Máte už dost čísel a potřebujete svým očím trochu ulevit? Tak to jste tady správně! Je to sice dnů coby na prstech dvou rukou spočítal, co českým internetem prolétla zmínka o nových Stromových mapách, prakticky se však v přehledech Google Analytics objevily teprve dnes.
Stromové mapy jsou vizuální novinkou Google Analytics, najdete je v záložce Akvizice > AdWords > Stromové mapy. Nutno podotknout, že je potřeba mít propojený účet Adwords s účtem Analytics.
K čemu nám může být daná funkcionalita prospěšná? Podíváme-li se na obrázek, tak jak je vidno, můžeme pracovat s 2 metrikami. Primární metrika nám segmentuje čtverce a sekundární metrika funguje jako heatmapa, tedy čím lepší hodnota, tím silnější zelená barva, čím horší hodnota, tím silnější červená barva.
Mým úkolem z pohledu PPC specialisty by bylo snížit míru opuštění z kampaní referral, což se dá dole pod obrázek rozkliknout a zobrazit tak konkrétnější heatmapu.
Jak se vám tato nová metrika líbí?