23. listopadu 2012 se v Londýně konala mezinárodní konference Google Engage pro agentury příhodně nazvaná „Box of Tricks“. Čeho se drží úspěšné agentury? Jaké jsou doporučené postupy mobilního marketingu? Jaký je zásah YouTube? A konečně - co nás čeká v AdWords v roce 2013? Odpověď na tyto i další otázky se dočtete na následujících řádcích.
Na úvod považuju za dobré upozornit na jednu věc: ačkoliv měla konference punc mezinárodnosti, až tak mezinárodní nebyla. Z (odhadem) 150 - 180 účastníků byla většina z agentur z UK, několik z USA, všiml jsem si pár Izraelců a na závěr akce jsem potkal krajana – Daniela Zaičeka.
Důvod, proč se o tom zmiňuji, je fakt, že mnoho statistik a informací je tak poplatných hlavně pro UK a US trh. I tak šlo ale o pro českého posluchače velmi zajímavou událost - můžeme si alespoň udělat obrázek o tom, jak věci fungují v UK a kam se mohou časem posunout i u nás.
Po krátkém přivítání a úvodu se slova ujal Raja Saggi, který hostoval panelovou diskuzi o zvycích úspěšných agentur. Účastníky diskuze byli Chris Breikss za 6S Marketing a Paul Jackson z Reload Digital. Z diskuze jsme se dozvěděli, že zvyky úspěšných agentur zahrnují:
Nade vše bych vyzdvihl výrok Chrise Breiksse: „Neztrácejte čas děláním reportů klientům – místo toho raději tato data analyzujte a pracujte na zlepšení slabých míst“.
Nenuťte uživatele přemýšlet! Vytvořte mobilní stránky, pokud je ještě nemáte, nebo je optimalizujte, pokud je máte. Snižte čas načítání stránek. Zvětšete klíčové prvky tak, aby na ně uživatel mohl snadno klepnout a nemusel zvětšovat zobrazení stránky. Pamatujte, že existuje omezená šířka pásma: snižte datovou náročnost mobilní stránky.
Další zajímavosti:
Dále si vzal slovo Harry Davies. Svou část uvedl tím, že zatímco televize či rádio vytváří poptávku, kterou potom digitální média zachytávají, YouTube dokáže obojí zároveň. A co je důležitější – YouTube má cost per sale o 25 % nižší než televize.
Po obavách z nízké efektivity Google+ a po spekulacích, že Google+ využívají jen odborníci pracující v onlinu, nám Natalia Cano Marren prezentovala případovou studii Cadbury’s, kterým se podařilo získat 2,75 milionu příznivců jen v UK.
Další zajímavostí je i propojení webu se stránkou Google+. V přirozených výsledcích vyhledávání je možné zobrazit zápis Google+ stránky vpravo nahoře (místo reklam jiných inzerentů), podobně jako je tomu se zápisem Google Places. Díky tomu zaberete více místa a hlavně do značné míry zabráníte konkurenci, aby se v inzerci zobrazovala na vaše brandová slova.
Kvízová otázka: víte, kolik nových funkcí a fíčur (ať už malých či větších) přinesl AdWords za rok 2012? Své tipy můžete napsat do komentářů pod článkem ;)
Každopádně AdWords v nastaveném tempu nebude polevovat a novinky, které uvidíte dále, jsou jen špičkou ledovce:
Ačkoli nejsou všechny novinky nebo všechna data zcela relevantní pro náš trh, považuju konferenci za podnětnou a plnou zajímavých informací, které se jistě dají využít.
Na závěr byli všichni účastníci pozváni na party, kde jsme měli možnost si osobně promluvit s account managery a specialisty z Googlu o čemkoli, co nás napadlo z oblasti mobilního marketingu, Google+, AdWords a YouTube. Já osobně nejvíce využil AdWords.
Party byla skvělá - plná zajímavých lidí, soutěží a taky nějaké to jídlo a pití. Doufám, že se příští rok budeme moci opět zúčastnit.