26. července 2010 vyšel první článek na firemním blogu s názvem Sunitka. Po devíti letech a stovkách článků končíme...
...no, vlastně to není úplně tak pravda! Ze Sun Marketingu se stal Taste a ten má zbrusu nový server ze světa digitálního marketingu Digichef.cz! Novinkou je i video obsah - rozhovory, reportáže z konferencí nebo prohlídka různorodých firem.
Je za čím se ohlížet. Oslovil jsem několik lidí, kteří svého času promluvili do chodu redakce. Lunka Perlíková, předposlední šéfredaktorka vzpomíná:
„Mít na starost firemní blog je vždycky tak trochu za trest. Po oznámení publikačního plánu se mezi kolegy stáváte nejméně populárním členem týmu. Postupně cítíte, jak štěbetající kuchyňka náhle utichne, když si jdete uvařit čaj, jak se nenápadně vylidní kancelář, do které vejdete a s blížícím se termínem dodání článků už chodíte na oběd úplně sám. Při žádné jiné činnosti v agentuře ale neuslyšíte tolik originálních výmluv, proto na svoje šéfredaktorství Sunitky vzpomínám s nostalgií pedagoga v penzi. Všechny ty špendlíky v židli totiž přebíjí fakt, že se nám i z neslohovkářů povedlo udělat senzační a čtivý oborový autory.”Je vidět, že práce vždy všechny kolegy bavila. Stejně jako čtenáře obsah. Průměrný uživatel strávil na webu přes tři minuty. A z toho plyne, že jsme měli buď extrémně pomalé čtenáře, kteří si vychutnávali každé slovo, nebo si uživatelé četli více než jeden článek během jedné návštěvy. A že jich bylo! Přes 70 000 ročně.
Honza Makovička, praotec projektu, vzpomíná, jak našel v kódu větu, která ho baví dodnes: „Nevieme, prečo tu tento kúsok kódu je. Bojíme sa ho ale odstrániť, pretože nevieme, čo by to mohlo spôsobiť.” Uživatelské rozhraní Sunitky zůstalo za ty roky v podstatě nezměněné. Řeknu vám, zlatý Wordpress!
Iveta Oršulíková, která ukončila dlouho ságu lidí starajících se o Sunitku, na tu dobu vzpomíná s opravdovou nostalgií:
„Sunitka. Pro mě neustálé nahánění kolegů a sbírání různých výmluv, proč na sepsání článku potřebují ještě jeden den navíc. A ještě jeden. A zítra už fakt, slibuju! Pak se vždy role obrátily. Promiň, nestihla jsem to dočíst, vlezla mi do toho schůzka s klientem. Zítra už fakt, slibuju! Pročíst, smazat smajlíky v textu, upravit formátování, najít bod, kde už to autora přestalo bavit psát, abych věděla, že si od teď musím dávat na překlepy větší pozor. A pak vydat a mít radost z každého komentáře a sdílení na Facebooku. Sbohem, Sunitko, díky tobě jsem získala mnohem větší přehled o všech oblastech digitálního marketingu (i o těch, co by mě normálně nezajímaly). A to od odborníků na slovo vzatých.”Je to hozená rukavice pokračovat v (povětšinou) kvalitním obsahu na webu Digichef.cz. Mrkněte na jeho první článek.
Vytáhněte kapesníky, tohle je poslední věta na webu Sunitka.cz.
D Ě K U J E M E Ti Sunitko, že jsi desetitisíce lidí naučila něco nového z digitálního marketingu, že jsi přišla na mnohé nové a že jsi nás často pobavila.