Konference SOCIAL restart patří do "rodiny" restartů, tedy konferencí zaměřených na různé obory online marketingu, které organizuje digitální agentura Taste. Na akci vystoupilo celkem 14 řečníků s 11 odlišnými tématy, které se dotýkají socialu z mnoha stran a úhlů pohledů.
Cílem SOCIAL restartu bylo přinést posluchačům praktické tipy a témata, které běžně social media manažeři, majitelé firem a i ostatní markeťáci řeší. Řešila se tak každodenní tvorba obsahu a vůbec přístup k tvorbě obsahu, brandingu, výkonu, videí, influencer marketingu či kreativním kampaním a chybět nemohly ani aktuální témata, jako je třeba využití Instagramu pro B2B značky nebo HR kampaně v době nízké nezaměstnanosti.
Přednáškový den zahájil Dan Krásný a hned zostra. Social media manažeři měsíčně produkují třeba i desítky příspěvků. Jak mají poznat, že už ten příspěvek nestojí za zveřejnění. Měli by být kritičtí především sami k sobě, a taky jim může pomoct zapamatovat si čtyři atributy:
Na tvorbu obsahu plynule navázala Martu Kortanová, která na praktických ukázkách připomněla, že obsah se dělá s lidmi a pro lidi. Přiblížila metodu HCD a ukázala možnosti generování nových nápadů i zjišťování názorů zákazníků a jak to vše pak přetavit v obsah na socialu. Dopolední blok uzavřel Adam Zbiejczuk s ukázkou, že i pro B2B klienta CETIN (Česká telekomunikační infrastruktura)Instagram dává smysl a může fungovat.
Iveta Oršulíková z Lovebrandu mluvila o tom, jak důležité je mít jasně definované pilíře značky a to nejen pro komunikaci ve světě sociálních sítí.
Brand značky netvoří jen její logo. Tvoří ho daleko víc aspektů, jako je tonalita komunikace (a její dodržování i na socialu!), asociace spojené se značkou, vizuální komunikace nebo i znělka. Iveta taky přidala praktické pracovní listy ke stažení.
Lucka a Nicole z A Cup of Style na jedné ze svých kampaní ukázaly (a přidaly i reálná čísla), jak může spolupráce influencerů značce pomoct, když dává pro obě strany smysl. Influencery pak taková spolupráce baví, zástupci značky společně s nimi vymyslí kreativní kampaň a zákazník to ocení. Nákupem.
Jde. 90 % tržeb v retailu je z kamenných prodejen a přitom 56 % tržeb bylo ovlivněno digitálními interakcemi. Tak začal přednášku Jarda Slavičínský. Díky personalizovanými nabídkám, správně nastavenému CRM systému a generování čárového kódu nastavenému přímo v Social Ads ve FB, věrnostnímu systému nebo offline konverzím je možné reálně doměřit, zda zákazník přišel a nakoupil v obchodě díky FB reklamě.
Přednáška Kláry Hasníkové názorně ukázala, že vytvořit dnes chatovacího bota v Messengeru zvládne i ten, kdo neumí ani trochu programovat. Skvěle se hodí nejen pro kreativní facebookové soutěže, ale i pro snadný (a relativně levný) sběr kontaktů.
TV nebo social? Na co myslet, když tvoříte video kampaň, prozradil Jan Řehák. Důležitá je nejen pozornost (aktivní samozřejmě přispívá k prodejům více a televize v tom výrazně převyšuje FB i YouTube), ale i procento pokrytí obrazovky.
O své zkušenosti s HR kampaněmi se v druhé části odpoledního bloku podělila Pavla Hladečková a hned po ní následovala úspěšná letní kampaň Kofoly od Honzy Ryšánka a Tomáše Sýkory. Spojení hravé aplikace s Pěnožrouty a dobře cílené kampaně na socialu přinesla výsledky i v offlinu.
Zlatý hřeb dne přišel s videokouzelníkem Tomášem Orsavaou a minutovým řečníkem Petrem Krejčím. Vytvořit video, které bude mít skutečná zhlédnutí není jen tak. Důležité jsou drobné detaily stejně jako kreativní koncept. To platí u komerčních videí stejně jako u těch pro zábavu.
A jak se líbil SOCIAL restart vám? Napište nám do komentářů a věřím, že se příští rok opět potkáme!