SOCIAL restart 2018: restartovali jsme sociální média

Digichef

Konference SOCIAL restart patří do "rodiny" restartů, tedy konferencí zaměřených na různé obory online marketingu, které organizuje digitální agentura Taste. Na akci vystoupilo celkem 14 řečníků s 11 odlišnými tématy, které se dotýkají socialu z mnoha stran a úhlů pohledů.

image

SOCIAL restart 2018

Cílem SOCIAL restartu bylo přinést posluchačům praktické tipy a témata, které běžně social media manažeři, majitelé firem a i ostatní markeťáci řeší. Řešila se tak každodenní tvorba obsahu a vůbec přístup k tvorbě obsahu, brandingu, výkonu, videí, influencer marketingu či kreativním kampaním a chybět nemohly ani aktuální témata, jako je třeba využití Instagramu pro B2B značky nebo HR kampaně v době nízké nezaměstnanosti.

Na blbý příspěvky přicházejí blbý feedbacky

Přednáškový den zahájil Dan Krásný a hned zostra. Social media manažeři měsíčně produkují třeba i desítky příspěvků. Jak mají poznat, že už ten příspěvek nestojí za zveřejnění. Měli by být kritičtí především sami k sobě, a taky jim může pomoct zapamatovat si čtyři atributy:

  1. brandozvedač - podpora brandu, jasně rozpoznatelné značka
  2. rozmnožovač - má příspěvek šanci dostat se mezi lidi?
  3. personalizátor - dokáže zaujmout cílovku?
  4. okochytač - získá si pozornost?

image

Maru Kortanová

Na tvorbu obsahu plynule navázala Martu Kortanová, která na praktických ukázkách připomněla, že obsah se dělá s lidmi a pro lidi. Přiblížila metodu HCD a ukázala možnosti generování nových nápadů i zjišťování názorů zákazníků a jak to vše pak přetavit v obsah na socialu. Dopolední blok uzavřel Adam Zbiejczuk s ukázkou, že i pro B2B klienta CETIN (Česká telekomunikační infrastruktura)Instagram dává smysl a může fungovat.

image

Celou konferenci provázely všem známé hashtagy

Komunikaci značky stavte na pilířích

Iveta Oršulíková z Lovebrandu mluvila o tom, jak důležité je mít jasně definované pilíře značky a to nejen pro komunikaci ve světě sociálních sítí.

Co ale ty pilíře jsou?

  1. stručně a srozumitelně vysvětlují, o čem značka je a co o sobě říká
  2. pilíře jsou stále interní materiál, ale prostupují i na venek
  3. jejich obsah totiž popisuje, co a jak se bude říkat zákazníkům

Brand značky netvoří jen její logo. Tvoří ho daleko víc aspektů, jako je tonalita komunikace (a její dodržování i na socialu!), asociace spojené se značkou, vizuální komunikace nebo i znělka. Iveta taky přidala praktické pracovní listy ke stažení.

image

Těšit se můžete i na tradiční video

Skutečný vliv influencerů

Lucka a Nicole z A Cup of Style na jedné ze svých kampaní ukázaly (a přidaly i reálná čísla), jak může spolupráce influencerů značce pomoct, když dává pro obě strany smysl. Influencery pak taková spolupráce baví, zástupci značky společně s nimi vymyslí kreativní kampaň a zákazník to ocení. Nákupem.

Jde změřit vliv Facebooku na tržby v kamenných prodejnách? Aneb když cookies nestačí.

Jde. 90 % tržeb v retailu je z kamenných prodejen a přitom 56 % tržeb bylo ovlivněno digitálními interakcemi. Tak začal přednášku Jarda Slavičínský. Díky personalizovanými nabídkám, správně nastavenému CRM systému a generování čárového kódu nastavenému přímo v Social Ads ve FB, věrnostnímu systému nebo offline konverzím je možné reálně doměřit, zda zákazník přišel a nakoupil v obchodě díky FB reklamě.

image

Nechyběla ani panelová diskuze

Chatbot není složitý ani nedostupný

Přednáška Kláry Hasníkové názorně ukázala, že vytvořit dnes chatovacího bota v Messengeru zvládne i ten, kdo neumí ani trochu programovat. Skvěle se hodí nejen pro kreativní facebookové soutěže, ale i pro snadný (a relativně levný) sběr kontaktů.

TV nebo social? Na co myslet, když tvoříte video kampaň, prozradil Jan Řehák. Důležitá je nejen pozornost (aktivní samozřejmě přispívá k prodejům více a televize v tom výrazně převyšuje FB i YouTube), ale i procento pokrytí obrazovky.

O své zkušenosti s HR kampaněmi se v druhé části odpoledního bloku podělila Pavla Hladečková a hned po ní následovala úspěšná letní kampaň Kofoly od Honzy Ryšánka a Tomáše Sýkory. Spojení hravé aplikace s Pěnožrouty a dobře cílené kampaně na socialu přinesla výsledky i v offlinu.

image

Testovali jsme i znalosti posluchačů

Sám doma s Donaldem Trumpem a nejen to

Zlatý hřeb dne přišel s videokouzelníkem Tomášem Orsavaou a minutovým řečníkem Petrem Krejčím. Vytvořit video, které bude mít skutečná zhlédnutí není jen tak. Důležité jsou drobné detaily stejně jako kreativní koncept. To platí u komerčních videí stejně jako u těch pro zábavu.

A jak se líbil SOCIAL restart vám? Napište nám do komentářů a věřím, že se příští rok opět potkáme!

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

14. listopadu 2018