24 přednášek, 4 workshopy, večerní mastermind a diskuze o výkonech kampaní do pozdních nočních hodin. Přesně takový byl osmý PPC camp v Pohádkové vesničce na Vysočine, kam se sjelo 60 nejen PPC specialistů z České republiky a Slovenska.
Byly to tři dny nabité nejen prezentacemi, ale také workshopy, mastermindem a večery s diskuzemi o výkonech kampaní do pozdních nočních hodin. Článek o každé prezentaci by byl nekonečný, takže vyzdvihnu jen to, co mě osobně nejvíce zaujalo.
Hned v pátek byl první blok věnován smart shopping kampaním a automatizaci. Málo komu se líbí, jak jsou smart shopping kampaně tajemné, a díky Petru Burešovi z Ulabu víme zase o trochu víc. Mezi jeho tipy patří například používání doplňkového feedu, posílání ID tagu k objednávkám a zvýšení pozornosti na nové vs. vracející se návštěvníky.
Z diskuze pak vyplynul skvělý tip od Dalibora Klíče z Google, že i když produkt vyprodáte, nikdy nemažte ID z feedu. V opačném případě přijdete o historii a data, takže se systém musí učit od začátku, což je zbytečná ztráta dat.
Bára Nemravová z Kofeinu zabrousila do daní a práva v reklamě, se kterými se PPC specialista může potkat. Načala i téma, které jsme řešili s naším klientem, a to zda je legální, či nelegální cílení na konkurenční brandová slova. Nelegální to vyloženě není, mimochodem to všichni děláme, ale do problému se díky tomu dostat můžete. Jak který případ dopadne, už je pak velice individuální. Přednáška byla uzavřena starým dobrým „kde není žalobce, není soudce“
Jednu z posledních přednášek měl Martin Zítek z Heureky, kterému můžeme všichni závidět, s jakým objemem dat pracuje. Přesto, že Martin zasvětil velkou část svého života PPC, tentokrát zdůraznil důležitost SEO, které mu pomáhá zkvalitnit automaticky generované reklamy a šetří tak ve velkém čas i náklady.
Večer patřil mastermindu. Využila jsem možnost pobavit se s ostatními o skriptech. Jak konstatoval jeden z účastníků, jestli implementuji vše, co jsem si zapsala, tak mi ze zlepšení spadne systém. Naši klienti se mají na co těšit.
Sobotní dopoledne bylo výjimečně rozdělené na optimalizační a manažerský blok. V rámci optimalizačního bloku jsem si vyslechla velice obsáhlou a užitečnou přednášku Toma Havlíka z Google o DSA. Dynamic search ads velká část z nás používala jen jako doplněk, Tom nás však vyvedl z omylu a vysvětlil, jak tento formát používat.
Ve stejném bloku jsem dostala prostor i já a sdílela výsledky svého experimentu ohledně mikro konverzí ve vztahu k automatickým strategiím. Zda pomáhají, nebo naopak škodí, se můžete dočíst v mém dalším článku. V závěru jsem dostala užitečný tip od již zmiňovaného Dalibora Klíče z Google na pokračování experimentu, které by mohlo přinést další zlepšení.
Celé sobotní odpoledne pak patřilo workshopům. Navázala jsem na večer se skripty a vybrala si základy Java scriptu s Michalem Blažkem. Probral s námi úplné začátky a trpělivě odpovídal na všechny otázky, takže jsme si s jeho pomocí každý zkusily něco málo napsat. Díky tomu už nemůžu tak hlasitě tvrdit, že Java skript je absolutně nad moje chápání.
Neděle byla věnována hlavně GDN. Dominik Neckař sdílel, jak s klientem zkoušeli vypnout retargeting. Hypotéza o tom, že by vracející se uživatelé konvertovali i bez retargetinu, se nepotvrdila. I tak to bylo dobré zamyšlení se nad často nejkonverznějším typem kampaní.
Úplně poslední přednášku měla Veronika Miňovská z CDN77, která se zaměřila na možnost cílení zvanou Custom Intent Audiences a ukázala, jak může být obzvláště užitečné ve specifickém B2B segmentu, kde je často těžké zacílit relevantní publikum.
Přesto, že jsem vypsala sotva polovinu toho, co se na PPC campu dělo, máte asi představu, jak zajímavý a přínosný víkend to byl. Ostatně nadšení ostatních můžete vidět i na Twitteru, pod #ppccamp. Pokud tedy budete mít v budoucnu možnost na PPC Camp jet, určitě neváhejte.