3 užitečné techniky pro brainstorming

Digichef

Čím odlišit klienta od konkurence? Kdy využít všechny své nápady, které každý den nacházíme? Kde přijít na to, jak pojmout strategii na celý příští rok? Přesně k tomu slouží naše páteční brainstormingy, které jen srší nápady.

Aby to ale nebyla stále stejná opakovaná pruda, je fajn si jednou za čas vyzkoušet nějakou jinou techniku brainstormingu. Jak vytěžit nápady a oživit PPC kampaně je už jasné, ale čím to posunout ještě dál?

1. Sbírejte nápady všude

Cestou do práce, večer v hospodě nebo třeba v lese. Nápady jsou všude, i když je nemusíme využít hned, ale třeba až za půl roku nebo kdykoliv budeme potřebovat trochu inspirace. Říkat si, že tenhle nápad je tak super, že ho určitě nezapomenu a nemusím si ho tak zapsat, je vždycky lež. Vždycky ho zapomenete, pokud ho v nejbližších hodinách nezačnete realizovat nebo si ho nezapíšete.

Jsme přece moderní, každý máme smartphone a tablet vždy po ruce, ale psát si sem sáhodlouhé texty je dost otravné. Taky mám problém si vždycky vše zapsat, i když mám u sebe techniku i tužku a papír, a pak lovím v paměti, jak jsem to vlastně myslela. Tak jsem si pořídila NÁPADníka.

image

Musí být v takhle božím obalu, abych ho vždycky nosila s sebou. Na obyčejný notes bych se po pár dnech určitě vykašlala a psát na telefonu mě nebaví. Přizpůsobte si tedy vše k tomu, abyste opravdu každý nápad zapsali. Záleží jen na vás co a jak k tomu využijete. Hlavně to musí vyhovovat VÁM.

Pro brainstorming je tohle skvělá příprava, protože ty nejlepší nápady vás málokdy napadnou u kancelářského stolu.

2. Myšlenkové mapy

Myšlenkové mapy jsou dobrým nástrojem pro jednotlivce i pro skupiny. Díky nim nad problémem začneme přemýšlet více strukturovaně, protože se pohybujeme od středu a postupně nalézáme jednotlivé možnosti řešení. Pomocí vizuálního ztvárnění dosáhneme jiného výsledku než pouhým lineárním zapisováním nápadů.

Na papíru nebo tabuli ve středu vždy leží to nejobecnější, co je třeba vyřešit. Od tohoto předmětu vedou odnože nejdůležitějších řešení a možností, která se dále štěpí na konkrétnější nápady. Důležité je zde dodržovat pravidlo psát v heslech a příliš se nezatěžovat dlouhými popisy.

Využít lze různé barvy, které odliší nápady z jednotlivých oblastí a také spojí podobné nápady, které ovšem vychází z rozdílné oblasti. Pomocí vizuálního ztvárnění a díky dobře viditelnému rozsahu se každý člen týmu do problému může lépe vžít a porozumět mu. Kresbičky jsou další prostředky, které myšlenkovou mapu dokáží oživit a navíc vás to pak bude ještě víc bavit. Pokud se vám nechce kreslit, využít můžete i programy na tvorbu myšlenkových map v počítači.

image

Zdroj: http://www.mindtools.com/

3. Brainwriting

Brainwriting podporuje hlavně počet nápadů a ne jejich kvalitu. Během 30 minut dojdeme až ke konečnému číslu 108 nápadů. To vám za půl hodiny vypadne z máločeho.

Ideálním počtem účastníků je 6 lidí a každý z nich dostane jeden papír. Nadhodí se problém, který je potřeba vyřešit a během pěti minut všichni účastníci napíšou 3 nápady na jeho řešení. Po 5 minutách papír předají svému sousedovi, který k těmto nápadům napíše 3 další, které ho po přečtení napadnou. Takto papíry kolují, dokud se nedostane každý list ke svému původnímu majiteli.

Celkově je tedy výsledkem 18 nápadů a 108 jejich variací nebo doplnění. Pokračujeme uspořádáním jednotlivých nápadů do společných kategorií, od kterých se poté můžeme odrazit. Získáme tak podklad pro pokračování klasického brainstormingu s nápady, které by bez brainwritingu nemusely vůbec padnout.

Technik, které pomůžou oživit brainstorming, je celá řada a záleží na každém, co komu vyhovuje. Nejdůležitějším prvkem k úspěšnému brainstormingu ale stále zůstává pozitivní přístup všech zúčastněných a prostředí podněcující ke kreativitě.

Vrhněte se do vln mozkové bouře!

  • Celkový průměr hodnocení: 4.33 z 5
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33

5. března 2015