Jak pochopit svět zbožových srovnávačů

Digichef

Ztrácíte se v otázce zbožových srovnávačů? Stále nevíte, jak zlepšit výsledky svých klientů? Poradím vám správný směr cesty!

image

V Sunu máme obsáhlý proces interního zaškolování pro nováčky, aby se seznámili se všemi systémy, se kterými v PA oddělení pracujeme. Takto jsem se i já seznámila se zbožovými srovnávači. Možná toho bylo jen hodně, ale z tzv. zbožáků jsem další půlrok měla hrůzu a vyhýbala se jim, jak jen to šlo. Kdy a jak se můj postoj změnil?

Seznam minulý rok oznámil změnu spolupráce mezi Zbožím a agenturami, takže jsme rádi využili možnost interního školení. Dvě dopoledne nakonec vnesla světlo do fungování jednoho z největších zbožových srovnávačů v ČR a ve mně to i přes počáteční odpor vyvolalo zájem.

S Heurekou to tak jednoduché nebylo. Jednoho sobotního rána už jsem si musela přivstat a vyrazit na E-shop summit, kde Heureka pořádala svoji tzv. Heureka roadshow. Expert na Heureku se ze mě sice za jedno dopoledne nestal, ale aspoň jsem získala základ, na kterém se dalo stavět.

Dál už to bylo hlavně na mně a samostudiu. Ráda bych vypsala nejužitečnější články, na které jsem narazila, ale zjistila jsem, že stejně nejvíce aktuálních a spolehlivých informací je hlavně v nápovědách Heureky a Zboží, popřípadě na jejich blogu. Navíc je tedy fajn sledovat blog Mergada, čímž se dostávám k dalšímu kroku.

Abych se mohla do práce se srovnávači pustit naplno, jela jsem ještě na školení zmíněného Mergada do Brna. Jak jsem v rozhraní Heureky a Zboží moc nechápala, co vlastně ve srovnávačích dělat, v Brně mi to začínalo být jasnější. Pochopila jsem zákonitosti elementů, proměnných i pravidel a už ve vlaku do Prahy jsem si procházela kampaně našich klientů, abych se podívala, jak vypadá praxe.

Netrvalo dlouho a dostala jsem na starost správu prvních klientských srovnávačů. Akorát nastal podobný problém jako kdysi s Adwords. Vůbec jsem nevěděla, kde a jak začít. Nejen pro mé zaučování, ale hlavně pro zlepšování kvality klientských kampaní jsme si zažádali o audit od Zboží. Získali jsme tak tipy, na čem ještě zapracovat, od kterých se dalo dobře odpíchnout.

Částečně jsem pracovala sama, ale průběžně na mě dohlížel seniorní specialista. Jednak aby kontroloval, že nedělám nic špatně, jednak aby mi pomáhal, když jsem něco nevěděla. Otázky (hlavně na začátku) přibývaly rychleji než odpovědi.

V podobném duchu pokračuji dál. Dostala jsem dalšího klienta a seniorní dohled už není potřeba tak intenzivní. Vyrážím na akce spojené se srovnávači. Například nedávno od APEKu, kde se představovaly všemožné nástroje, které Vám mohou zjednodušit práci, nebo Heureka workshop, který byl hlavně o novinkách. A jak už jsem říkala, je to také hodně o samostudiu, protože se mám stále co učit.

Dokážu vám, že se zbožových srovnávačů nemusíte bát.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

28. srpna 2018