Zadání znělo jasně: Vymyslet a zorganizovat ty nejlepší workshopy pro účastníky letošního Digisemestru. Zajímavá témata, nadšení spíkři, naše kanceláře a 6 workshopů.
Stejně jako loni, tak i letos jsme spolupracovali s Jindřichem Fáborským a jeho Digisemestrem. Kromě přednášky v Brně jsme organizovali workshopy, které probíhaly přímo u nás v kancelářích, přesně řečeno v naší nové workshopovně. Každé oddělení si vybralo téma s maximálně praktickým zaměřením. Složení účastníků bylo různorodé - mix lidí, kteří se s online marketingem teprve seznamují až po ty, kteří v něm pracují už nějaký ten pátek na full time a přišli si rozšířit vědomosti.
Původní plán byl jeden workshop za každé naše oddělení. Kvůli velkému zájmu jsme ale vypsali i prosincové termíny. U všech workshopů platilo, že studenti pracovali ve skupinách, a poté před ostatními prezentovali své výstupy. Mysleli jsme i na jejich komfort a kromě občerstvení a čokolády při brainstormingu jsme pro ně objednali i kafe z naší nejoblíbenější Emičky (aka EMA espresso bar).
Na workshopu probraly Ivet s Adél základy propojení značek a sociálních médií, provedly studenty kreativním procesem od brainstormingu po tvorbu konkrétních příspěvků pro náš sunní energeťák (nebojte, skutečně ho prodávat nebudem). Vymysli, realizuj a opakuj. Navíc nejlepší tým dostal adventní kalendáře!
A názory na tento workshop a doporučení pro příště od účastníků?
"Nad tímhle jsem se dlouze zamyslela a stejně jsem na nic nepřišla ;) Nic mě nenapadá. Cely workshop byl zábavný a užitečný, holky byly obě moc fajn, daly nám prostor na naše rady a připomínky. Přesně tak jsem si to představovala. :) Není nic, co bych vytkla. Jeden z nejlepších workshopů na jakém jsem kdy byla. Děkuji za tu příležitost!" - Účastnice workshopu.
Pája s Lukášem probrali základy PPC kampaní na Facebooku, nastavení, správnou volbu cílových skupin, reklamních sad a reklam. Studenti dali dohromady vlastní cílovou skupinu pomocí mind mapy a vymysleli pro ni jeden FB inzerát. V rámci PPC kampaní AdWords a Sklik prošli teoretické základy a best practices při zakládání nových kampaní, což si účastníci poté vyzkoušeli i prakticky, a to včetně základní práce s AdWords Editorem.
Jak se líbil PPC workshop?
"V průběhu tohoto workshopu jsem si ujasnila plno věcí, které mě byly nejasné. Super zpětná vazba. Workshop splnil mé očekávání, prezentující byli dobře připravení, rozumí tématu. Naprostá spokojenost." - Účastnice workshopu.
I tento workshop byl složen z teoretické a praktické části. Úlohy v praktické části byly zaměřeny na OpenRefine, broken linkbuilding a strukturovaná data. Studenti si tvořili vlastní snippety a dávali dohromady analýzu klíčových slov pro naše vybrané klienty.
Zaujalo dokonce i SEO.
"Je to můj 4. workshop a konečně někdo udělal i praktickou část s úkoly - ne jen 'otevřete si program a podívejte se, jak vypadá' :) To mi na ostatních workshopech chybělo. Na dvou workshopech jsme dokonce nepotřebovali počítač vůbec. (pozn. editora - Nejednalo se o naše workshopy :) Líbilo se mi propojení teorie přímo do praxe. Mohli jsme si vyzkoušet sami všechny nástroje, které se nám do budoucna mohou hodit. SunMarketing měl jedny z nejlepších WS vůbec (alespoň mezi pražskými agenturami). Congrats and thanks!"
Navíc Ivet si první prosincovou sobotu skočila do Brna a navázala s přednáškou na téma novinky a trendy v sociálních médiích na Adama Zbiejczuka.
Moc děkujeme všem zúčastněným za to, že přišli a poskytli nám tak milou zpětnou vazbu, z které máme radost ještě teď. Sešla se nám tady skvělá parta mladých a talentovaných lidí, se kterými se ještě určitě uvidíme.