Proč v Sunu pracujeme? #FiremniKultura

Digichef

Budování firemní kultury nás baví. Zeptal jsem se proto svých spolupracovníků, co nejvíc na práci v Sunu oceňují. Rád se s vámi o výsledky podělím, a protože každý správný článek obsahuje alespoň jeden citát, pojďme hned na něj!

image

Simon Sinek v rozhovoru s Tomem Bilyeu

S úvodním citátem Simona Sinka souhlasím. Pokud chceme jako firma být úspěšní, potřebujeme mít kvalitní zaměstnance a starat se o ně. Vytvořit pevné zázemí, aby každý ze sebe dostal to nejlepší. A tím rostli jak zaměstnanci, tak obrat a zisky firmy. Firemní kultura. Dovolte mi, abych vám představil tu naši.

Přijímáme teď mj. novou slečnu na pozici Account executive. Na pohovoru mám rád dotazy na naší firemní kulturu. Každý má velké klienty, každý má hezké kanceláře a používá moderní systémy. To máme taky. V tom jiní nejsme (i když možná třeba v implementaci automatického reportingu skrze Keboolu a GoodDatu; info najdete třeba v článku Kotyho. Yeah!). V něčem se ale lišíme? Na základě vlastní zkušenosti a výpovědi kolegů jsem sepsal následující body, jak to vlastně v Sunu vypadá. Je těžké dát pocity do slov, přesto se o to pokusím.

#RODINA - #TÝM

Jednou jsem v nějakém videu plácl claim „Jsme Sun, jsme rodina!“ Uchytilo se to. Moji rodinu firma nikdy nenahradí, ale jako obraz to bohatě postačí. Když jsem nastoupil, kolegové se mě ptali při náhodném setkání v kuchyňce, ve výtahu, jak mi to jde, trávili se mnou čas navíc, měl jsem svého seniora, který se o mě každodenně staral… Kolegyně Pája (kráska z PA oddělení) říká : „Za mě je stoprocentní důvod proč pracovat v Sunu - tým.“ I proto na pracovních pohovorech často vítězí přístup a ne zkušenosti.

image

Za svým vedoucím můžeš přijít a na všem se dá domluvit. Opět naše PA kráska: „Pokud pracuješ jak máš, lze si tu vyjednat v podstatě cokoliv - od home office, po upravenou pracovní dobu.“ Naše vedení si dobře a moudře uvědomuje, že každý z nás potřebuje individuální přístup, aby byl spokojený a dostal ze sebe to nejlepší. Sezení s vedoucím oddělení není 15-ti minutová grilovačka, co udělal člověk špatně. Může to být třeba milá procházka po starém městě, jakou jsme si prošel s Jiříkem (my head of all) minulý týden.

Osobně jsem si musel na začátku zvyknout na vysoké pracovní nasazení, které u nás panuje. Na první dojem by to člověka mohlo odradit. Říct si „oni moc pracují“. Sám jsem si ale ověřil, že největší odměnou, je vidět ovoce této práce. Vidět smysl. A jak Pája říká, všechno se dá domluvit

Když tě něco potěší, můžeš pochválit své kolegy třeba skrze vzkaz na nástěnkách v obou kuchyňkách!

image

Autor: Adél Marešová

#RŮST - #SEBEREALIZACE

Mnoho průzkumů uvádí, že motivace zaměstnance není ve finančním ohodnocení, ale v možnostech, jak se realizovat, jak být „vnitřně naplněn“, dá-li se to v pracovním životě takto pojmenovat (u nás se to dá :D). Uvědomujeme si, že dávat si zpětnou vazbu je ten nejlepší nástroj, jak si vzájemně pomáhat růst. Kolega Tomáš říká: „Nejsme žádné gossip girls. Když je potřeba sdělit nějaká kritika, ve feedbacku je efektivní a neútočná.“ K tématu růstu přidává i Martin: „Mohl jsem se dostat k zajímavější práci a byla mi svěřena důvěra k jejich vedení. Myslím, že se tady docela dost uvažuje nad potenciálem lidí a pokud je trochu chuť, tak má i juniorní specialista možnost brzy řešit věci mimo rámec obvyklé náplně.“

image

Seberealizace se projevuje hned na několika úrovních. Mně samotnému leží na srdci pomoc těm, kteří nemají takové zázemí, jako mám já. Několik z nás, zaměstnanců, přišlo s projektem, který máme v srdci a Sun nás podpořil. Ať už tyto neziskovky podpořil finančně nebo třeba tím, co umíme nejlépe. Pomáháme se správou profilů na sociálních sítích, děláme PPC kampaně, grafiku. Ale to není všechno. Sun nás podporuje i v projektech v rámci firmy. Nové služby, aktivity, vybavení kanceláří. Nebojíme se přijít s něčím novým. Ještě jednou Martin dodává: „V neposlední řadě to bude do budoucna i možnost přijít s vlastním projektem a získat na to lidi ze sunní báze. Nově založená kreativka je toho důkazem.“

Často také nabízíme workshopy pro klienty. Pokud je zájem, může si vést takový workshop každý. Každý pátek máme naše interní workshopy, abychom se stále vzdělávali a posouvali. I mimo obor naší práce. Přestože jsem z bussiness oddělení, zjistím tak leccos ze SEO nebo oblasti PPC.

