Jak jsme se restartovali na SEO Restart 2017

Digichef

Pátek 16.6. byl velký den pro všechny české SEO specialisty. Konala se totiž jediná konference zaměřená přímo na SEO v České republice. Z našeho SEO týmu samozřejmě nesměl nikdo chybět. A stálo to opravdu za to, letošní ročník byl obzvláště vydařený. A to nejen proto, že jsme tentokrát měli svého zástupce (kolegu Dávu) přímo na pódiu. Velký dík patří organizátorům, tedy agentuře Medio Interactive.

image

Náš dream team na letošním SEO restart s vycházející SEO hvězdou David Brenner. Jo a taky je tam s náma Filip Podstavec, další vycházející hvězda, tentokrát mezi moderátory.

SEO v multi-channel světě

Mě osobně nejvíce zaujala (samozřejmě, pokud nepočítám Dávovu případovku, kterou jsem už znala předem) hned první přednáška od Honzy Tichého. SEO v multi-channel světě. Honza si v úvodu trochu posteskl, že SEO se nedívá okolo. Svou přednáškou upozornil na to, že na SEO bychom se v roce 2017 měli dívat trochu jinak. Nesmíme být SEO-centričtí, stejně jako například PPC nemůže být PPC-centrické. A proč bychom to v současnosti měli vnímat jinak než dříve? U silně nákupních dotazů jde 64 % kliků na placené výsledky vyhledávání a u 23 % dotazů se zobrazí placené výsledky.

image

Sun Marketing (@Sun_Marketing), Twitter

Kde má SEO svoje místo v roce 2017?

Pro SEO je vzhledem ke statistikám uvedeným výše stále méně prostoru ve fázi DO (to znamená ve fázi, kdy chce uživatel něco udělat, např. nakoupit). O to více je ale místa ve fázi SEE a THINK, to znamená ve fázi, kdy se uživatel informuje, např. zvažuje koupi nějakého produktu. V této fázi můžeme uživatele (levněji než u PPC) dostat na náš web. Pak už je nasnadě použít remarketing a oslovit uživatele v jeho fázi DO (opět levněji, než kdybychom se ho snažili oslovit klasicky jen přes PPC). Tento postup Honza nazývá Multi-channel. Je to něco jako základní koncept spolupráce mezi SEO a PPC. O co bychom se ale měli snažit je Cross-channel, to znamená opravdové propojení, hledání synergie.

Pro SEO specialisty to znamená neřešit odděleně jen klíčová slova, ale řešit celý proces, tj. chování uživatelů. Jaké cesty jsou pro uživatele relevantní a v jaké fázi nákupního procesu se uživatelé v daný moment vyskytují. A právě informační fáze, kde je pro SEO v současnosti největší prostor, se často podceňují. Honza apeloval na to, aby tento prostor SEO specialisté využívali.

V praxi to znamená dělat si průzkumy zákazníků, vytvářet persony, klíčová slova seskupovat dle uživatelských scénářů atd. Říkáte si, že to je moc časově náročné? Na to se účastníci konference Honzy ptali taky. Odpověděl, že ano, je to náročné, ale persony si musíme vytvářet, abychom pochopili svůj byznys. On-line marketing se dnes musí dělat promyšleně.

Featured Snippets

Marie Štouračová měla moc zajímavou přednášku o Featured Snippets. Na úvod prozradila, co featured snippets (tedy vybrané úryvky ve vyhledávání) vlastně jsou. Vysvětlila, že Google se snaží na vyhledávací dotaz odpovědět přímo. Vlastně tak potvrdila to, co předtím říkal Honza, že Google je odpovídač, nikoli vyhledávač.

Marie z vlastní zkušenosti potvrdila, že Featured Snippets zvyšují CTR a mohou vám zvýšit návštěvnost až o 516 %. A to je slušné číslo! Featured Snippets mají také budoucnost díky hlasovému vyhledávání a hlasovým asistentům. Nyní se zobrazují cca na 30% dotazů. V Čechách jsme trochu pozadu, zatím se tady zobrazují na 15 % dotazů, ale lze očekávat, že toto číslo bude stoupat stejně jako v zahraničí. Marie nám sdělila své zkušenosti, jak se do Featured Snippets dostat.

image

Sun Marketing (@Sun_Marketing), Twitter

Přestaňme dělat analýzy, začněme dělat SEO!

Skvělá (a také vtipná) byla přednáška od Pavla Ungra. Bylo vidět, že Pavel má se SEO letité zkušenosti. Ve své prezentaci shrnul chyby, kterých se SEO specialisté často dopouštějí. Pavel nám všem dal 10 rad, co začít nebo přestat dělat, aby se projekty od analýz a ideálních vizí vždy posouvaly také k jejich naplnění. Doporučuji se podívat na jeho prezentaci. Bude vám dávat smysl, i pokud jste ji neviděli naživo.

Crawl Budget

Pro specialisty, kteří spravují velké weby, byla určitě přínosná přednáška od Vladimíra Saura. Vladimír se ve své přednášce věnoval tomu, jak nejlépe využít omezený čas, během kterého roboti Googlu a Seznamu projíždí náš web. Co znamená velký web? To je web, který má zaindexovaných např. 1 milion stránek. I když, jak jsme se dozvěděli v přednášce od Martina Humpála z Heureky, Google nebere Heureku jako velký web, a to má zaindexovaných přes 2 miliony stránek!

Všechny přednášky na SEO Restart stály za to. Určitě se na ně podívejte: SEO Restart 2017 Prezentace a odkazy.

Pokud by vás zajímaly detaily některé z přednášek, najdete je v článku od Janka Janouška ze Spotibo: SEO restart 2017: súhrn, slidy, live záznam.

image

David Brenner a jeho prezentace případové studie "Jak jsme rozjeli invalidní vozíky".

Agentura Medio Interactive nedávno pořádala také konferenci DATA Restart. Mrkněte se, jak konferenci shrnul Jakub.

Kde má SEO svoje místo v roce 2017?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

21. června 2017