Určitě jste si již všimli hlášky „Pixel pro sledování konverzí nebude od 15. října podporován a od února 2017 už nebude dostupný pro použití“. Je tedy nejvyšší čas nový FB pixel vygenerovat a nasadit na web. Pokud máte z nového pixelu respekt, či pouze nemáte čas zkoumat podrobnosti, je tento článek přímo pro vás.
Vystačili jste si se starým konverzním pixelem a na nový pohlížíte jako zbytečnou práci? V čem je tak zázračný, že jste nuceni ho vyměnit? Upřímně. Když jsem viděla, že bude potřeba nasadit nový, taky jsem nebyla nadšená. Potom, co jsem si však zjistila důvody, názor jsem změnila a zavedla jsem ho ve všech svých účtech. Proč ho mít na webu?
Pojďme se tedy podívat na jednotlivé kroky, které je potřeba provést a úspěšně tak docílit správného nasazení na webu.
Otevřete si kartu „Pixely“ a proklikněte tlačítko „Vytvořit pixel“ na kartě „Facebook pixel“. Po vyplnění názvu pixelu odškrtněte souhlas se zněním dokumentu a prokliněte se dále. Zde máte dvě možnosti, buď si můžete instrukce k nasazení poslat na mail, či si ho můžete rovnou zkopírovat a nasadit na web.
Pokud ho posíláte na vašeho webmastera, nezapomeňte ke kódu připojit informaci o nutnosti jeho vložení těsně nad značku </head>.
Další, co je důležité nastavit, jsou FB události, díky kterým můžete sledovat mimo defaultní akce zobrazení stránky „PageView“ ještě další kroky na webu. Kód eventu musí být nasazen na konkrétní stránky webu, kde k příslušným akcím dochází:
FB vám mimo výše zmíněné nabídne ještě větší škálu eventů, vybrala jsem však ty, které využívám nejčastěji.
Předpokladem ke kontrole je zvládnutý krok 2 a 3 - tudíž existuje web, na kterém je nasazený FB pixel. Možností ke kontrole máte hned několik.
Opět se v nabídce proklikněte na „Pixely“. Vidíte aktivní pixel a začínající křivku grafu? Jestliže ano, situace je příznivá. Vyhráno však ještě nemusíte mít. Pokud ne (a uplynulo více jak 20 minut po instalaci na web), FB pixel není správně nasazen.
Patříte do skupiny šťastlivců, jelikož vidíte aktivní pixel? Pokud na důkladnější kontrolu nespěcháte, můžete využít za pár dní rozhraní FB (délka relevantních dat je závislá na množství návštěvnosti a ostatních akcí na webu) a zjistit, zda se vše měří jak má. Hned pod grafem (stále se nacházíme v „Pixely“) vidíte záložku „Události“, kde můžete zkontrolovat, jaké se již spouští na webu a v jakém rozsahu. V druhé záložce „URL adresy“ je pak vhodné sledovat, na jakých stránkách se pixel spouští.
Doporučuji tyto dva údaje porovnat s daty z Google Analytics. I přestože vám data nebudou sedět (více v článku Proč se liší počty konverzí z FB a GA), alespoň můžete zkontrolovat poměry. Minimálně určitě koukněte na FB v záložce „Události“ na to, aby největší počet měla událost „PageView“, menší již „AddToCart“ a ještě méně „Purchase“. Pokud tyto hodnoty nepřipomínají trychtýř, události velmi pravděpodobně nemáte nasazené správně.
Jedná se o rozšíření v rámci prohlížeče Google Chrome. Facebook Pixel Helper automaticky prozkoumává kód stránky, kterou si prohlížíte. Kliknutím na něj zjistíte, zdali je na dané stránce pixel správně nasazen. Uvidíte také, jaké události se na konkrétních stránkách spouští. A vidíte také, když je nějaký error v nasazení a info, jak tuto chybu odstranit. Facebook Pixel Helper vám velmi ulehčí práci. Více info k tomuto rozšíření si můžete přečíst na Newsfeed.
Nástroj Retargeting Pixel Debug Tool, který funguje na základě zadání ID pixelu pouze za předpokladu, že je propojený s produktovým katalogem. Po jeho vyplnění se vám zobrazí statistiky pixelu. Opět zde doporučuji zkontrolovat, zda data odpovídají výše zmíněnému trychtýři – tedy nejvíce „ViewContent“, dále „AddToCart“ a nejméně pak „Purchase“.
Pokud jste se úspěšně prokousali až sem a vše je na základě kontroly v pořádku, máte vyhráno! Nyní pouze stačí využít tento pixel v kampaních. Dokončete tedy poslední kroky, které jsou předpokladem pro jeho využití:
Na závěr jenom upozornění. Nezapomínejte, že když budete mít hodně úzké publikum, na které cílíte, relevance bude vysoká. Stejně tak ale i frekvence a cena za proklik. Tudíž využívejte publika získaná prostřednictvím pixelu opatrně s ohledem na jejich velikost.
K článku již nelze přidávat další komentáře.
Tohle je ten pixel, se kterým FB otravuje už od konce roku 2015? Protože ten už si snad všichni vyměnili začátkem 2016. Nebo je to zase nějaký nový? Chtělo by to upřesnit...
Zdravím,
díky moc za dotaz. Ano, jedná se stále stejný FB pixel.
Naopak, ve většině účtů nedošlo k jeho nasazení, proto se povinnost implementace neustále odsouvá. Nyní se však má jednat o opravdu finální datum :-)
Hezký den,
Pavla
Dobrý den,
jsem z toho jelen, u pixelu pro sledování konverze mám napsáno starý, nechápu jak ho opravit všude je podrobně vypsáno jak ho vytvořit ale nechápu jak ho smazat nebo opravit, navíc jsme přešli před měsícem na nový web (stejná doména) tedy na starém webu je nám jaksi k ničemu. Chci ho dát na nový web ale mám obavu že v tom máme pěkný hokej můžete pomoci prosím?
A mám na nový web nahrávat facebook pixel nebo pixel pro sledování konverzí (až ho budu mít)?Dík Jan
Dobrý den, Jane,
aktuálně je již pouze 1 pixel, který můžete využít jak pro remarketing (tvorbu vlastních publik), tak i pro měření konverzí.
Nový pixel naleznete v účtu --> Pixely --> Akce --> Zobrazit kód pixelu (možná se vám nabídka nového pixelu rovnou zobrazí po rozkliku nabídky "Pixely").
Poté starý kód (včetně konverzního starého) vymažte z webu a místo něho nasaďte nový, včetně událostí (návod naleznete výše v článku).
Události pak můžete využít jednak k tvorbě vlastních publik, tak i k definování konverzí. Konverzi si definujete v účtu --> Vlastní konverze --> Vytvořit vlastní konverzi. Zde můžete definovat konverzi na základě URL, či události.
Doufám, že jsem vám pomohla. Kdyby něco, určitě dejte vědět.
Přeji hezký den,
Pavla