Marketing festival je za námi a vlastně už i rok 2015 je pryč. Co jsme si odnesli z třetího ročníku Marketing festivalu? Jaká témata byla na konferenci slyšet nejvíce a co nás nejspíš čeká v příštím roce? Sepsal jsem 4 tipy, které nás v SEO nejspíš neminou.
"Build what your competitors haven't built yet. Or you could also steal ideas from other industries." - Jason Acidre
Rich answers nejsou pro nás žádnou novinkou. Už delší dobu si lze všimnout, že na určité dotazy nám Google odpoví hned v SERPu. Zpočátku drtivá většina odpovědí byla ale z Wikipedie. Co se nyní změnilo? Čím dál více začínáme potkávat definice převzaté i z komerčních prezentací. Co to pro nás znamená? Tam musíme být!
Jak toho dosáhneme? První krok je vytvořit obsah, který bude dostatečně informačně hodnotný. Slovník pojmů nebo často kladené dotazy. Ale žádný flink. Chceme fakt uživatelům pomoci. Určitě musíme myslet i na to, že jakmile sem dotáhneme uživatele, měli bychom mít připravený plán, co s ním dál. Takže určitě nezapomenout na call to action prvky - odkaz na produktovou stránku, akční červené tlačítko, nebo formulář. No a pak musíme této sekci zajistit dostatek zmínek na internetu, aby Google pochopil, že ten náš slovník je nejlepší.
Přečtěte si článek na Searchengineland.com, jak se povedlo zvednout organickou návštěvnost z Googlu pomocí rich answers.
Trend je jasný. Technologie jde dopředu a rychlost stahování už i v mobilu je rychlostí blesku (LTE = Lichlejší Tinternet Enajdete). Je rychlejší a rychlejší. To vede k tomu, že se tvůrci webů a obsahu na internetu mohou uchylovat stále k datově náročnější formě prezentace informací a emocí.
Dle výzkumů pouze 0,25 % stránek internetu obsahuje video. Dle jiného výzkumu uživatelé čtou více popisek pod videem, než samotné texty v jeho průběhu. Využíjte mezeru.
Tohle se na českém internetu příliš nevidí. Fráze vyrytá do kamene "tvoř unikátní obsah" nás dohnala k tomu, abychom se duplcitnímu obsahu vyhýbali obloukem. Co když se nám ale povede vytvořit našeho vysněného jednorožce? Obsah který se bude sdílet jako lavina. Proč jej neumístit na více médií a nezasáhnout větší publikum? Posbírejte si všechny zmínky, které vám patří!
A jaké bude 4. téma pro příští rok? Odstranění penalizace na Googlu zásahem Penguinu vol. 4? To možná také. Ale podle mě to bude čistý design, jasné a stručné informace a vynechání rozptylujících a nerelevantních prvků na stránce. Hodně štěstí v optimalizaci! A ještě poslední tip. Pište krátké a výstižné texty, uživatelé nečtou. Když si budou chtít počíst, určitě zvolí raději knihu.
K článku již nelze přidávat další komentáře.
Inspiroval jsem se tvým posledním tipem, tak jsem si jen prohlédl obrázky. Dobrý! :-)
Jojo, věděl jsem, že obrázky zaberou. Přidal jsem radši ještě jeden. Díky!
Souhlasím s těmito body, každopádně na marketing festivalu toho bylo více, mnohem více a těch nápadů bychom mohlo počítat na stovky, napsali jsme pěkný report z marketing festivalu i s prezentacemi zde: http://www.vceliste.cz/blog/marketing-festival-2015-shrnuti/.
S posledním bodem také souhlasím, lidé jsou v poslední době líní a málo čtou a týká se to i webu, takže dávejte do svých textů hodně obrázků, grafických prvků a infografik :)