Report z PBS 2016

Digichef

Performance & Branding Summit 2016. Sunní lidé. Přednášky. Novinky ze světa Google Adwords a Youtube. Cirkus. Pistáciová zmrzlina. To vše v novém článku.

Dne 9. 6. 2016 proběhl v pražských Holešovicích Performance & Branding Summit a my byli u toho. Tedy málem skoro ne, jelikož se na poslední chvíli ukázalo, že se odehrál menší zmatek s našimi přihláškami, ale nakonec vše dobře dopadlo a na PBS se nakonec téměř nepozorovaně proplížili 3 šťastní sluníčkáři: Verča, Lukáš a já.

Poté, co všichni sezvaní účastníci dorazili do sálu divadla Jatka78, jsme si všichni mohli hromadně zaóchat a zaáchat, neboť nám jakožto předehru k samotným přednáškám předvedl své umění ansámbl Losers.

Po sérii salt, přemetů, rozštěpů a stuntů se na pódiu ukázal David Špinar se svým úvodním proslovem, kde jsme se dozvěděli, že PPC specialisti, kromě toho, že jsou machři přes techniku, se hodně podobají ekvilibristům, protože balancují mezi těžkými výkony a uměním. Což je vlastně taková uhlazenější verze mého tvrzení, že PPCéčkaři jsou v podstatě baleríny tančící mezi exkrementy.

image

Aňa, Lukáš a Verča. Doporučujeme povšimnout si dokonale sladěných visaček

Jelikož jsme kvalitní účastníci každé podobné akce, děláme si každý zevrubné a podrobné zápisky z každé přednášky, jíž se zúčastníme. Nicméně jsme i vynikající šiřitelé nabytých vědomostí a určitě nechceme, abyste článek pro přílišnou obsáhlost nedočetli, tudíž jsme se rozhodli jít cestu Járy Cimrmana a předat vám pouze 10 % informací, které považujeme za nejdůležitější.

  • Bumper Ads se nyní budou nakupovat na CPM, nikoliv na CPV, jak tomu bylo doposud.
  • Google bude tak nesmírně laskav a vrátí nám možnost modifikovat max. CPC i pro desktop.
  • Fenoménem posledních let je nakupování skrze mobilní telefony a s tím souvisí i naléhavější potřeba měřit cross-device konverze. Skrze konverze importované z Google Analytics to zatím nejde, v Adwords lze toto měření zprovoznit skrze nastavení konverzního kódu.
  • Pistáciová a pekanová zmrzlina spolu tvoří naprosto skvělý mix, ovšem v kombinaci s bramborovým salátem může u slabších jedinců vyvolat zažívací potíže.
  • Každý si rád hrajeme. Ale pokud si rádi hrajete s různými nastaveními kampaní Adwords, určitě si budete chtít hrát na písečku jménem Koncepty a experimenty. Tam si můžete nastavit soubor změn ve stávajících kampaních a na zkoušku je pustit, abyste viděli, co vyvádí bez reálného dopadu na výkon.
  • Jestli si rádi pohrajete automatickými nástroji pro správu kampaní Adwords, nechte je působit aspoň 5 týdnů, než je vypnete a začnete si hrát s jinými nástroji.
  • Pokud si rádi hrajete se zněním textových inzerátů, má pro vás Google dobré zprávy. V dohledné době vám rozšíří vaše oblíbené hřiště na 2x35+80 znaků.
  • A v případě, že patříte mezi milovníky skriptů, určitě si dosyta vyhrajete se skriptem pro analýzu skóre kvality a jeho atributů.
  • Užitečnou fíčurkou shledáváme tzv. responzivní inzeráty pro GDN. Pomocí textu a doplňujícího obrázku si budete moci střelhbitě vytvořit inzerát ve všech dostupných formátech.
  • Shopping campaigns budou zprovozněné i na Youtube.
  • Pro remarketing už Google nakupuje jiné inventory než jen GDN, nyní se skrze Adwords remarketing dostanete i na stránky Seznamu. Respektive do minulého pátku to šlo. U naší Veru na Twitteru se po uploadnutí této informace rozpoutala čilá debata, zda je tato zpráva pravdivá, kterážto byla jednou provždy utnuta přímo Sklikem. Takže vězte, že NYNÍ už to nejde.

image

image

A co vy, navštívili jste letošní Performance & Branding Summit? Jestli ano, podělte se s námi, co nejvíce zaujalo vás (kromě rautu prosím, chceme přeci vypadat kultivovaně).

Pistáciová a pekanová zmrzlina spolu tvoří naprosto skvělý mix, ovšem v kombinaci s bramborovým salátem může u slabších jedinců vyvolat zažívací potíže.

  • Celkový průměr hodnocení: 3.4 z 5
  • 3.4
  • 3.4
  • 3.4
  • 3.4
  • 3.4

14. června 2016