Fan page (stránku) má dnes na Facebooku už kdekdo. Nejčastěji zde ale firmy prezentují své nové produkty, aktuální nabídky, akce, slevy, atd. Prostě klasický marketing, kterého máme všichni plné zuby. Pokud tedy Vaše prezentace na sociálních sítích nespočívá jen v odškrtnutí si úkolu ''Facebook'' v TO-DO listu, mrkněte na následující tipy. Věřím, že je oceníte.
Jak jsem již naznačil v perexu, stránka, kde chcete jen propagovat své produkty, je až na výjimky odsouzena k záhubě. Zamyslete se sami, stali byste se fanoušky stránky Brand XY, abyste dostávali 3x denně informace o tom, že produkt A si můžete pořídit za cenu B? Pravděpodobně ne...
Nečekejte, že následujících pár řádků kompletně promění vaši fan page. Spíše ji pomůže oživit, přiblížit stávajícím fanouškům a celkově ji vyslat správným směrem.
Nejsnadnější interakcí, kterou fanoušek může provést, je prostý like. Jeden klik, nic víc. Chcete jej? Tak proč si o něj neříct? Stačí, aby byl příspěvek vtipný nebo se s nim většina fanoušků dokázala ztotožnit. Je až s podivem, jak málo stránek této možnosti využívá.
Další variantou je fráze Pokaždé, když někdo lajkne tento status, tak... Samozřejmě záleží na segmentu, ve kterém se Vaše firma pohybuje, a na Vaší kreativitě.
Dalším tipem jsou nedokončené věty. Obecně totiž platí, že vyšší míru interakce mají stručné a jasné příspěvky, u kterých je na první pohled patrné, co po fanoušcích žádáte. Může se tak například jednat o věty jako:
Pro vývoj stránky je důležité mít určenou dlouhodobou strategii. V té mohou být mimo jiné určeny hranice v počtu fanoušků. Až stránka tohoto počtu dosáhne, provedete určitou předem naplánovanou akci. Opět záleží na Vašem segmentu. Může se například jednat o dočasně snížené poštovné (e-shop), krátkodobou slevu, zveřejnění slevového kupónu platného pro XY prvních nakupujících atd. Ideální je tento plán propojit s webem, například pomocí teploměru alá Sazka, kde budou znázorněny jednotlivé hranice.
Citáty má rád snad každý. Se správně zvoleným citátem, hláškou nebo příslovím můžete získat poměrně vysoký počet interakcí. Záleží ale opět na Vašem oboru. Pro už zmíněnou pracovní agenturu se nabízí například: Práce je lék chudoby. - Africké přísloví. Pokud Vás vhodný citát nenapadá, doporučuju googlit.
Ankety můžete vytvářet buď pomocí aplikace Poll (zdarma) nebo je lze napsat přímo do statusu:
Obdobou je dát fanouškům na výběr mezi dvěma variantami. Například na stránce Kofoly by se mohl objevit příspěvek Jak vám chutná nejvíce? S ledem nebo bez?
Komunitě stránky prospěje, když lidé uvidí, že stránku mohou ovlivnit i oni. Dobrým tipem je tedy například pravidelný výběr fanouška (fanoušek týdne, měsíce atd.), který je v nějakém ohledu nejlepší. Jeho fotku je pak možné umístit do profilové fotografie.
Toto samozřejmě není konečný seznam nejlepších příspěvků. Jedná se jen o výčet těch, které jsou osvědčené. Pokud máte jiné zkušenosti nebo víte o dalších, budu rád, když se o ně podělíte v komentářích nebo na twitteru (@TondaRuzicka).
Edit: Další tipy naleznete v prezentaci od @SoapCreative.
K článku již nelze přidávat další komentáře.
Velmi povedený a vtipný článek!
Navíc dobré nápady - asi jste se jako copywriter vyřádil :-) Text aby "místo vloček padaly LED televize"... no to prostě nemá chybu!
Velmi dobré a originální nápady! Dávám palec nahoru :-)
Jaroslave, zrovna tento text je práce našeho copywritera, Filipa Škalouda ( @FilipSkaloud) :)
Tondovi díky za zmínku a Vám, Jaroslave, za chválu. Vystihl jste to přesně, díky těmhle tipům se dá při komunikaci na Facebooku opravdu skvěle copywritersky vyřádit:)
Dobrý den Filipe,
mám jeden takový dotaz: měl byste i nějaké tipy na normální (PPC) reklamy? Tedy nejen na Fan stránky...
Jaroslave, pár tipů bych měl. Jistě ale pochopíte, že se nemůžu takhle veřejně dělit o něco, co je předmětem činnosti naší firmy:) Máte-li zájem, můžete mě kontaktovat na Twitteru, rád poradím.
Zdravím,
chcel by som sa spýtať, ako oživiť fanpage na Facebooku, kde je veľa ľudí, ale strašne malá interakcia ľudí, lebo stránka bola dlhšie nečinná, dá sa to rozbehať opäť?
Díky za odpoveď.
Dobrý den, Peťo,
záleží na několika faktorech. Jací lidé na stránce jsou, jestli přišli organicky, přes reklamu nebo jestli byli nakoupeni. Dále pak styl komunikace, který uplatňujete nyní a jaké jsou vaše cíle. Obecně doporučuji zvolit zábavné, ale relevantní příspěvky v kombinaci s promováním.
Kdybyste potřeboval blíže poradit, tak nás můžete kontaktovat i s poptávkou, protože tohle je zrovna téma, ve kterém se cítíme jako ryby ve vodě :)
Dobry den Tondo,
je na vas nejaky kontakt? Rada bych s vami probrala urcite dotazy ohledne meho webu atd...placene samozrejme, je to vase prace, pokud to dobre chapu z prispevku. Dekuji, Marketa
Hezký den, Markéto,
napište nám, prosím, na kontakt@sunmarketing.cz a rádi Vaše dotazy probereme :)
Díky a přeji pěkný den.
Iveta