Čtvrtý ročník social media meet-upu Babel Camp 2016 sliboval, že bude větší a lepší než ty předchozí. Na takové akci jsme přeci nemohli chybět, proto jsme se vydali na trochu netradiční místo konání, a to na Jatka 78 v Holešovické tržnici. Co nás nejvíce zaujalo, si přečtěte (překvapivě) v tomto článku.
Bylo jasné sobotní ráno 10. září, stánkaři v tržnici již měli své zboží připravené k prodeji a v prostorech multifunkčního divadla Jatka 78 se vše v klidu chystalo na první přednášku. Bar otevřený, kávy dostatek, atmosféra příjemná, chybělo však funkční Wi-Fi připojení. To jsme tak trochu postrádali celý den.
[File:/system/pictures/1912/medium/jatka.jpg?1473959856|zdroj: Babelcamp.cz]]
Tím začal první řečník Polle de Maagt. A proč tak negativně hned na úvod? Polle to zdůvodnil tím, že většina dnešních (a to i těch opravdu dobrých) marketérů se soustředí na získání prokliků a konverzí, ale už se příliš nezajímá o zákazníka a jeho skutečné potřeby. „Screw digital, let‘s be human“. I malé detaily v komunikaci se zákazníky mohou zapříčinit velké rozdíly v konečném vnímání firmy. Ať už jde o poděkování napsané číšníkem na účtenku, nebo správné vyzvání hosta k ohodnocení hotelu na Tripadvisoru.
Po mexické vlně následovala přednáška Jakuba Holého, který mluvil o tom, jak přenést online do offlinu a to pomocí YouTuberů. Zdůrazňoval přitom, že YouTubeři musí sami produktu věřit a na příkladu knihy Já, JůTuber ukázal, jak může být typický online produkt úspěšný i mimo internet. Přitom počet prodaných kusů této knihy, o jejíž jedinou propagaci se (jak jinak) starali YouTubeři, dosáhl 30 % prodaných kusů knihy Harryho Pottera v České republice. K zamyšlení, že?
Mezitím začalo být na Jatkách opravdu vedro k padnutí a Iva Soldo mluvila o budoucnosti kampaní na Snapchatu.
Připomeňme si pár čísel o Snapchatu:
Na podzim se snad i my v Evropě můžeme těšit na geofiltry, které přinesou další možnost firmám, jak se efektivně a kreativně propagovat. Další novinkou je 3D selfie, na kterou snad nebudeme muset čekat příliš dlouho.
zdroj: www.snapchat.com/geofilters
Následoval více než hodinový sprint krátkých případových studií a pak přišel na řadu Julian Hillebrand a jeho vysvětlení, že persona není person, tedy nutnost nahradit vytvořenou personu skutečným člověkem a zákazníkům tak nabídnout personalizovaný obsah.
To nám prozradil Mick Griffin. Začal tím, že srovnal trailer filmu s klasickou TV reklamou. Prodej by měl vypadat přesně jako trailer k filmu. Kdo jde do kina a netěší se na ukázky před filmem? Můžeme to samé říct o reklamách v TV nebo i jiných typech reklamy? Odpověď znáte. Jde o to poskytnout relevantní obsah tomu správnému publiku.
Že jsou recenze důležité víme, pojďme si přesto ukázat pár čísel:
Mick ukázal na několika případech, jak jsou zákaznická hodnocení důležitá. Ať už to byl Adam, který na WC ve vlaku neměl toaletní papír a tak si tweetnul o pomoc, nebo pár z hotelu v Blackpoolu, který musel zaplatit 100 liber pokutu za negativní hodnocení.
Nathalie Chemayel na případové studii Snickers ukázala, jak lze efektivně využívat metodu Human Centered Design i v marketingu. Zdůrazňovala, že klient je vždy součástí procesu a to od samého začátku, tedy od nastínění situace, přes důkladný výzkum, tvorbu nápadů a konceptů až po testování a realizaci projektu. A pak celý proces znovu. A znovu. A znovu.
Pojem smarketing (smarketing = sales + marketing + customer care) nám připomněl poslední přednášející dne Pawel Tkaczyk. Mluvil o důležitosti spojit tyto tři aktivity v jednu a tím docílit úspěchu. Dále ukázal, že mít dobrý brand nestačí, zákazníci vás musí milovat. Jak? Pomocí vášně, intimity a závazku. S tím vším souvisí osobní konverzace, kterou budou zákaznici vždy preferovat, na rozdíl od té masové.
Naštěstí nedošlo k žádné porážce (i když horko nás párkrát zaplavilo) a tak jsme si Babel Camp 2016 užili, načerpali inspiraci a příští rok se uvidíme zas. Mezitím mrkněte, jakých dalších konferencí a akcí jsme se zúčastnili.