednesl, jak automatizovaně zamést s „otravnou“ prací PPC specialistů. Lukáš v prvních minutách své přednášky vysvětlil problém, se kterým se setkávají v agentuře, a jak se jim ho podařilo vyřešit. Řešení spočívalo hlavně v automatizaci začišťování kampaní, což vyžaduje pokročilé znalosti programovacího jazyka Python a rozumět cíli, jehož chci pomocí vyvinutí vlastního algoritmu dosáhnout.
Konference se přehoupla do své poslední čtvrtiny, když si vzal slovo Honza Veselý z Tastu. Honza posluchačům v sále vysvětlil, jak funguje brandlift na Facebooku a co je zapotřebí k jeho realizaci. Jedním z doporučení bylo plánovat kampaň 2 až 3 měsíce dopředu kvůli komunikaci se zástupcem Facebooku, schvalovacím „kolečkům“ ohledně kreativy a výběru otázek pro dotazníkové šetření. Dále doporučil využít campaign planner pro namodelování kampaně včetně určení cílové skupiny a dosahu. Na zpracování celé studie si Facebook vyhrazuje 12 pracovních dní.
Předposlední přednáška se odehrála v režii Ondry Švarce a Reného Trana z Alzy. Kluci přišli prezentovat o používání automatické strategie a vlastního jimi vyvinutého atribučního modelu. Jednou z hlavních funkcí jejich atribučního modelu je řešení storen a dobropisů. Problém s odlišnými počty konverzí v Google Ads a v interním systému Alzy řeší tím způsobem, že data z interního systému importují do Google Ads.
Jako poslední se na pódium postavil Radek Hudák z největšího e-shopového systému v České republice Shoptetu. Radek poukázal na fakt, že ne všechny funkce od Google jsou v ČR dostatečně uchopitelné a použitelné. Získaná data využívá poměrně málo účtů, přičemž se z velké části jedná o buzzwordy. Tato prezentace byla z celé konference nejkontroverznější a vyvolala v hledišti nejvíce reakcí.
PPC restart 2018 je za námi a přinesl spoustu nových zajímavých poznatků. Tím to však nekončí! Naše agentura připravuje do konce roku ještě SOCIAL restart, konferenci zaměřenou na sociální sítě. Akce se uskuteční 8.listopadu opět v Hotelu Olšanka, kam jste všichni srdečně zváni.