Jak na Draka v PPC aneb Ozvláštněte si práci

Digichef

Znáte to sladké tajemství, jak se v práci nenudit a bojovat účinně se stresem? Tím nemám na mysli prokrastinaci nebo něco takového. Když se naučíte správně používat svou představivost, pomůže vám vypořádat se s lecčím. Nevěříte? Tak schválně!

Jak stárneme, všechen ten stres a každodenní starosti nás nutí uvažovat pragmaticky. Ve všem tom shonu moderního světa pak vůbec nemáme čas fantazírovat. A to nás připravuje o perfektní příležitost vypořádat se se stresem přirozenou cestou.

Nedávno jsem přemýšlel, jak tenhle tip (který jsem vyčetl někde na internetu) zkombinovat s mou prací. Došlo mi, že práce PA specialisty je vlastně v tomhle ohledu perfektní.

Představte si, že hrajete nějakou RPG klasiku, třeba D&D, česky řečeno Dračí doupě. Mnoho z nás na tom vyrůstalo a jistě strávilo nespočet večerů pařením s kamarády. To krásné na mé práci je, že si ji s trochou představivosti můžu k něčemu takovému přirovnat.

 

Na začátku každého správného dobrodružství je objednávka. Ta má svá specifika. Nejedná se pochopitelně o vypálení orčí osady, ale třeba o propagaci hudebního festivalu po dobu tří měsíců.

 

Pokud si myslíte, že stačí pouze nahrubo do systému nasmolit odhady klíčových slov ve volné shodě a odejít od toho, je to jako byste šli na upíry s karafiáty a kusem šunky pod paží jako úplatkem. Neprojde vám to a pravděpodobně skončíte na kusy. V našem případě pochopitelně ne tak drasticky, ale jako vítězové taky ne.

 

Zkuste se na chvíli vžít do role temného mága, který vymýšlí ďábelský plán na ovládnutí světa. Že je to trochu přitažené za vlasy? Dobře, tak to zkuste jako inteligentní pragmatický člověk, analyticky. Bez plánu k vám zlaťáky nepřitečou a pečení holuby z nebe taky neprší, proto je potřeba důkladně promyslet dopředu každý krok.

Prozkoumejte nepřátelský terén. Bažiny, husté lesy a jeskyně? Tam asi těžká jízda neuspěje. Jinými slovy, pokud propagujete festival, musíte si ujasnit, kdo na něm hraje, pro koho se pořádá a na co tahle sorta lidí nejlépe slyší. Drsný metalisty asi rohlíkem neopijete, když je budete lákat na Káju Gotta.

Ujasnili jste si, na koho budete cílit? Ještě nemáte vyhráno. Je potřeba zvážit všechna pro a proti každého klíčového slova, které používáte. A to v každé shodě.

 

Každé klíčové slovo přináší do reklamní sestavy své pro a proti. Na ta „proti“ je potřeba myslet při vytváření seznamu vylučujících KWs. Když dokážete eliminovat všechny nežádoucí vyhledávací dotazy, je to jako byste perfektně nabrousili meč.

 

S tím se pak dají párat draci po tuctech!

Takže dejme tomu, že máte perfektní reklamní sestavy. Jako skvěle vyvážená družinka hrdinů typově odrážejí celý potenciál webových stránek, na které reklamu vytváříte. Máte výběr těch nejlepších klíčových slov, takže se vám reklama zobrazuje při velmi relevantním vyhledávání. A co reklamní texty?

 

Představte si drsného válečníka, třeba Conana. A představte si ho v růžových podvazcích, s čelenkou jak od princezny Fangíro, korzetu… No, vyděsil by vás? Ne, hrozila by vám akorát namožená bránice.

 

Něco podobného se stane, pokud vaše reklamní texty nejsou dobře napsané. Můžete mít parádní web, přesně cílené KWs, ale je vám to k ničemu, protože na vaši trapnou reklamu nikdo neklikne.

 

Na druhou stranu, pokud máte opravdu parádní reklamní texty, které dokážou na první pohled upoutat pozornost znuděného projížděče webů, máte vyhráno i přes nižší výchozí pozice ve vyhledávání.

 

Dejte tomu chviličku a zamyslete se. Snažíte se postavit most mezi sebou a zákazníkem. Pomyslný prostor mezi prstenem a lávou hory osudu. Je to úkol, ve kterém musíte uspět, pokud chcete svůj quest dotáhnout do konce.

 

Jak vidíte, moje práce může být opravdu zábava, stačí k ní přistupovat trochu jinak.

Jak jste na tom vy? Máte taky nějaký trik, nebo vás přepadá syndrom vyhoření a už jste navštívili osmnáct poraden?

Trháte o půlnoci a v dubnu hřbitovní kvítí a proklínáte svého šéfa za všechny hrůzy, které vás v práci potkávají? Zkuste začít u sebe. Trochu si to zpříjemněte, ozvláštněte.

 

Doporučuje devět z deseti zaklínačů:)

Není nad to mít pořádnou představivost!

  • Celkový průměr hodnocení: 4.0 z 5
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0

20. června 2012

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Dutch | 20. června 2012

    Parádně napsáno, i když těm akronymům ani za mág nerozumím :)
    Ale napsal jsi to krásně. Jen pomni, že někteří draci jsou převtělenci... ;)

    Dobrý lov!