Máte na to stát se skvělým obchodníkem?

Digichef

Máte na to stát se skvělým obchodníkem a patřit ke špičce v oboru? Tento článek vám přiblíží, jaké vlastnosti by vám neměly chybět a co musíte udělat, abyste se dostali na vrchol.

Přirozený talent, nebo mučení?

Obchod je umění i tvrdá dřina. Přirozený talent samozřejmě nesmí chybět, ale základní dovednosti se dají naučit.

image

Abyste se stali dobrým obchodníkem, nesmí vám chybět následující vlastnosti:

  • Komunikativnost – nemluvím tady o povídání s kamarádkou ve Starbucksu. Především byste se neměli bát komunikace s cizími lidmi. Představte si výlet s přáteli. Ztratíte se a musíte se zeptat na cestu. Jste tím, kdo jde a zeptá se? Nebo čekáte, až to vyřeší někdo jiný?
  • Cílevědomost – máte jasně stanovené cíle a znáte cestu, která vede k jejich splnění. Jaké jsou ty vaše cíle?
  • Pozitivní myšlení – nenecháte se odradit prvními neúspěchy. Nedovolíte svému mozku přemýšlet o tom, že by něco nešlo. Hledáte vždy cestu, která končí splněním cíle?
  • Trpělivost – vůle vydržet přináší ovoce. Trpělivě překonáváte překážky a nevzdáváte se, když se objeví nové?
  • Odvaha – nebojíte se nových věcí. Jdete to všeho po hlavě?
  • Síla bojovat – bez boje neuspějete. Mnohdy je to vnitřní boj, musíte se neustále překonávat, zdokonalovat se, posouvat se dál. Dokážete porazit vašeho největšího nepřítele, lenost?
  • Píle - je klíčem k úspěchu. Snažíte se být vždy nejlepší, dodržujete pravidla, vzděláváte se?
  • Dokončování rozdělaného – neodcházíte od rozdělané práce. Nespokojíte se s poloviční prací?
  • Zvládání stresu – dokážete se odprostit od tíživého pocitu, že něco nezvládnete. Umíte si věci zdůvodnit a najít řešení?

Odpověděli jste na 80 % otázek ano? Pak čtěte dál. Možná jste jen krůček od toho, být skvělým obchodníkem.

Říkáte si, že máte potenciál být opravdu dobří? Pozor! Zdání někdy klame. Znám hodně lidí, kteří měli stejné mínění, realita byla ale jiná.

Chcete umět obchodovat? Učte se a pracujte na sobě!

V začátcích svého „učení“ budete muset překonat strach z volání a domlouvání schůzek. Většina nováčku se bojí už jen zvednout telefon a vytočit číslo. Nenechte se zastrašit prvními nevydařenými pokusy. Volejte dál a myslete na to, že další telefonát se vydaří. Zkušenosti vás naučí, že potom tomu tak bude. Mezi hovory nedělejte velké prodlevy, neutápějte se v neúspěších z předchozích telefonátů.

Nikdo není 100% úspěšný, budete se muset naučit vyrovnat se prvotním neúspěchem. Je těžké překonat situaci, kdy tvrdě dřete, denně mluvíte s několika desítkami lidí, chodíte na schůzky a nemáte žádné výsledky. Cesta k cíli zákonitě vede přes překážky.

Stanovte si proto osobní cíle. Nečekejte, až vám je někdo zadá. Čeho chcete dosáhnout a kdy toho chcete dosáhnout? Připravte si plán, proberte ho s nadřízeným a poslechněte si názory zkušenějších kolegů. Sledujte, které jejich techniky fungují, a učte se.

Každý dobrý obchodník:

  • Musí být zapálený pro svou firmu a produkty, které prodává.
  • Musí umět obchod zpříjemnit.
  • Musí být schopen rozpoznat potřeby klienta a navrhnout mu služby na míru.
  • Musí mít nadšení, energii a schopnost vytvořit pozitivní prostředí.
  • Musí být ve svém oboru profesionálem a neustále se vzdělávat.
  • Musí mít přehled o aktualitách ve světě.
  • Musí umět naslouchat.

Skvělý obchodník není jen figurkou dané společnosti. Je to osoba s vlastním myšlením, vlastními cíli a sny. Musíte být individualistou ale i týmovým hráčem. Svou práci zbožňujete a snažíte se jí vykonávat naplno. A život je o tom, aby se žil naplno!


  • Celkový průměr hodnocení: 4.6 z 5
  • 4.6
  • 4.6
  • 4.6
  • 4.6
  • 4.6

27. října 2011

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Kubča | 27. října 2011

    Baru, pěkně jsi vypíchla podstatné body:)plně souhlasím s Tvým pohledem a musím říct, že cítím ke musím přitlačit na pilu:)tak hlavu vzhůru k vytouženým cílům:)moc se Ti to povedlo, p.s. palec nahoru:)

  2. Lukáš | 27. října 2011

    Já říkám, mít alespoň pár vrozených obchodních buněk, něco trpělivosti, velkou chuť a úspěch je v kapse:)

  3. Ondřej | 15. července 2013

    Ano, tohle všechno je důležité, ale myslím, že to přichází s nasazením. Ze své zkušenosti vím, že dokud jsem nezapnul na 100 % (slovy na úplné maximum), tak to nešlo.