Heuréka vyrazila do boje proti e-shopům

Digichef

Na úvod položím otázku: za co považujete Heuréku? Za chytrého pomocníka s cílem pomoci nakupujícím ve výběru dobrého obchodu? Nebo za prostý srovnávač s cílem honby za nejnižší cenou?

Proč se ptám... Heuréka 2. 11. přišla se žhavou novinkou - Heuréka lištou. Jde o plugin do prohlížečů Chrome a Firefox, který způsobí to, že pokud prohlížíte zboží na nějakém e-shopu, Heuréka lišta vás automaticky upozorní, že dané zboží můžete nakoupit jinde levněji.

Pokud se tedy svou odpovědí na úvodní otázku řadíte do druhé skupiny, budete z Heuréka lišty nadšení.

Tím se ovšem na Heuréce odsouvají uživatelská hodnocení, recenze, program "Ověřeno zákazníky" atd. až na druhou kolej. Je tedy jedno, že jde například o důvěryhodný e-shop s kvalitními službami; prim nyní hrají pouze ceny. Takže pokud patříte k té první skupině, zvolání "WTF?!" je nasnadě.

Dle mého názoru jde o krok stranou. E-shopy (pokud se tedy vůbec rozhodnou u Heuréky zůstat), budou muset vést cenovou válku a tím méně budou moci vydávat na marketing - jehož součástí je pochopitelně i Heuréka.

No, ještě uvidíme, jak se věci vyvinou...

Více se dočtete na Medio blogu.

Ondřej Hnát

6. listopadu 2013