SEO stáž v Taste Medio pohledem Domči

Digichef

„Prvních 30 hodin je nejhorších, ale pak si zvykneš.“ To mi řekl první den můj nový kolega. Nástroj, který jsme se tedy naučili na stáži používat jako první, byl kávovar. Mně a druhému stážistovi Tomovi zabralo jen 5 minut, než jsme zjistili, jak ho zapnout. Pochválili jsme se a pustili se do studia opravdových nástrojů potřebných pro práci SEO specialisty. Mezi nástroje, se kterými jsme se stihli první den seznámit, patří: Screaming Frog, Majestics, Ahrefs, Collabim, Marketing Miner, Google Analytics a Google Search Console. Opravdu. Tohle všechno jsme stihli za 8 hodin. Večer nám už nám ale trošku přeskakovalo z nadměrného množství šálků kávy.

Ahoj, já jsem Domča!

image

Jak se pracuje v Tastu? S plným nasazením, ale v pohodě!

Víte, člověk by podle povídání rodičů čekal, že ráno na 8:00 dorazí do práce a do 16:00 je přilepený na židli. Takhle to ale nefunguje, aspoň ne v Tastu! Pracuje se v moderně zařízené budově přímo v centru Prahy. Každá místnost má výzdobu podle toho, jaké oddělení v ní pracuje. Mimo běžných kanceláří společnost disponuje zasedací místností, fotografickým koutkem, workshopovnou, kreativnou a hlavně chillovnou, ve které pracují skoro všichni, pokud den předtím strávili na nějaké párty. Jedná se totiž o místnost plnou sedaček a polštářů, takže se v ní skvěle odpočívá. Jen co všichni dorazí do práce, navzájem si sdělí, kolik práce ten den chtějí udělat. Někdy byste řekli, že vám sdělují svůj týdenní plán, podle toho, kolik úkolů plánují stihnout.

Co se týká naší práce, mě a stážistu Toma měli na starost dva zkušení specialisté Richard a Nikol. Další dny jsme od nich dostávali své první úkoly a pořádně to spolu rozjeli. Tím ale nemyslím, že jsme jezdili s židlemi po kanceláři. Ačkoliv i to jsme dělali. Hlavně jsme si však ukázali, co všechno se dá pokazit při předělávání struktury webu a kolik má pak SEO specialista práce s opravami chyb.

image

Například během redesignu webu se vytvoří nové stránky na základě analýzy klíčových slov. Některé stránky ale zase naopak zaniknou. Je tedy potřeba nejen přiřadit a přesměrovat staré URL na nové, ale také zjistit, které stránky odkazují na již neexistující obsah. Samozřejmě jsme se podívali i na populární linkbuilding. Překvapilo mě, jak velký přínos pro tuto činnost představuje konkurence. Ať se jedná o konkurenci na konkrétní klíčová slova, nebo na celé fráze, konkurenci musíte mít stále pod dohledem.

Technické SEO vyžaduje chladnou hlavu

Asi nejzábavnější a nejpřínosnější zároveň byl pro mě (stejně jako pro druhého stážistu Toma) technický audit webu čili technické SEO. Při technickém auditu člověk kontroluje, co vše je na webu klienta špatně. Jako SEO začátečník jsem zpočátku jen sledovala zkušenějšího Toma. Ale i jeho nervy někdy měly chuť do prezentace napsat „Všechno je špatně“ a odeslat to klientovi k zamyšlení. Po celodenním sledování chyb si člověk někdy skutečně říkal, jestli by nebylo snazší, aby si klient pořídil celý nový web.

Procvičili jsme svaly i slovní zásobu

S psychickým i fyzickým rozptýlením nám však pomáhal každé úterý a čtvrtek firemní trenér František Och. Mimo to, že jsme se s ním naučili, jak správně sedět, jak si protáhnout záda, jsme se společně naučili také něco, co jeden z mých kolegů nazval „hraní si s koulema“. Někteří možná pochopili, že se jedná o cvičení s gumovými míčky. Každý týden se navíc konají setkání, kde si kolegové vzájemně sdělují novinky v oboru. Zde se člověk vedle různých znalostí rovněž naučil, jak nazvat lidi, kteří přišli s úplnou hloupostí. Normálně se používají stejná slova jako za volantem. Mí noví kolegové se však raději přikláněli k hláškám jako „ten co tohle vymyslel, musel být vypálený, jak střešní taška“, „vyndaný, jak chleba z tašky“ nebo „nalitý, jak trávník po dešti“.

Cítili jsme se jako součást party

Když si to zrekapitulujeme, každý týden během naší stáže se dělo něco zajímavého. Do 3týdenní stáže se náhodou vešla měsíční večeře, tentokrát v podobě grilování.

image

Také jsme stihli kvartální celofiremní párty na vodě. Zde se mluvilo hlavně o poslání celé společnosti nebo o tom, co vlastně dělají pro firmu sami majitelé.

Ve společnosti Taste pracují dříči, kteří by se díky svým znalostem dokázali uživit klidně na volné noze. Oni však raději pracují pohromadě jako tým. Pro mě, někoho, kdo v oboru teprve začíná, byl každý den stáže neskutečně přínosný.

Našli jsme ji na SEO restartu a pozvali na SEO stáž. :)

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

12. srpna 2018