Jak jsme zapařili na MergadoFestu 2017

Digichef

Byla to jízda! Nejen brzy ráno z Prahy do Brna, ale celý den nabitý přednáškami a workshopy ve společnosti největších expertů na cenové srovnávače v ČR. Vše v neformálním prostředí v prostorách Mergada a klubu Mersey.

Historicky první Mergadofest se konal 17. 10. 2017 v Brně. Probíhal v sídle Mergada, agentury Besteto a hlavně v prostorách klubu Mersey. Atmosféra byla skvělá, sešlo se nás přes 130 a všichni v dobré náladě. Informace o proběhlé akci a její program najdete na webu Mergada.

Úvodní kapitánské slovo a seznamovačka

Odstartoval to samozřejmě Michal Janík – kapitán Mergada. Po krátkém úvodu nám sdělil svou představu o průběhu akce. Doporučil nám, abychom se hlavně bavili mezi sebou, tím nejvíce získáme. A rovnou nám k tomu dal příležitost hrou se skandinávským jménem. Všem byla rozdána obálka, ve které každý našel skandinávské jméno. V sále jsme pak měli najít svého jmenovce – a odmávnutím začátku se v celém klubu Mersey začalo řvát: „JÁKOBSON“.

Všichni jsme na sebe řvali jak umanutí a až posléze cca 130 lidem došlo, že jména jsou si sice podobná, ale liší se malými detaily (Yácobson vs. Yácobsson vs. Jákobsson vs. Jakobsonn atd..). Přešlo se tedy hromadně na jinou taktiku a hned se začaly hlásit první dvojice. Poté se všichni „Jákobsoni“ odebrali na samotné přednášky a workshopy.

image

Kapitán Mergada Michal Janík má úvodní slovo

Automatický bidding

Nejprve jsem zašel na Křídlo duchů Stage, kde probíhala přednáška na téma Automatický bidding v Mergadu (Jiří Guňka). Jirka nám představil novinky v rozhraní aplikace Bidding Fox. Tento biddovací automat se neustále rozvíjí, zejména s pomocí pokročilých diagnostických nástrojů, které se v poslední době velmi vylepšily, můžete lépe stanovit strategii, kterou na automatické biddování cen za proklik na Heurece využijete. O Bidding Fox pro Mergado najdete více na Mergado Store. Celá prezentace z přednášky je dostupná na SlideShare.

image

Jirka Guňka představuje Bidding Fox

Mergado XML feedy

Poté jsem navštívil přednášku Mergado XML feedy (Pavel Rusinký) na Nekavárna Stage, kde jsme se seznámili s XML feedy pro e-shopy, které vytvořili přímo v Mergadu. XML exporty z eshopů nabízí celkem tři:

  • nabídkový,
  • statistický,
  • category.

Feedy obsahují vlastní elementy a měly by výrazně pomoci se správou => jeden výstupní feed pro více služeb najednou. Zatím jsou vyvinuty moduly pro zásadní open-source eshopová řešení, chystá se vývoj modulů i pro komerční e-shopové systémy. Více informací o Mergado XML feedech najdete na jejich webu.

Trendy ve Facebookové reklamě

Před obědem se konala přednáška na téma Trendy ve Facebookové reklamě (Lukáš Dadej) na hlavní Mercey Stage. Bylo narváno a bylo to bombastický. Jak jinak, když nám přednášel Facebook Marketing HERO. Přednáška probíhala v angličtině, vůbec se netýkala cenových srovnávačů, XML, ani dynamického produktového remarketingu. Lukáš představil hlavní trendy ve Facebookové reklamě pro roky 2017 a 2018. Video bude vládnout čím dál více a tzv. milennials mají zcela jinou představu o fungování světa než my – starší ročníky :).

