7. 6. 2016 jsme se vydali navštívit konferenci Adformu k příležitosti jejich 5leté existence v ČR. Jednalo se především o souhrn všeho, co se za tuto dobu událo, a jak by mohla vypadat budoucnost v programatickém nakupování online reklamy.
Michael Štádler nám přednesl milníky Adformu od roku 2011, jak je složen tým zde v Praze, kde všude Adform ve světe působí, jak roste revenue a počet zaměstnanců a spoustu dalších čísel.
Co se týká budoucnosti, vypíchnuto bylo především:
V dalším programu jsme viděli case study od Martina Slavíka a jejich kampaně pro McDonald's, kde využili právě RTB a především kreativní formáty jako např. 3D box, a dále také hyperlocal targeting, což marketérům umožňuje zasáhnout uživatele na svých mobilních zařízeních dle GPS dat, tedy cílení na publika v reálném čase podle jejich fyzické polohy.
Feliksas Nalivaika nám představil nedávno spuštěné novinky v rozhraní Adformu.
Toto by mělo ušetřit až 30 % času stráveného při práci na jedné kampani.
Dále také Video DSP a možnosti umístění video před, uprostřed, nebo za videem. Ve výběru inventory nyní vidíme také předpověď zásahu, impresí, cookies. Feliksas pokračoval s náhledem do budoucnosti, kde například v reportingu uvidíme i důvody, proč jsme nevyhráli jednotlivé aukce, měli bychom se dočkat větší podpory co se týká kreativ, video kampaní, více doporučení. Obecně bychom se měli dočkat lépe přizpůsobitelných reportů a metrik.
Ondřej Bartůněk a nestandardní formáty, přesně toho se týkala další přednáška. Doporučení od Ondry, které mohu potvrdit, zní: "Využívejte více kreativní studio, kde si můžete jednoduše vytvořit i takový formát jako je 3D Box, a otestovat ho v podstatě v každé kampani."
Součástí přednášky byla i diskuze o adblocku. Věděli jste, že četnost používání adblockerů se snižuje, a to i díky ukončení podpory flashe? Adblock používá v ČR cca 12 - 15 % uživatelů, ale například v sousedním Polsku je to až 40 %.
R2B2 a Stanislav Mottl byl další v pořadí, a to konkrétně Branding, video, mobil, TV.
Lukáš Hnilička nám povídal o tom, proč nakupovat televizní reklamu programaticky, jaké nyní frčí formáty, co všechno vědí o divákovi a jak umí cílit. Branding vysílání a XXL bannery jsou formáty budoucnosti.
Závěrem jsme také zjistili, že přesnost párování cross-device cookies je u Adformu v současnosti až 86 %.
Takže tleskáme, připíjíme a těšíme se na dalších 5 let.