John Maxwell říká, že „Trvalý úspěch je výsledkem trvalého zlepšování.“ Sun to ví. Pokud chceš, Sun ti umí vytvořit podmínky. A dělá to rád! Živým svědectvím toho je Lucinka. Začala u nás jako kvalitní office opora. A dneska? Svědomitý správce PPC kampaní, který se každým dnem posouvá k seniorské pozici raketovou rychlostí.

#ZDARMA

Kromě kanceláří, spolehlivé techniky a dalších věcí, Sunu záleží, jak se cítíme po zdravotní stránce. Proto jsme měli svého času pravidelné společné (kancelářské) cvičení a každý den máme na každém patře tunu ovoce a zeleniny. A nejen pomeranče. Jahody, melouny, cherry rajčátka (<3), ředkvičky, mango… V obou kuchyňkách máme nové esspresso stroje na kávu třídy XXL TOP Turbo qualita! Pro spokojenost máme sem tam 100% Arabicu, někdy směs, vždy ale té samé třídy. Jana popisuje tyhle benefity: „…a i když spoustu benefitů už beru jako samozřejmost, tak vím, že jimi nejsou a kamarádi mi závidí."

image

#AKCE

Tohle napsat stručně? :(

Vykopnu Ondrovu citací: „Zábava, jídlo, občas sport, jídlo, vtipy, vzdělávání, jídlo a pak konečně ta legrace, spolehlivě v neustále se opakující a mixující smyčce.“ Yes! To jsme my. Chehe. Však sleduj náš Facebook. Máme k němu přístup všichni zaměstnanci, takže můžeme být jeho součástí.

image

Každý měsíc jsme jako firma chodili na nějakou výstavu, sport či jinou zajímavost a večeři. Zjistili jsme ale, že to není to pravé ořechové. Proto jsme přešli na nový systém. Každé tři týdny si jeden z kolegů vezme na starosti daný večer a připraví něco pro ostatní. Je to vždy spojené s našimi sunními novinami, kde se zároveň daný zaměstnanec těm ostatním představí. Proto jsme absolvovali procházku Prahou (projekt Pragulic) a příště navštívíme muzeum arkádových videoher. Každý, jak je mu po chuti.

Čtyřikrát do roka máme zároveň velkou party. Oslava narozenin, vánoční party, halloweenská… Všechno hradí firma. Stejně jako naše legendární teambuildingy. U jiných společností se obvykle TB nesou v duchu toho, že se přijede, všichni „se vyndaj“ a další dny se scénář opakuje a komentuje se dění předchozích večerů. Naše TBčka šly dál. Snažíme se vytvořit prostor pro společné zážitky. Tzn. nejen se mít hezky, ale něco se o sobě dozvědět, absolvovat nějakou zážitkovou pedagogiku nebo psychologické aktivity. Samozřejmě ale nechybí vše, co k teambuildingům patří. Letos v zimě to byl Špindl, letní bude na Lipně. Dostali jsme pokyn mít spacák a pohorky. Tak uvidíme…

#ZÁVĚR

"Tahle firma ve mně vzbudila zájem zajímat se o její dění, jak se kolegové, kamarádi, cítí." To není fráze dobře zaplaceného PR článku. To je zkušenost člověka, který se ve firmě pohybuje více jak rok a půl. Jana to shrnuje. „Sun? Je lidskej, má dobrou atmosféru a vždycky mě něčím příjemně překvapí.“ Zní to jako z reklamy, ale my jsme prostě takoví…

Pojď si to ověřit a mrkni na nabídku volných pozic!

Dáme kafe?

  • Celkový průměr hodnocení: 4.5 z 5
  • 4.5
  • 4.5
  • 4.5
  • 4.5
  • 4.5

30. května 2017

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Kateřina Churá | 31. května 2017

    Zní to až tak neuvěřitelně, že není možné, aby si to někdo vymyslel

  2. Michael Koch | 31. května 2017

    Souhlas! To se vymyslet nedá. ;)