Takže chceme-li být připraveni, zejména na Facebooku, musíme zaměřit marketingové aktivity na mladé lidi, kteří udávají trend. Video Video Video… Vytvořte povědomí, uložte se do jejich paměti – nečekejte interakci hned. Ačkoliv konektivita nestíhala a občas jsme zaznamenali výpadky připojení k internetu, přednáška měla super flow. Následovala plodná diskuse a pak jsme se všichni Jákobsoni rozutekli na oběd do okolních restaurací. Prezentaci od Lukáše najdete také na SlideShare.

image

Přednáška

Využití Mergada pro PPC reklamu

Po obědě následovala přednáška Využití Mergada pro PPC reklamu (Jiří Homola), která představila možnosti pro správce PPC kampaní na e-shopy. Pokud využíváte Mergado, je nasnadě jej zaměstnat i pro nastavování, analytiku sortimentu, nebo přípravu XML feedu pro PPC kampaně. Protože feed je král zejména v produktových kampaních a pak také v Dynamickém produktovém remarketingu, je dobré jej mít vyladěný co nejvíc. Nejde jen o kvalitu obrázků a popisů, jde o co nejvíce údajů, které usnadní uživateli výběr a díky tomu nakonec nakoupí u vás.

Dále Mergado nabízí různé aplikace usnadňující kontrolu dalších věcí, které ovlivňují výkon PPC kampaní. Vypíchnul bych například poměrně nové aplikace

Mrkněte na to, třeba vyřeší právě váš aktuální problém. Dobré je, že se všechny aplikace dají vyzkoušet zdarma, jako celé Mergado. Další část přednášky se věnovala ukázkám mnoha pravidel, která lze využít pro zefektivnění výkonu vašich PPC kampaní. Celou prezentaci, jejíž prohlédnutí doporučuji, najdete na SlideShare.

image

Jirka Homola představuje široké možnosti využití Mergada pro PPC

Možnosti inzerce na Zbozi.cz (nejen) před Vánocemi

Poté se konala další zásadní prezentace, a to na téma Možnosti inzerce na Zbozi.cz (nejen) před Vánocemi (Milan Šmíd). Milan se zaměřil na změnu trendů v období před a po Vánocích. Jak se to projeví v mixu na Zbozi.cz. Které kategorie spadnou a které naopak vyletí. Bylo to velmi zajímavé, byla spousta dotazů, ale nedaly se všechny probrat v rámci 60 minut (nehledě na technické problémy s projektorem, které se projevily zcela nečekaně). Po úvodních informacích o vývoji uživatelského chování v daném období došlo na konkrétní věci, které by každý měl zkontrolovat. Zkrátka:

  • zkontrolujte, že máte na Zbozi.cz uvedené logo u provozovny (údajně stále velké procento jej nemá),
  • nezapomeňte uvádět EXTRA MESSAGE v inzerci, používejte na výstupu CATEGORYTEXT dle stromu kategorií a také strukturu parametrů zboží (PARAM) podle specifikace Zbozi.cz,
  • hlídejte si duplicity ve feedu,
  • nasaďte pokročilý měřící kód, abyste doměřili všechny konverze,
  • hlídejte si chyby XML v parsování atd. atd…

Není toho málo, a proto si projděte celou výživnou prezentaci, která je dostupná a na konci má dokonce checklist pro kontrolu, zda máte vše v cajku: prezentace na SlideShare.

image

Setkání s Milanem Šmídem (vlevo)

Budoucnost e-shopů v Čechách

Zakončení bylo na nás - formou workshopu na téma Budoucnost e-shopů v Česku, který vedl opět kapitán Mergada Michal Janík. Byli jsme rozděleni do 3 týmů, dostali jsme do ruky papír a fixu a měli jsme se zabývat představami, jak budou vypadat e-shopy v ČR za 3 - 4 roky. To bylo celé zadání, z hlediska zaměření celé akce bylo jasné, kam úvahy směřovat. Není moc prostor se tu rozepisovat, ale zkráceně jsme řešili UX, delivery, globální e-commerce hráče, faktory on-page, off-page, vstupní data, uživatelská data a signály, čipování dětí, drony a došlo i na globální blackout následovaný apokalypsou… Vtipné? Ani ne jako nástup globálních e-commerce hráčů i na náš trh – už jste připraveni na konkurenci typu Amazon a AliExpress?

Nezapomeňte, že prezentace už jsou dostupné na SlideShare. Těším se na další ročník Mergadofestu, atmosféra byla skvělá, poznal jsem spoustu nových lidí a do teď mě mrzí, že jsem se nemohl zdržet do večera na neformální program.

Uvidíme se na příštím Mergadofestu?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

5. listopadu 2017

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Michal Janík | 7. listopadu 2017

    Jsem rád, že se ti u nás Ondro líbilo :-)
    Za článek děkuji.